אחרי חצי עונה בלבד: פנאתינייקוס נפרדה מעודד קטש

עודד קטש | פנאתינייקוס, האתר הרשמי

למרות שעמד ביעדים שהוצבו לו והצעיד את הירוקים לזכייה בדאבל היווני, הוחלט לנצל את אופציית היציאה בחוזה ולהיפרד מהמאמן הישראלי. מסתמן כי ימשיך להדריך את הנבחרת, עוזרו ליאור ליובין עשוי לנחות בנס ציונה

(גודל טקסט)

זה היה באוויר כבר מספר שבועות, והערב (חמישי) זה הפך לרשמי: עודד קטש סיים את דרכו כמאמן פנאתינייקוס בתום חצי עונה, כך הודיע מועדון הפאר היווני באופן רשמי. "עודד, שכיבד את הקבוצה שלנו כשחקן וכמאמן באופיו, ביושרה שלו ובאישיות שלו, יישאר אחד מאיתנו. נרצה להודות לו ולאחל לו בהצלחה ובחייו ובקריירה שלו", נמסר מפאו. "באותה הזדמנות, אנו מודים מקרב לב לליאור ליובין על תרומתו לקבוצה ומאחלים לו את הטוב ביותר בעתיד".

קטש, שהגיע לפנאתינייקוס באמצע העונה החולפת מהפועל ירושלים, עמד במטרות שהוצבו בפניו – זכייה באליפות ובגביע היווני. המאמן הישראלי החזיק בחוזה גם לעונה הקרובה, אבל הירוקים ניצלו את אופציית היציאה, המוערכת על פי פרסומים באתונה ב-100,000 דולר, ונראה כי ימנו לתפקיד את דימיטריס פריפטיס שאימן בשנים האחרונות את אוניקס קאזאן.

על אף שתחילת דרכו בפאו הייתה מבטיחה באופן יחסי, בעיקר לאור ניצחון החוץ על אולימפיאקוס בדרבי, קטש ספג ביקורת על סדרת התבוסות שנחלה הקבוצה לקראת סיום עונת היורוליג. גם הדרך לאליפות לא עברה בצורה חלקה, עם הפסדים לא.א.ק אתונה וללאבריו במהלך סדרות חצי הגמר והגמר, והישראלי שילם על כך מחיר.

לקטש ולליובין היו נסיבות מקלות: כל כוכבי הקבוצה הושבתו לשבועות ארוכים בגלל הידבקות בקורונה, ונמניה נדוביץ' החמיץ את כל שלבי ההכרעה של העונה. ובכל זאת, הביקורת נגדם נשענה בעיקר על העובדה שהקבוצה לא שיחקה כדורסל חיובי.

עודד קטש | Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images

לאור המצב החדש, נראה כי קטש יוכל להמשיך בתפקידו כמאמן נבחרת ישראל. חוזהו מסתיים בחודש אוקטובר, לקראת פתיחת מוקדמות גביע העולם, ובאיגוד הכדורסל המתינו לפני שמינו לו מחליף. בקיץ הבא תופיע הנבחרת ביורובאסקט. ליובין, שאימן בחלק הראשון של העונה את הפועל גלבוע/גליל, עשוי להתמנות כעת למאמנה של עירוני נס ציונה.

פריפטיס (52) חוזר לאואקה, שבע שנים לאחר ששימש כעוזרו של פרנקי אלוורטיס והצעיד יחד איתו את הקבוצה לזכייה באליפות יוון. הוא היה המועמד המוביל והראשוני להגיע לפנאתינייקוס במהלך העונה החולפת, עוד לפני הפנייה לקטש, אבל נשאר בקאזאן והביא אותה לגמר היורוקאפ ולגמר ליגת ה-VTB.

לרשותה של פאו יעמוד תקציב נמוך גם העונה, אם כי הוא צפוי לצמוח באופן יחסי לאור חזרת הקהל הצפויה ביוון. דינוס מיטוגלו עבר לאולימפיה מילאנו וגם הקפטן יואניס פפאפטרו צפוי לעזוב, אך הירוקים מקווים להאריך את חוזיהם של נדוביץ' ומריו הזוניה, לצד הווארד סנט רוס ויורגוס פפאיאניס.

מיטוגלו עבר למילאנו | אתר היורוליג

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי