Sport1 Banner

כספי: "חשבתי לפרוש כי הגוף לא מאפשר לחזור לשחק"

עומרי כספי
עומרי כספי | דני מרון

פורוורד מכבי ת"א לקראת הקאמבק שלו ליורוליג: "הברך במצב מצוין, הקושי בעייפות ובחזרה לכושר. שמח לחזור לשחק". על המומנטום השלילי של הצהובים: "לא זוכר הרבה הפסדים כמו שהיו לנו, מאמין בקבוצה"

(גודל טקסט)

יותר משנה עברה מאז שעומרי כספי כדרר על פרקט ההיכל ביד אליהו במסגרת משחק יורוליג, ומחר (חמישי) זה יקרה בפעם הראשונה בעונת 2020/21 – כך אישר מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס, לקראת המפגש עם הכוכב האדום בלגרד. גם כספי עצמו דיבר לקראת המשחק והתייחס למצבו הגופני, לשיקולי הפרישה שעברו עליו בשנה בה היה מושבת ועל סיכויי הקבוצה להפוך את המומנטום השלילי באירופה.

"הגוף והברך מרגישים מצוין", סיפר כספי, "לפחות מבחינתי, השלב הכי קשה כרגע זה יותר העייפות והחזרה לכושר משחק. עד לפני שלושה שבועות לא רצתי כמעט שנה, שזה זמן יחסית ארוך, אבל ההתאוששות והאימונים נותנים אחלה זמן להיכנס לכושר. שמח לחזור לשחק ביורוליג אחרי היעדרות ארוכה, עדיין בהגבלת דקות אבל זו התרגשות להצטרף לקבוצה ואני מחכה לזה כבר".

הפורוורד נשאל האם עבר לו בראש להפסיק לשחק: "לא עברה לי המחשבה לפרוש כי הגיע הזמן, אלא כי הגוף לא מאפשר לחזור לשחק. אין ספק שזה עבר בשיח שלי עם עצמי, המשפחה והקבוצה. אנחנו אנשים בוגרים וצריך לשים את כל האפשרויות על השולחן. הלכנו לרופא שיש לו את אחוזי ההצלחה הכי גבוהים בעולם בניתוח מהסוג הזה והוא עשה את זה להמון ספורטאי על בארצות הברית. לאורך הדרך האמנו גם אני וגם המערכת שאם נעשה שיקום נכון, אני אוכל לחזור לשחק. אנחנו בהתחלה של התהליך, אבל אני מרגיש מצוין".

איך התחושה לחזור: "לפעמים התקופה הכי קשה זה לשבת בחוץ כשאתה רוצה להיות חלק מהקבוצה ולעזור ולשחק איתם. במשחק הראשון לא הצלחתי להירדם בלילה קודם, הייתה התרגשות גדולה. ככל שעובר הזמן, לאט לאט אתה יורד לקרקע ומתחיל להיכנס לקצב. זה כיף גדול".

כספי. חוזר ליורוליג אחרי יותר משנה | קובי אליהו

האם אפשר להפוך את המצב ביורוליג: "יש לנו חומר אנושי מצוין והמערכת נותנת לנו גיבוי מלא. אני מאוד מאמין בקבוצה שיש לנו, במאמן ובשיטה. היה הרבה חוסר מזל בתחילת העונה הזאת, אין ספק שגם הפציעות, ולא מדברים על זה. הרבה שחקנים חשובים ברוטציה מהשנה שעברה לא שיחקו. גם אני ו'זוס' וג'ון די, זה בערך רבע מהקבוצה ובטח מהרוטציה. זה מאוד חשוב להמשכיות של קבוצה משנה לשנה. בטח לג'ון די וזוס שהכדור עובר אצלם הרבה. יש עוד הרבה משחקים ואני חושב שכבר היה שינוי גדול מהמשחק שלנו בוולנסיה, מבחינת האנרגיה והאינטנסיביות. הפסדנו שני משחקים שאני לא זוכר הרבה הפסדים כאלה, שכל דבר גרוע שהיה יכול לקרות – קרה. בין אם זה שלשה ופאול במשחק האחרון, ושלשה מהפינה של שחקן שלא קלע שלשה כמה חודשים. אנחנו מקווים מאוד שעם אנרגיה טובה, הגנה והיצמדות לשיטה, גם יגיעו הניצחונות".

איך הניסיון שלו יעזור: "בכנות, אני משתדל לא לעשות משהו מיוחד. עצם הניסיון והיותך על המגרש, בין אם זה הכוונה בדברים קטנים, ריבאונד, לפעמים איזה סל חשוב בפוסט-אפ, או להרגיע ולדבר עם החבר'ה, אלה דברים שכבר קורים לי באופן טבעי אחרי 15 שנה של כדורסל מקצועני. בסופו של דבר אנחנו מאוד קרובים לאיפה שאנחנו רוצים להיות. גם ההפסדים היו מאוד צמודים ואנחנו יכולים להפוך את זה. תמיד המנהיג של הקבוצה זה המאמן, הוא מוביל ומתדרך את כולם לדרך שבה אנחנו צריכים ללכת. אני מבחינתי, עושה דברים קטנים שאני יכול להוסיף כדי ליישם את האסטרטגיה שלנו ולצאת קדימה".

לסיום, כספי התייחס לפרק הזמן שייקח לו לחזור ליכולת שיא: "לא חשבתי על זה יותר מדי. מבחינתי, הפוקוס העיקרי הוא להרגיש טוב ולהיכנס לכושר. ברגע שזה יקרה, המשחק שלי אף פעם לא התבטא באתלטיות או בכוח מתפרץ מטורפים, או בלהטביע על אנשים. זה הדברים הקטנים – ריבאונד התקפה, חדירה לסל, הובלת כדור, אקסטרה מסירה. משם תגיע התפוקה שלי. אני לא שם על עצמי איזשהו לחץ לנסות להוכיח משהו. זה יכול לקרות מחר וגם עוד קצת זמן, אבל ברגע שאני מרגיש טוב – אני יכול לשחק ברמה גבוהה".

שחקני מכבי ת"א. יקבלו חיזוק נגד הכוכב האדום | דני מרון
עוד באותו נושא: עומרי כספי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי