פדרמן קרא תיגר על מנכ"ל היורוליג: "רוצים שקיפות"

דייויד פדרמן | דני מרון

נחשפו פרטים חדשים מהישיבה בין ראשי הקבוצות. לפי דיווח ביוון, בעלי מכבי ת"א היה קולני במיוחד והבהיר לברתומאו: "לא ייתכן שנהיה בעלי מניות בחברה שאיננו יודעים עליה כלום". וגם: השינויים הצפויים בארגון

(גודל טקסט)

ישיבת ראשי היורוליג שנערכה בברצלונה שלשום (שני) הייתה סוערת ומכבי תל אביב, כך על פי הדיווחים, שיחקה תפקיד משמעותי בכך. הלילה נחשפו ב-SDNA היווני פרטים מהפגישה בין נציגי המועדונים לנשיא המפעל ומסתבר כי דייויד פדרמן, מבעלי המועדון הצהוב, היה דומיננטי אף יותר משאר הנוכחים.

אחת ההחלטות העיקריות שהתקבלו בוועידה היא צירופה של חברת ביקורת עצמית שתפקח לעומק על ההתנהלות הפיננסית של ארגון היורוליג: מספרי החשבונות, דרך הסכמים זכויות השידור והחסויות, הספקים ואפילו הסכומים המועברים למפעל המשני – היורוקאפ. בנוסף, נציגי 11 הקבוצות המחזיקות ברישיון A הבטיחו את כניסתן לוועד המנהל של היורוליג, מה שיקנה להן חלק בקבלת ההחלטות בעתיד וגם יוריד מסמכותו של המנכ"ל ג'ורדי ברתומאו.

ביוון נכתב כי במהלך הפגישה, פדרמן "קרא תיגר" על ברתומאו בפתיחות ואמר: "אנחנו רוצים שקיפות. לא יכול להיות שאנחנו מבקשים משהו מההנהלה והיא מסרבת לתת לנו אותו. אנחנו דורשים להיות שותפים בקבלת ההחלטות ובניהול הפיננסי. אני לא מאשים אותך, אבל לא ייתכן שנהיה בעלי מניות בחברה שאנחנו לא מודעים למה שקורה בה". עוד נטען ב-SDNA כי הנשיא נהג בגישה "מתנשאת" ואמר התגובה לדבריו של פדרמן: "אם הבעיה שלכם היא ברצון להצטרף למועצה, אין עם זה שום בעיה".

אתמול דווח כי אחת המסקנות העיקריות בישיבה הייתה שמכבי תל אביב, ז'לגיריס ופנאתינייקוס נפגעו כלכלית יותר מכל קבוצה אחרת ביורוליג כתוצאה מהקורונה. לכן, הצהובים הובילו כבר בתחילת החודש פגישה סודית שנערכה באתונה בהשתתפות שבע מתוך 11 המשוריינות במפעל. אגב, בתקשורת היוונית הוסיפו כי ריאל מדריד ופנרבחצ'ה זעמו על כך שלא הוזמנו לפגישה ההיא וכי בישיבה אתמול, כל הקבוצות שידרו על אותו גל מלבד באסקוניה.

ג'ורדי ברתומיאו
ברתומאו. היורוליג צפוי לעבור שינויים | טוויטר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי