אופטימיות במכבי ת"א לפני וילרבאן: "מרגישים שעכשיו נפתחה העונה"

סקוטי ווילבקין | דני מרון

חזרת הפצועים העלתה את הביטחון לשחקניו של יאניס ספרופולוס, שיתארחו הערב בצרפת. ווילבקין: "כל הכלים לרשותנו, מתרגשים". בראיינט על היריבה: "נתייחס אליה כאילו היא הטובה באירופה, גם אם היא לא משחקת כך"

(גודל טקסט)

במהלך השבועיים האחרונים נראה שמכבי תל אביב מתחילה להיכנס סוף סוף לעניינים בעונה הנוכחית, לאחר שני ניצחונות רצופים ביורוליג ותבוסה שהנחילו הצהובים להפועל חיפה בגביע המדינה השבוע. הערב (רביעי, 21:45) אלופת ישראל תקווה להמשיך במומנטום החיובי כשתתארח אצל וילרבאן הצרפתית, שמדורגת במקום הלפני אחרון.

אחת הסיבות העיקריות לשיפור האווירה בקבוצה היא חזרת השחקנים הפצועים. עומרי כספי, ג'ון דיברתולומאו ויובל זוסמן שבו לסגל וערכו הופעות ראשונות העונה במהלך החודש האחרון, כאשר השניים האחרונים הספיקו להותיר חותם במשחק הגביע ביום ראשון, ובכלל הסגל התרחב והפך מגוון יותר מבחינת המאמן יאניס ספרופולוס.

"בהחלט לא פתחנו את העונה כמו שרצינו ועכשיו אנחנו מרגישים שאנחנו מתחילים את העונה, מבחינת זה שכל הכלים עומדים לרשותנו", אמר סקוטי ווילבקין לפני ההמראה למשחק החוץ. "יש התרגשות ועלייה בביטחון. זה לא שלא היה לנו ביטחון לפני כן, אבל עכשיו אנחנו יודעים שכולם זמינים". על השפעת דיברתולומאו וזוסמן הוסיף: "הם מביאים קשיחות הגנתית שונה מזו של כל אחד אחר בקבוצה. החזרה שלהם עוזרת לנו מאוד בהפעלת לחץ הגנתי, בנוסף לניסיון שלהם".

אווירה חיובית. שחקני מכבי ת"א | אדריאן הרבשטיין

הצהובים השיגו את הניצחון על באסקוניה בשבוע שעבר דווקא כשווילבקין סיפק את ערב הקליעה החלש ביותר שלו העונה וסיים עם חמש נקודות בלבד, כאשר מעבר ליכולת של הגארד, 49 מתוך 67 הנקודות של הקבוצה נקלעו על ידי שחקני הספסל.

הכוכב התייחס לכך: "זה מראה שאנחנו קבוצה בריאה וזה מה שאנחנו רוצים להיות, קבוצה שבה כל אחד יכול לתת ערב גדול ולהוביל מבחינת נקודות. יש הרבה שחקנים בקבוצה הזו שיכולים לקלוע 15-20 נקודות במשחק בקלות. טיילר (דורסי) התעלה באותו משחק, בדיוק בזמן שהיינו צריכים אותו ואני מקווה שנוכל להמשיך כך בהמשך העונה".

אלייז'ה בראיינט דיבר גם הוא על חזרת הפצועים: "לכולם בקבוצה הייתה מנטליות טובה מאוד לאורך כל התהליך, בלי קשר לפציעות, אבל זה בהחלט כיף לראות את החבר'ה שנלחמו בפציעות חוזרים וחדר ההלבשה שמח מזה". על היריבה הערב אמר: "כל הקבוצות ביורוליג ברמה גבוהה ואי אפשר לזלזל באף אחת. נתייחס אליהם כאילו הם בקבוצה הכי טובה באירופה, גם אם הם לא משחקים כאחת כזו עד עכשיו".

דיברתולומאו. הפצועים סוף סוף חזרו | אדריאן הרבשטיין

וילרבאן השיגה עד כה שלושה ניצחונות בלבד מ-12 משחקים, אולם בתחילת העונה היא סבלה מהתפרצות קורונה שגרמה לדחיית משחקים והוציאה אותה מהקצב. בנוסף, לפני כשלושה שבועות היא קטעה לברצלונה רצף של שבעה ניצחונות ביורוליג ושמונה בכל המסגרות, כשגברה עליה 68:80 בצרפת.

אקס מכבי תל אביב, נוריס קול, מוביל את קלעי הקבוצה עם 11.1 נקודות למשחק, כאשר דייויד לייטי אחריו עם 10.8 והסנטר מוסטפה פאל תורם 9.9 בממוצע. מעבר לכך, בסגל של וילרבאן אפשר למצוא את הפורוורד האנרגטי גרשון יאבוסלה, ששיחק בבוסטון סלטיקס מה-NBA עד העונה שעברה, ושחקנים מקומיים מנוסים כמו אנטואן דיו, צ'ארלס קאהודי ופול לאקומב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי