הדקות של כספי, תחושת ההחמצה ושאראס: יאניס מדבר אחרי הניצחון

יאניס ספרופולוס | דני מרון

המאמן היווני דיבר באריכות אחרי הניצחון היוקרתי: "היו רק 3,000 אוהדים אבל הם נשמעו כמו היכל מלא". תחושת הפספוס: "אפשר להגיד ש'כמעט ניצחנו' על 12 משחקים"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השיגה הערב את אחד הניצחונות הגדולים שלה העונה, כשהפתיעה את ברצלונה, מוליכת היורוליג, והאקס המיתולוגי, שאראס, לעיני הקהל הביתי בהיכל מנורה. המשחק היה מותח ונגרר להארכה, כשלבסוף, עבירה טכנית של ניקולה מירוטיץ' 12 שניות לסיום הזמן החוקי סגרה את הסיפור והעניקה לצהובים ניצחון יוקרתי, אך חסר חשיבות.

בסיום המשחק, יאניס ספרופולוס לא הסתיר את שביעות רצונות: "שיחקנו נגד אחת הקבוצות הטובות ביורוליג, לא רק לפי המצב בטבלה אלא על פי היציבות והיכולת שלה. הערב עשינו משחק גדול נוסף נגדם, שמרנו אותם על סקור נמוך. אמנם הם התקרבו ל-100 נקודות אבל זה רק כי המשחק הלך להארכה. ברבע השני הם חזרו וצמצמו את הפער, אבל במחצית השנייה השתפרנו ועלינו ליתרון 10. ברור שהם קבוצה איכותית, הם קלעו כמה סלים מריבאונד התקפה בסיום. ניסינו לעשות עבירות כשהייתה לנו הזדמנות, אבל אם לא עושים את זה מוקדם מסתכנים בביצוע העבירה על קלעי לשלוש. לכן התעכבנו עם העבירה, היינו יכולים להשתמש בה יותר טוב. מבחינה פסיכולוגית, בהארכה פיגרנו אבל הוכחנו שוב אופי ונלחמנו חזק. היו לנו פוזשנים הגנתיים מצוינים בדקות האחרונות וגם התקפות חכמות. כל מי ששיחק עזר לקבוצה לנצח. אני שמח שניצחנו ורוצה להקדיש את זה לאוהדים, הם היו רק 3,000 אבל נשמעו כמו היכל מלא. זה היה חשוב מאוד שהם איתנו, כי מכבי משחקת כאן וגם בחוץ עם הרבה אוהדים שנותנים תמיכה והשנה זה היה חסר לנו".

משחק משוחרר: "זה נורמלי. אין עלינו לחץ, כשהיה לחץ לא פתחנו טוב את העונה והסברתי המון פעמים למה. הפתיחה הרעה שלנו במחזורים הראשונים הפעילה עלינו הרבה לחץ. חוץ מזה, האוהדים הערב היו מעולים ואם הם היו בתחילת העונה, לא היינו מפסידים כל כך הרבה בבית. באמת נהנינו ועשינו את זה בכמה משחקים, אבל לא קל לעשות את זה כל הזמן ובמיוחד כשהלחץ יותר גדול".

בנדר וז'יז'יץ': "תמכנו בהם כל העונה כי ידענו שהם שחקנים טובים. כשהבאנו אותם ידענו שיש להם יכולות. אמרתי המון פעמים שהתפקיד שלהם לא קל, הם מוכשרים אבל עדיין צעירים וצריכים ללמוד. הם לא שחקנים עם ניסיון של 10 שנים ביורוליג, שתמיד משחקים טוב. יש להם כישרון, הם היו ב-NBA אבל זו הפעם הראשונה שיש להם כזה תפקיד במועדון ברמה של מכבי תל אביב והם היו צריכים להסתגל לזה".

עוד על ז'יז'יץ' אמר: "הוא היה נחוש יותר לסיים מהלכים והוא נלחם יותר חזק בהגנה, כי גם בצד הזה הוא היה טוב מאוד. אני תמיד אומר לשחקנים שמההגנה מגיע הקצב להתקפה, זה מה שעזר לנו להוציא לפועל טוב יותר".

דראגן בנדר, אנטה ז'יז'יץ' | דני מרון

טובים יותר נגד הגדולות: "אפשר להגיד ש'כמעט ניצחנו' על 12 משחקים. לא פתחנו טוב את העונה. באיירן עדיין בצמרת, אבל אנדולו אפס ניצחה הלילה ב-25 הפרש במדריד וכשהפסדנו להם בהפרש הזה כאן, כולם תקפו אותנו. אני לא מבין את זה, ככה זה ביורוליג".

עומרי כספי: "הוא כבר לא בהגבלת דקות. הוא שיחק טוב מאוד, אבל ראיתם איך שיחקנו עם בנדר וז'יז'יץ'. שניהם בעמדה 4 וגם קלויארו עשו עבודה מצוינת".

ג'ונס לקח על עצמו יותר מדי ולא הגיע מספיק לצבע: "הם שינו את ההגנה שלהם ועברו לחמישייה נמוכה, ללא אוריולה אלא עם מירוטיץ' ודייויס שיכולים לשמור על הגארדים אחרי פיק אנד רול. הם העמיסו על הצבע ומנעו מאיתנו למסור לשם, לכן ניסינו לפעמים לזרוק ולפעמים למסור".

עומרי כספי | דני מרון

למרות השמחה, יאניס הודה: "לנצח משחק כזה משמח אותנו, אבל גם תחושה של עצב כי היינו יכולים להיות טובים יותר ולהעפיל לפלייאוף".

כשנשאל מי יותר אהוב ע"י הקהל, הוא או שאראס אמר: "הקשר שלי עם האוהדים מצוין, יש אהבה הדדית. היום היה ברור כמה הם עזרו לנו, הם גם הפעילו לחץ על השופטים. היום כולם הבינו כמה היינו צריכים את האוהדים. דיברנו עם השחקנים על החשיבות של המשחקים שנותרו. אנחנו רוצים להילחם הכי חזק בשבילנו, בשביל האוהדים וכולם במועדון, כדי לסיים את עונת היורוליג הכי טוב שאפשר".

לקראת הכוכב האדום: "זו קבוצה שמשחקת הגנה מצוינת. זה מאפשר להם להוציא לפועל בהתקפה ולהיות טובים גם בה בחלק מהמשחקים. יש להם כימיה טובה, זה לא יהיה משחק קל ואנחנו צריכים לשכוח מהניצחון הערב".

שאראס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי