האנטר: "חזרנו לשחק את הכדורסל של מכבי"

אות'לו האנטר שומר על פייריה הנרי | Aitor Arrizabalaga/Euroleague Basketball via Getty Images

הסנטר חזר לעצמו בשבועות האחרונים וסיפק הגנה מצוינת ואחוזי שדה גבוהים ב-63:67 על באסקוניה, ולראשונה העונה הצהובים חיברו שני ניצחונות ביורוליג. וגם: הרוטציה של ספרופולוס והחלודה שמוריד זוסמן

(גודל טקסט)

לראשונה בעונת 2020/21, מכבי תל אביב חיברה שני ניצחונות ברצף ביורוליג לאחר שגברה אמש (חמישי) 63:67 על באסקוניה בחוץ וברוח חג המכבים – הראתה לא מעט נקודות אור. הצהובים אמנם "נהנו" מחסרונו של לוקה וילדוסה ומתצוגת נפל מצד אלק פיטרס (שני הקלעים הבולטים בקבוצה הספרדית), ופתחו את המשחק ביכולת לא טובה, אך החל מהרבע השני חיזקו את ההגנה, הפכו את המומנטום עם ריצת 2:16 ובהמשך שמרו על קור רוח, בדרך לניצחון ראשון העונה במשחק צמוד. 

יאניס ספרופולוס יכול להיות מרוצה מכמה דברים. בראש ובראשונה, מהעובדה שאות'לו האנטר חזר לעצמו בשבועות האחרונים. הסנטר, שהיה אחד מעמודי התווך של הקבוצה בעונה שעברה ופתח את העונה הנוכחית בגמגום מסוים, הראה אתמול שוב שהוא קלף משנה משחק עם הגנה מצוינת ואחוזי שדה גבוהים (83%), והוביל את הריצה ברבע השני. "אני מרגיש טוב", הודה האנטר בסיום המשחק. "שיחקנו הגנה טובה וחזרנו לשחק את הכדורסל של מכבי. כולם נלחמו עבור הניצחון. הפסדנו משחקים עד עכשיו ואנחנו רוצים לנצח. לכן כולם ידעו שאנחנו מגיעים לכאן כדי להילחם. יש לנו קבוצה מצוינת אז פשוט עשינו מה שהיינו צריכים לעשות". 

ספרופולוס החליט לקצר את הרוטציה ושיתף רק שישה שחקנים ליותר מ-20 דקות, כאשר עוז בלייזר שפתח בחמישייה ירד לספסל אחרי שש דקות וחצי לא חזר לפרקט, דראגן בנדר סיים את הערב כבר בתחילת הרבע השלישי ואנטה ז'יז'יץ', שנמצא בדעיכה לאחרונה, נדחק מעט הצידה ברוטציה לאור היכולת של האנטר. מכבי נהנתה גם מתפוקה טובה של כריס ג'ונס (10 נקודות ו-4 אסיסטים) ב-15 דקות וחצי שלו על המגרש וקיבלה את התרומה ההגנתית של יובל זוסמן, שעדיין מוריד חלודה, אך היה שותף מלא לדקות בהן הצהובים נכנסו לקצב. 

יובל זוסמן | דני מרון

עוד נקודה מעודדת מבחינת מכבי תל אביב היא שהניצחון הגיע במשחק החלש ביותר של סקוטי ווילבקין העונה. אחרי 11 מחזורים רצופים בהם הגארד קלע בספרות כפולות, אמש הוא נעצר על חמש בלבד כשנתקל בהגנה שהגבילה אותו לשמונה זריקות ביותר מ-25 דקות. 

מי שחיפה על ווילבקין הוא טיילר דורסי, שהיווה גורם מכריע בניצחון. הגארד קלע את ארבע הנקודות האחרונות ובזכות ריבאונד התקפה קריטי שלקח כ-18 שניות לסיום, הוא הלך לקו העונשין וסגר עניין עם שתי קליעות. דורסי, שסיים את המשחק עם 15 נקודות וחמישה ריבאונדים, מסתמן כסוג של ברומטר במכבי תל אביב: שלושה מחמשת הניצחונות של הקבוצה העונה הושגו בשלושה מתוך חמשת המשחקים הכי פוריים של האמריקאי-יווני מבחינת צבירת נקודות, כשהשניים האחרים בהם קלע דורסי בספרות כפולות, הסתיימו בהפסדים צמודים לצסק"א ולאנאדולו. 

"אני חושב שהעצירות שהשגנו בהגנה היו המפתח עבורנו", אמר דורסי אחרי הניצחון. "הייתה לנו תוכנית משחק ברורה, הם קבוצה שטובה בהתקפת המעבר, שקולעת הרבה. לגבי יוסופה פול, אנחנו יודעים שהוא 'גדול' והוא קלע לא מעט נקודות הערב, אבל היינו בשליטה על כל האחרים וזה מה שהביא לנו את הניצחון". 

טיילר דורסי | Aitor Arrizabalaga/Euroleague Basketball via Getty Images

כריס ג'ונס סיכם: "היה ניצחון קבוצתי מצוין. נלחמנו חזק. דיברנו בינינו על כך שהגיע הזמן לשנות מומנטום. שאנחנו צריכים להילחם ולהיות מרוכזים בפרטים הקטנים. שמרנו אותם על 63 נקודות ו-9 נקודות ברבע האחרון, שזה מעולה ומראה עד כמה היינו מרוכזים בסיום. שיחקנו יחד, הזזנו את הכדור והמטרה עכשיו היא להמשיך להיבנות מזה ולהתקדם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי