קטש: "החלק שלי בכישלון של ירושלים הרבה יותר גדול משל אדומייטיס"

עודד קטש | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

המעקב אחר האדומים ("ההדחה מאירופה כאבה לי במיוחד, ההפסדים בליגה - לא אסון"), הניצחון על אולימפיאקוס בדרבי ("לא עשיתי שחמט לברצוקאס") והקורונה. מאמן פנאתינייקוס דיבר ב-103FM ורמז כי קלנייטיס עשוי להגיע

(גודל טקסט)

עודד קטש הספיק לעבור לא מעט בחודש הראשון שלו כמאמן פנאתינייקוס. מקצועית, הישראלי שינה לטובה את המומנטום של הקבוצה ביורוליג וסיפק לכך חותמת גדולה בשבוע שעבר, כשניצח את אולימפיאקוס בדרבי הראשון נגדה. במקביל, בימים האחרונים קבוצתו הוכתה על ידי נגיף הקורונה ושבעה מאנשיה התגלו כחולים מאומתים. המאמן התראיין הערב (שלישי) ל-103FM והתייחס לא רק למצבה של קבוצתו הנוכחית, אלא גם לזו שעזב לטובת פאו – הפועל ירושלים, שנכשלה בזירה האירופית והודחה מליגת האלופות של פיב"א.

האזינו לראיון

הירוקים מאתונה התייצבו לדרבי ללא הסקורר הבכיר, נמניה נדוביץ', חיסור שהביא את המאמן להחלטה לשחק בהרכב גבוה. קטש דיבר על ההפתעה שהכין ליריבו על הקווים – גאורגיוס לברצוקאס: "זה לא שחמט ולא חידון. קודם כל, אני מודה שהגעתי עם לא מעט חששות. הייתי לוקח על זה קרדיט, רק שלא היו לי יותר מדי ברירות. ברגע שהבנתי ש'נדו' לא משחק, הלכתי על ההרכב הגבוה. התקפית, אני לעולם לא מנסה להאט את המשחק, אבל הייתי חייב. התחלנו את המשחק טוב, אני חושב שזה המפתח. גם ככה הם היו פייבוריטים, בטח אחרי ש'נדו' נפצע. הלחץ היה לגמרי עליהם, כי היה להם יותר מה להפסיד".

כוכבי אולימפיאקוס, סלוקאס וספאנוליס, לא מסתדרים: "אני לא יודע אם יש בעיות ברמה האישית ביניהם. ביורוליג ברצוקאס עושה עבודה טובה. הלחץ היה עליהם, זה שפתחנו טוב יותר הכניס אותם ללחץ. אסור לשכוח שבשבילם זה לא רק העלייה לשמונה הגדולות, אי העפלה משמעותה סיום העונה באפריל. אני באתי עם תכנית של הרכב גדול שעבדה לי מההתחלה, לא תכננתי רוטציה של שמונה שחקנים אבל זה הרגיש לי נכון".

שחקני פאו חוגגים אחרי הדרבי | Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images

כאמור, נגיף הקורונה התפרץ בפאו, דבר שעשוי למנוע מהמאמן להצטרף לנבחרת ישראל בחלון המשחקים הקרוב. קטש אמר על ההתפרצות: "אני חוסנתי פעם אחת. העלו אותי לוועדת חריגים אצל שר הבריאות פה ואישרו לי את זה את החיסון השני, מקווה שאקבל את זה במהרה. אנחנו באמת תחת מתקפה, גם ראיתי בחדשות פה שהתחלואה עלתה ממש. אנחנו עושים בדיקות בערך כל יומיים, אם לא כל יום. ליאור ליובין לא התחסן. מחר ניבדק שוב ואני מקווה שזה ייגמר בשבעת הנדבקים האלה. בלי קשר, יש חוסר ודאות לגבי ההמשך. הגביע בוטל, כנראה שהמשחקים ביורוליג תוך כדי פגרת הנבחרת – גם הם בספק. לוח הזמנים בלאו הכי עמוס, לא יודע איפה יכניסו את המשחקים האלה".

הירוקים החתימו אתמול את טי ג'יי בריי ולפי דיווח בליטא שפורסם היום, גם הרכז מנטאס קלנייטיס עשוי להגיע בקרוב. המאמן החמיא לרכש הטרי ורמז כי הסיכוי לצירופו של קלנייטיס אכן קיים: "טי ג'יי בריי זה שחקן שמאוד רציתי בירושלים באיזשהו שלב, אבל באיירן הייתה יותר אטרקטיבית מבחינתו. זה שחקן שאני מאוד אוהב, הוא לא עושה מספרים גדולים אבל בשיטה שלי אני חושב שהוא יתאים מאוד. להגיד שיש לנו סיכוי לעלות לפלייאוף ביורוליג יהיה מאוד יומרני. לא ויתרנו, זה נכון שבריי לא יכול לשחק באירופה, אבל מצד שני כשהחתמנו אותו נדוביץ' היה בספק גם לשבוע הגביע. חיפשנו מישהו שנמצא בכושר ויוכל לתרום לנו מיידית. הוא מאוד אינטליגנט. שוק הרכזים גם ככה מאוד דליל ובעייתי. לשלם לקבוצות על סעיף שחרור היה קשה. יכול מאוד להיות שנצרף עוד גארד שכן יוכל לשחק באירופה. אם זה יקרה, נשחרר שחקנים אחרים".

לסיום, קטש סיפר שהוא מעודכן במצבה של הפועל ירושלים והודה באחריות שלו לכישלון באירופה: "אני עוקב באדיקות ורואה כל משחק. ההדחה מאירופה כאבה לי במיוחד, כי אני לגמרי חלק מהכישלון הזה. כשירושלים לא מעפילה שלב זה כישלון ואני מרגיש חלק הרבה יותר מהמאמן שנמצא שם. לגבי ההפסדים בליגה, לא הייתי הופך את זה לאסון גדול. צריך לתת זמן למאמן, גם הפציעה של כריס קרמר משמעותית ביותר ואני מקווה שימצאו מחליף מתאים. אני רוצה להאמין, מהיכרות עם השחקנים וההנהלה, שמשחק אחד טוב יכול להחזיר להם את הביטחון. שפת הגוף? יש שם שחקנים שמחוברים למועדון ומחויבים להצלחה, הם ימצאו את הדרך. המאמן הגיע בסיטואציה הרבה יותר מסובכת. בדרך כלל מחליפים מאמן אחרי משבר גדול. הוא הגיע לקבוצה שבה הרבה מאוד שחקנים רגילים אליי ולשיטה שלי, לא קל להיכנס לזה וייקח להם זמן ללמוד את הכימיה המחודשת שלהם איתו. אני סומך עליהם".

"יש לי חלק בכישלון". שחקני הפועל ירושלים | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי