דיווח: קבוצות היורוליג הצביעו פה אחד בעד הדחתו של ג'ורדי ברתומאו

ג'ורדי ברתומאו | Francesco Richieri/Euroleague Basketball via Getty Images

בדרך למהפכה אחרי 21 שנים: ביוון פורסם כי בהמשך למרד שהובל בידי מכבי תל אביב ושש קבוצות נוספות, החליטו 11 המועדונים המשוריינים לפתוח בהליך להסרת המנכ"ל מהדירקטוריון. יחד עם זאת, הספרדי יישאר בתפקידו

(גודל טקסט)

המהפכה ביורוליג יוצאת לדרך. באתר היווני SDNA דווח היום (שישי) כי 11 הקבוצות המחזיקות ברישיון A ביורוליג הצביעו פה אחד לפתוח בהליך הדחתו של המנכ"ל ג'ורדי ברתומאו מהדירקטוריון. הצעד עשוי להפוך רשמי בסוף השבוע הבא, כשהוועד המנהל של המפעל יתכנס בברצלונה.

היסודות למהלך הונחו לפני כחודש וחצי, כשראשי מכבי תל אביב נועדו באתונה עם נציגים משש קבוצות מובילות נוספות. הם הביעו תרעומת על "חוסר השקיפות" לטענתם מצד ברתומאו, ועל מצבן הכלכלי של המשתתפות ביורוליג. על פי הדיווחים ברחבי אירופה, הצהובים הם אלו שהובילו את ה"מרד" נגד המנכ"ל.

ביורוליג ניסו לכבות את הלהבות ואף מיהרו להוציא הודעת סולידריות יחד עם הקבוצות, אבל היא לא עצרה את הסחף, וכעת עוברים הדיבורים לפסים מעשיים. יחד עם זאת, חשוב לציין כי הספרדי יישאר בתפקידו כמנכ"ל והמשמעות העיקרית של השינוי הינה פיחות בסמכויותיו בהליך קבלת ההחלטות בדירקטוריון. על אף הדחתו של ברתומאו, היורוליג תמשיך להיות מנוהלת באותו אופן. ברתומאו הוביל את היורוליג מיום היווסדה בשנת 2000. הוא נבחר על ידי נציגי המועדונים, שרצו להיפרד מפיב"א, ומעניין יהיה לראות כיצד תתפתח הסאגה.

בינתיים, המאבק על קבוצות הדרג השני חודש לקראת העונה הבאה. אוניקאחה מלאגה, מהקבוצות הבודדות שהופיעו ביורוליג ו/או ביורוקאפ במשך 20 עונות ברציפות (16 במפעל הבכיר וארבע במשני), הודיעה על מעבר לליגת האלופות. האנדלוסים, אשר בשורותיהם שיחק בעונה וחצי האחרונות גל מקל, הגיעו פעם אחת לפיינל פור (ב-2007) וזכו ביורוקאפ ב-2017.

ג'ורדי ברתומאו | Seffi Magriso/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי