גאסול לקראת גמר היורוליג: "מקווה שקובי בראיינט יצפה מלמעלה"

פאו גאסול | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

ברצלונה תפגוש את אנאדולו בקרב על גביע אירופה, קלאת'ס בספק אך שאראס הרגיע: "הפציעה לא חמורה". הסנטר ישאב השראה מחברו בלייקרס: "שיחק הכי חזק שהוא היה יכול". עתמאן עשוי לעשות היסטוריה, לארקין יתאושש?

(גודל טקסט)

רגע השיא בעונת הכדורסל האירופית, זה שלא זכינו לחוות אשתקד בשל מגפת הקורונה, יגיע מחר (ראשון) בערב כשברצלונה תפגוש את אנאדולו אפס גמר הפיינל פור של היורוליג בקלן שבגרמניה. קבוצתו של שרונאס יאסיקביצ'יוס, שניצחה 82:84 דרמטי את ארמאני מילאנו הודות לסל ניצחון של קורי היגינס בשנייה האחרונה, תתמודד מול החבורה של ארגין עתמאן ששרדה מותחן נגד צסק"א מוסקבה והדיחה את אלופת אירופה היוצאת עם ניצחון 86:89.

המאזן ההיסטורי במפגשים בין שתי הקבוצות עומד על 11:12 לטובת ברצלונה, אך אנאדולו ניצחה בשלושת המשחקים האחרונים, כולל השניים שנערכו העונה – 79:86 באיסטנבול ו-86:88 בקטלוניה. עבור הבלאוגרנה זו תהיה הופעה שלישית בגמר, לאחר שבפעמיים הקודמות שהגיעו אליו יצאו עם ידם על העליונה: ב-2003 עם שאראס כשחקן וב-2010. מבחינת הטורקים מדובר בהעפלה השנייה ברציפות לגמר, שבו לא היו מעולם עד הופעת הבכורה שלהם ב-2019, אז הפסידו לצסק"א.

בברצלונה הסיפור הגדול הוא סימן השאלה הגדול סביב שיתופו של ניק קלאת'ס. הרכז הבכיר בקבוצה סובב את קרסולו הימני כשנותרו קצת יותר משלוש דקות לסיום משחק חצי הגמר אמש, והזדקק לעזרה של חבריו כדי לרדת לספסל. בצל החשש כי הקטלונים ייאלצו להסתדר ללא היווני ועם ליאנדרו בולמארו בן ה-20 כרכז היחיד ברוטציה, שאראס ניסה להרגיע את הדאגה ואמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "הוא עבר בדיקות ואין לו פציעה חמורה. לפני המשחק נתחיל אם הוא כשיר לשחק או לא, כמובן שזה משפיע על ההכנות שלנו כי הוא המוח של הקבוצה, אבל גם לאורך העונה התגברנו על חיסורים ולא נשתמש בזה כתירוץ".

הליטאי הוסיף: "הרבה מונח על הכף כי כנראה מדובר בשתי הקבוצות הכי טובות ביורוליג העונה. חשוב להתכונן בצורה הכי טובה פיזית ומנטלית, כי נצטרך להוציא לפועל היטב ולהיות אמיצים. לא היה לי זמן לצפות במשחק שלנו מול מילאנו, כי העדפתי לראות את זה של אנאדולו מול צסק"א, אבל אם קלעו עלינו 29 נקודות ברבע אחד – עדיף שלא אצפה. יש לנו הרבה מה לשפר, שמרנו טוב רק ברבע האחרון. בגמר נפגוש יריבה חזקה יותר מאשר בחצי, במיוחד מבחינה התקפית, ונצטרך להיות יותר אגרסיביים ומרוכזים".

קלאת'ס יורד פצוע. ישחק בגמר? | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

על אף ריבוי השחקנים המוכשרים והאיכותיים שיופיעו בגמר היורוליג, המסקרן ביותר שבהם הוא פאו גאסול. הסנטר שזכה בשתי אליפויות ב-NBA יוכל להוסיף זכייה ראשונה במפעל הבכיר באירופה, במה שעשוי להיות משחקו האחרון בקריירת המועדונים. שחקן ברצלונה, שיחגוג 41 ביולי הקרוב, דיבר על מקור ההשראה שלו בהכנה למשחקי מאני טיים – קובי בראיינט, חברו הטוב מהימים המשותפים בלוס אנג'לס לייקרס.

"קובי שיחק הכי חזק שהוא היה יכול. הוא נשאר נאמן לעצמו עד המשחק האחרון ואני מנסה להישאר אני, אבל במקביל גם לעזור למאמן שלי ולחבריי לקבוצה", אמר גאסול. "קובי היה אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, אם לא הגדול ביותר. אני מקווה שהוא יצפה מלמעלה. שיחקנו בשלושה גמרים ביחד. הוא לא אמר הרבה, רק הביא את המנטליות והאגרסיביות והמנהיגות למגרש. כאן זו סיטואציה שונה, למרות שזה גמר. אנחנו מבינים על מה אנחנו משחקים, שתי הקבוצות עבדו קשה כדי להגיע לכאן והרוויחו את ההזדמנות לשחק בגמר הזה. פשוט נצטרך לשחק יותר טוב מהיריבה וזה מה שננסה לעשות".

קובי בראיינט, פאו גאסול
בראיינט וגאסול. הסנטר יוכל לזכות ביורוליג לראשונה | Elsa/Getty Images

מן העבר השני, אנאדולו תנסה להשלים את התהליך המוצלח שהחלה לפני שלוש שנים. לאחר שב-2019 הפסידה בגמר הפיינל פור, ואשתקד הקורונה קטעה לה עונה שבה הוליכה את טבלת היורוליג ושלטה בה ביד רמה, הקבוצה הטורקית חולמת לרשום מחר זכייה ראשונה בתולדותיה בגביע הנכסף.

המאמן ארגין עתמאן עשוי להפוך לטורקי הראשון שזוכה ביורוליג כמאמן: "מה שחשוב לי זה לא להיות הטורקי הראשון שעושה זאת, אלא לדאוג שאנאדולו אפס תזכה סוף סוף בתואר שהיא רודפת אחריו שנים", אמר. "כל קבוצה שמגיעה לפיינל פור מרגישה לחץ. אנחנו מרגישים את הלחץ הזה אחרי ביטול העונה שעברה, לא רק כי זה הגמר. הרגשנו לחץ גם במפגשים עם בארסה במהלך העונה הסדירה וכך יהיה גם מחר".

שיין לארקין, שלא התעלה לרמה שהוא מסוגל לה בחצי הגמר וסיים עם 11 נקודות, ריבאונדים ואסיסט, התייחס לחוסר היציבות שלו: "כולנו בני אדם ועושים טעויות. הכי חשוב זה ללמוד מהן ולא להיות שאנן. צריך להתייחס לכל משחק לגופו. המאמן נותן לי ביטחון ואני מקווה לחזור לשיא שלי בגמר. ברור לי ששחקן אחד לא יזכה לבד בתואר, אלא כל הקבוצה ביחד. חשוב שנהיה אינטנסיביים בהגנה, בארסה כלל תהיה דומה לקבוצה שפגשנו בעונה הסדירה. אני כבר ארבע שנים באירופה וזו עונת היורוליג הכי שוויונות שחוויתי. ראו את זה בפלייאוף ובפיינל פור".

לארקין יקווה להתאושש בגמר | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי