יאניס ספרופולוס: "לא מתעסק בביקורות עלינו"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | Angel Martinez/Euroleague Basketball via Getty Images

מאמן מכבי ת"א לקראת באסקוניה: "מאמין בשחקנים. אחרי שלושת משחקי החוץ הקרובים, הלו"ז הקשה יסתיים. אפשר לעשות דברים גדולים". בנוסף, היווני סימן את שחקן המפתח בשורות היריבה. זוסמן: "המאזן לא נראה הכי טוב"

(גודל טקסט)

למרות שהיא חזרה לנצח ביורוליג ביום חמישי האחרון, מכבי תל אביב המשיכה לקרטע ביכולת שלה בשני המשחקים שערכה מאז, בהם נחלה הפסד בכורה בליגה נגד הפועל חולון וגברה בקושי על עירוני נס ציונה. מחר (חמישי, 22:00) הצהובים יקוו לחבר ניצחון שני ברציפות באירופה, כשיתארחו אצל באסקוניה הספרדית שנמצאת בתקופה מצוינת ולא הפסידה כבר ארבעה משחקים. הקבוצה תמריא לספרד בהמשך היום ולפני אימון הבוקר שלה היום, המאמן יאניס ספרופולוס התייצב למסיבת העיתונאים לקראת המשחק.

"באסקוניה קבוצה ביתית מאוד, שמשחקת הגנה טובה, מהירה מאוד במגרש הפתוח, עם קלעים טובים", אמר ספרופולוס על היריבה, "יש להם כמה שחקנים מאוד יצירתיים, אנחנו צריכים להיות מרוכזים כדי לשחק הגנה טובה, לשבש את המשחק שלהם, לקרוא את ההגנה שלהם ולתקוף את נקודות החולשה שלה. נצטרך אנרגיה גדולה וריכוז. אנחנו לא יודעים אם (לוקה) וילדוזה ישחק, אנחנו מצפים שכן. פייריה הנרי התגבר על פציעה והוא בכושר נהדר, הוא חם ונצטרך להיות מרוכזים בו".

"אני מאמן מכבי תל אביב, אני לא מתעסק עם הביקורות עלינו", הצהיר היווני, "כולנו מנסים לעשות את המיטב וזה הכי חשוב. אנחנו מאמינים בכל השחקנים וגם אני אישית חושב שאפשר לעשות דברים גדולים. כבר אמרתי שצריך זמן, כי זו קבוצה חדשה עם שחקנים חדשים. אני לא מעוניין לענות על אותן השאלות כל הזמן".

שחקני מכבי ת"א. ישפרו את היכולת? | דני מרון

המאמן נשאל האם הוא עדיין מאמין שקבוצתו יכולה להעפיל לפלייאוף: "כמובן שיש לי את אותו הביטחון, אני מאמין שהקבוצה יכולה להצליח. יש לנו שלושה משחקי חוץ שאחריהם, הלו"ז הקשה יהיה מאחורינו. גם המשחקים הבאים לא יהיו קלים, אבל אני מאמין שאנחנו מסוגלים לעשות את זה".

בשנה שעברה מכבי תל אביב סיפקה את אחת ההופעות הכי טובות שלה במשחק החוץ נגד באסקוניה, כשהביסה 83:113 את הקבוצה של דושקו איבאנוביץ', אולם ספרופולוס יודע שאין לכך חשיבות למשחק מחר: "המשחק הקודם הוא היסטוריה. זה טוב לאוהדים לצפות בו, כל עונה היא שונה. אנחנו רוצים לעשות משחק טוב. היה לנו משהו דומה לזה נגד ז'לגיריס העונה, אבל אי אפשר לדעת מתי נשחק שוב כמו באותו משחק. צריך להתרכז בתכנית המשחק שלנו, לא חשוב מה קרה בעבר".

המאמן התייחס לחשיבות השלשות: "באופן כללי, יכולת הקליעה נותנת דחיפה מבחינה פסיכולוגית. הכי חשוב מבחינתי זה למצוא את הזריקות הטובות. נכון שצריך לשחק טוב בהתקפה, אבל בלי הגנה טובה אי אפשר לנצח. חשוב שנתקוף בצורה חכמה את החולשות שלהם, ניתחנו אותם ונדע איך לעשות את זה. צריך לשחק ביחד והכל יעבוד כמו שצריך".

פייריה הנרי
פייריה הנרי. איש המפתח של באסקוניה | אתר היורוליג

לאחר מכן, יובל זוסמן דיבר גם הוא על באסקוניה: "זו לא קבוצה של שחקן אחד, סך החלקים שלה גדול מהשלם. הנרי רכז מעולה, נצטרך לבלגן את המשחק דרכו. הם לא פראיירים בכלל, נצטרך להתאים את עצמנו מבחינה אנרגטית".

החזרה מפציעה: "הגוף צריך את הזמן שלו להחלמה, לפעמים צריך להיזהר מהרצון. היה לי קשה מאוד לצפות מהצד, בלי היכולת לעזור על המגרש. ניסיתי לדבר באימונים, אבל זה לא אותו הדבר. צריך להיות חכם ולהיזהר כמה שאני יכול. היו לי משחקים פחות טובים, אבל אני לא מתרגש מזה. זה הכי הרבה זמן שהייתי בחוץ בתור מקצוען".

ההפסדים הצמודים בהיעדרו: "כשאין את הקהל ואת השחקן השישי שייתן דחיפה וייצר מומנטום, צריך לעשות את זה בעצמנו. שחקנים קצת יותר רדומים ופחות מרוכזים, אז זה מצטבר לשמונה-עשר נקודות ויוצר משחק שונה לגמרי. היה חסר לנו ריכוז בחמש הדקות האחרונות. המאזן שלנו לא נראה הכי טוב כרגע, אבל לאט לאט כולם חוזרים והקבוצה מתחילה להתחבר ולהיראות טוב יותר. זה הזמן להיראות שונה".

יובל זוסמן | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי