ספרופולוס: "אנחנו משחקים באמצע מגפה, יש בזה סיכון גדול"

שחקני מכבי תל אביב | אודי ציטיאט

אחרי 48 שעות מותחות עקב הידבקות שחקן ריאל, כל שחקני מכבי ת"א נמצאו שליליים לקורונה. היווני: "מצב שאני נתקל בו לראשונה". לקראת פנרבחצ'ה: "יכולים לגמור משחק בשתיים-שלוש דקות". כספי ימשיך להיעדר

(גודל טקסט)

במכבי תל אביב נושמים לרווחה. פחות מ-48 שעות אחרי שנודע כי שחקן ריאל מדריד ניקולס לאפרוביטולה נדבק בקורונה, ועוד לפני שנמצא חיובי שיחק למעלה מ-20 דקות ביד אליהו, הצהובים הודיעו הבוקר (שני) כי גם סבב הבדיקות השני הסתיים בתוצאות שליליות לכל שחקני ועובדי הקבוצה. כזכור, בשבת הייתה אמורה מכבי תל אביב לשחק נגד גלבוע/גליל, אך שעה קלה לפני המשחק הוא נדחה בעקבות החשיפה לרכז ריאל מדריד שהתגלה כחולה מאומת.

מכבי תל אביב תמריא הערב לטורקיה לקראת משחק החוץ נגד פנרבחצ'ה, ממנו ייעדר עומרי כספי שעדיין סובל מווירוס בבטן ולא יטוס עם הקבוצה. אחרי קבלת תוצאות הבדיקות ולפני היציאה לאיסטנבול, המאמן יאניס ספרופולוס ערך את מסיבת העיתונאים השגרתית. "הכי חשוב שנעקוב אחרי תכנית המשחק ונעשה את הדברים הנכונים כדי לשחק בסגנון שלנו", אמר ספרופולוס. "זה לא יהיה קל, יש להם שני שחקנים חדשים מנוסים מאוד, אבל נילחם על הסיכויים שלנו. חשוב שנישאר מרוכזים. אם נאבד את הריכוז לשתיים-שלוש דקות, הם יכולים להיכנס לקצב ולגמור את המשחק. הם משחקים כנראה את הכדורסל הכי טוב ביורוליג כרגע והם ברצף של ניצחונות. אנחנו מכבדים אותם, אבל גם את עצמנו ואת האיכויות שלנו ואנחנו מתכוונים להילחם".

על היומיים המורכבים שעברה הקבוצה על רקע החשש לקורונה, היווני סיפר: "זו מצב שאני נתקל בו לראשונה בקריירה שלי. היינו באמצע אספה טקטית לקראת משחק ואז הם אומרים שאין לנו משחק, בגלל מה שקרה בריאל מדריד. זה מה שאני אומר כל הזמן, זה כדורסל ואנחנו רוצים לנצח ושמחים כשזה קורה, אבל בסופו של יום צריך לזכור שאנחנו בעיצומה של מגפה והכל שונה. אנחנו משחקים בלי אוהדים, משחקים בדרך לא שגרתית. יש בזה סיכון גדול וכששמענו שלאפרוביטולה נדבק, התחלנו לבדוק מי שהה בקרבתו ובא עמו במגע. עד שהגיעו תוצאות הבדיקה השנייה, ישב לנו בראש החשש שמישהו מאיתנו נדבק".

"נתקל במצב הזה לראשונה". ספרופולוס | דני מרון

מה השתנה בפנרבחצ'ה: "גם אצלנו השתנו דברים, כי במשחק הראשון נגדם לא היו לנו את הפצועים. קודם כל מרקו גודוריץ' הצטרף והביא תוספת גדולה, יש שם שחקנים שהיו בפיינל פור וזכו ביורוליג. יש להם איכות ואנחנו יודעים את זה, הם היו צריכים זמן להתאים את עצמם לפילוסופיה של המאמן החדש ואחרי שהם עשו את זה, הם התחילו לשחק כדורסל טוב יותר".

על משחק ההתקפה: "מבחינתנו חשוב שכל השחקנים יהיו מוכנים. כשמשחקים נגד קבוצה איכותית, צריך להראות בעצמנו איכות בכל עמדה על המגרש. אני מצפה מכל השחקנים להיות דרוכים לא רק לקלוע, אלא גם לייצר לאחרים. כשהם מתרכזים בשניים-שלושה שחקנים שלנו ועושים שמירות כפולות, השחקן עם הכדור צריך לקרוא את המצב נכון ולתת את המסירה הנכונה. אנחנו צריכים לשחק חכם בהתקפה".

במקביל להכנות למשחק, מכבי תל אביב הודיעה אתמול על צירופו של טי.ג'יי קליין, אולם הוא יגיע לארץ בהמשך השבוע והקבוצה תצא בלעדיו לטורקיה. ספרופולוס התייחס להחתמה: "הוא בגיל הכי טוב כדי לעשות קפיצה. עבורנו חשוב שהחתמנו שחקן שיעזור לנו בליגה הישראלית, אבל הוא יצטרך לעשות את ההתאמה כדי לשחק גם ביורוליג. אתן לו את ההזדמנויות וברגע שהוא יתאים את עצמו לשיטה שלנו ויבין מה אני רוצה בהתקפה ובהגנה, אני חושב שיש לו פוטנציאל לשחק גם ביורוליג ולהיות משמעותי גם ברמה הזו".

מרקו גודוריץ' | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי