באנאדולו זועמים: "מכבי ת"א כבר בטורקיה, אפשר היה לשחק פה"

יאניס ספרופולוס | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

הצהובים הסתבכו בקרב על מקום בין שמונה הראשונות בעקבות ההפסד 82:75 לפנרבחצ'ה, אך בסיום ספרופולוס מצא את עצמו הודף טענות של קבוצה טורקית אחרת שלא תגיע השבוע ארצה עקב סגירת נתב"ג

(גודל טקסט)

למרות הימים המתוחים שעברו עליה לפני היציאה לאיסטנבול, מכבי תל אביב התייצבה למשחק נגד פנרבחצ'ה אתמול (שלישי) במומנטום חיובי לאחר הניצחון על ריאל מדריד, אך נכנעה 82:75 ליריבה ישירה על הכרטיס לפלייאוף ולא הצליחה לרשום ניצחון שלישי ברציפות לראשונה בעונה הנוכחית. קבוצתו של יאניס ספרופולוס ירדה למאזן של 10 ניצחונות לעומת 12 הפסדים והמרחק בינה לבין השמינייה הראשונה ביורוליג שוב גדל לשני משחקים. 

הצהובים הצליחו לעצור את היריבה הטורקית על 36 נקודות במחצית הראשונה ולמרות ריצת 15:0 שספגו בתחילת הרבע השני, ירדו להפסקה במינוס נקודה בלבד. אלא שבמחצית השנייה, ההגנה כבר לא תפקדה כל כך טוב, ההתקפות נתקעו הרבה יותר ופנרבחצ'ה הלכה ובנתה לעצמה יתרון בטוח בדרך לניצחון שביעי רצוף.

13 שלשות ב-42% דיוק השאירו את מכבי תל אביב קרובה עד הסוף, אך מנגד, 16 איבודי כדור היו יותר מדי לנוכח הקושי לייצר עצירות בצד ההגנתי ולהשתלט בחזרה על קצב המשחק. אלייז'ה בראיינט, שהוביל את האלופה הישראלית עם 18 נקודות, סיכם: "שיחקנו טוב, פשוט פספסנו כמה פרטים שוליים שאנחנו נתקן. הם קבוצה מצוינת והם התעלו מעלינו הערב. נלמד מזה ונמשיך הלאה". 

בראיינט. "פספסנו כמה פרטים שוליים" | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

כמנהגו בקודש, אחרי ערב שיא בניצחון על ריאל מדריד עם 30 נקודות, טיילר דורסי לא הצליח להראות יציבות ולספק תפוקה דו ספרתית גם נגד פנרבחצ'ה ונעצר של תשע נקודות, שתיים מתוכן בלבד במחצית השנייה. סקוטי ווילבקין אמנם תרם 15 נקודות ורשם שיא קריירה של 10 אסיסטים, בנוסף לשלוש חטיפות, אך בניגוד לשבוע שעבר איבד חמישה כדורים ומכבי תל אביב שילמה את המחיר בצד ההגנתי על השילוב בינו לבין דורסי, אותו ניסה ספרופולוס בקו האחורי לאורך יותר דקות מהרגיל. גם שחקני הקו הקדמי של הצהובים לא הצליחו להתמודד עם יאן וסלי ודיישון פייר, שהיו מהבולטים בפנר עם 18 ו-16 נקודות בהתאמה. 

דורסי ניתח בסיום: "נלחמנו חזק, היינו צריכים לייצר עצירות בהגנה ברבע הרביעי ופשוט לא עשינו את זה. היינו שם לאורך כל הערב, אבל דיישון פייר קלע המון זריקות קשות ברצף וזה הוביל אותם ליתרון שהם היו זקוקים לו ברבע האחרון. מאותו רגע, היה קשה לחזור כי לא נשאר הרבה זמן על השעון". 

ננדו דה קולו, טיילר דורסי, אנטה ז'יז'יץ' | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

זמן קצר לפני המשחק, מכבי תל אביב התבשרה על דחיית המשחק הביתי שלה נגד אנאדולו אפס מחר, זאת מכיוון שישראל לא מתירה נחיתה של טיסות מחברות זרות בארץ. מי שכלל לא אהב את החלטת היורוליג הוא מאמן אנאדולו, ארגין עתמאן, שיצא במונולוג כועס אחרי שהקבוצה שלו ניצחה 72:86 את הכוכב האדום בלגרד. 

"זה רע מאוד עבורנו כי אנחנו לא יודעים מתי, היכן ולפני איזה משחק אנחנו נשלים את המשחק שנדחה", אמר עתמאן, "אנחנו בכושר טוב עכשיו ורצינו לקיים את המשחק הזה, איכשהו. אחרי הכל, מכבי נמצאת באיסטנבול. אפשר היה לקיים את המשחק באולם אחר באיסטנבול, או באתונה, בלגרד, אולי אפילו ביום שישי ולא בחמישי. עצם העובדה שהיורוליג לא עומדת בתקנון שהיא קבעה בעצמה בתחילת העונה, יוצרת חוסר צדק גדול. אם אי אפשר לשחק שם, זה בסדר. אפשר היה לשחק במקום אחר, גם כך המשחקים נערכים ללא קהל. אני לא אוהב את ההחלטה הזו, אבל היורוליג מקבלת את ההחלטות שלה ובדרך כלל אנחנו הקורבנות".

לאחר ההפסד לפנרבחצ'ה, ספרופולוס נשאל טענותיו של עתמאן והשיב באופן נחרץ: "למה שנשחק מחוץ לישראל? המשחק היה אמור להתקיים בישראל ולכן אני חושב שזה המקום שצריך לשחק בו". 

יאניס ספרופולוס | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

דחיית המשחק תגביר את צפיפות לוח המשחקים של מכבי תל אביב לקראת 12 המחזורים האחרונים בעונה הסדירה ביורוליג, במצב שהיא זקוקה לפחות לשבעה או שמונה ניצחונות כדי להעפיל לפלייאוף. בשישי הצהובים ישלימו את המשחק החסר נגד הפועל גלבוע/גליל, ביום ראשון יתארחו אצל הפועל תל אביב לדרבי העירוני ובשבוע הבא יארחו את חימקי מוסקבה, שצפויה לקבל את האישור להגיע ארצה ללא הבעיות שהתעוררו במקרה של אנאדולו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי