למרות הייאוש: ספרופולוס צפוי לעמוד על הקווים בירושלים

play
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב | אודי ציטיאט
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס 01:08

הזמן הקצר בין המשחקים צפוי להשאיר את המאמן במכבי תל אביב גם במשחקים הקרובים, אך במועדון מיואשים מרצף ההפסדים שלא נגמר והפרידה ממנו מתקרבת. נאנלי צפוי להישאר מחוץ לסגל. ווילבקין: "משתפרים ממשחק למשחק, חייבים ניצחון אחד להוריד את הקוף מהגב"

(גודל טקסט)

עם הפסד שמיני ברציפות, הנפילה נמשכת. למרות הזעזוע בסגל, מכבי תל אביב לא הצליחה לעצור את המשבר הכבד שעובר עליה כשהפסידה אמש (רביעי) 82:76 למונאקו בצרפת והתדרדרה למאזן של שבעה ניצחונות מול 11 הפסדים.

הצהובים פתחו את המשחק לא רע, הובילו רוב המחצית הראשונה אך ירדו להפסקה בפיגור. במחצית השנייה רדפו אחרי מונאקו, ודווקא כשהצליחו לחזור ולצמצם לנקודה, ביצעו טעות מוזרה במשחק המעבר בהתקפה שיכלה להעניק להם את היתרון ולשנות את המומנטום, ובזבזו הזדמנות שלא חזרה להם שוב. סקוטי ווילבקין היה נקודת האור של מכבי במשחק עם 31 נקודות, כשאנטה ז'יז'יץ' מוסיף 10 נקודות ו-7 ריבאונדים.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב
ביקורת על ההחלטות. יאניס | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

"צריכים להתמקד במשחק הבא", אמר סקוטי ווילבקין בסיום המשחק, "נלחמנו טוב, ניסינו להישאר חיוביים כל המשחק, הרמנו אחד את השני, עשינו עבודה טובה אבל בדברים הקטנים צריכים להשתפר. היינו בפיגור נקודה בקאמבק, יצאנו למתפרצת והרמתי כדור לדריק ולא קיבלנו עבירה, והם עשו סל ועבירה והמומנטום השתנה. לא הצלחנו להתאושש מזה. אלה הדברים הקטנים, בכל משחק אנחנו מפסידים ברבע הרביעי. חייבים ניצחון אחד כדי להוריד את הקוף מהגב. אנחנו משתפרים ממשחק למשחק, למרות שהתוצאות לא מראות את זה, אנחנו מתקדמים בכיוון הנכון".

"משחק קשה מאוד, ברבע הראשון עשינו עבודה נהדרת, היינו צריכים לשמור על הקשיחות הזאת, אבל ברבע השלישי והרביעי הם היו דומיננטיים, ורדפנו אחריהם", הוסיף אנטה ז'יז'יץ', "ניסינו להיות קשוחים ברבע השלישי אבל זה לא היה מספיק. זריקות שהיו צריכות להיכנס יצאו החוצה. אנחנו חייבים לעצור את הרצף הזה ואז הכל יהפוך להיות קל יותר".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול דונטה הול שחקן מונאקו
מכבי תל אביב תחזור לנצח? ווילבקין מול הול | אתר רשמי, Stephane Danna – Direction de la communication

במכבי תל אביב גוברים הקולות שקוראים לפרידה מיאניס ספרופולוס. במועדון התעקשו גם בתחילת השבוע, אחרי ההפסד בדרבי התל אביבי, כי מעמדו של המאמן לא נמצא על הפרק, אך גורמים שונים במערכת טענו כבר לאחר ההחלטה של היווני לא להוציא את ג'יימס נאנלי למשחק כי הפסד בצרפת יגרום לפיטוריו.

למרות ההערכה כי ספרופולוס צפוי לסיים בקרוב את דרכו במועדון, במכבי לא התקבלה החלטה רשמית על כך והעובדה שלקבוצה מחכים לקבוצה שלושה משחקים בשבוע אחד, עשויה לדחות מעט את הקץ ולהעניק לספרופולוס הזדמנות אחרונה, במקביל לחיפושים אחר מחליף ראוי, לפחות עד לסיום העונה.

בינתיים, כל עוד ספרופולוס נמצא במכבי תל אביב, ג'יימס נאנלי לא אמור להתלבש למשחקי הקבוצה. הגארד אמור לחזור לאימונים עם שאר השחקנים בסוף השבוע לקראת המשחק נגד הפועל ירושלים, אך בקבוצה מספרים כי רק הפתעה גדולה או פציעה לא מתוכננת עשויים להשיב אותו לתמונה.

במקביל מקווים במכבי להנחית שחקן כבר במהלך השבוע הנוכחי שיחזק את הסגל. "היה ברור שהיה חסר לנו עוד מישהו במשחק הזה במונאקו, וזה לאו דווקא נאנלי", סיכם אחד מאנשי מכבי, "מלבד כמה דקות טובות של קינן אוואנס בתחילת המחצית השנייה, ווילבקין היה לבד בקו האחורי". בקבוצה מצביעים על כושר אישי חלש של ג'ון דיברתולומיאו והעובדה שקמרון טיילור הוא לא שחקן התקפי כגורמים שמאיצים במערכת לנסות ולצרף גארד. יש לציין כי זניט סנט פטרסבורג כבר הצליחה להחתים שחקן השבוע, מה שעוד יותר מגביר את הלחץ של הצהובים.

שחקן מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי
שחקן מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי | דני מרון

במכבי רואים במשחק הקרוב נגד הפועל ירושלים כמשחק עונה לכל דבר ועניין, מעבר ליריבות בין הקבוצות. החשש הגדול של הצהובים הוא שניצחון של הקבוצה הביתית יצור פער גדול מדי למחיקה ועם העובדה שהליגה משוחקת בפלייאוף עד לסיום, המשמעות היא כי הקבוצה מאבדת את היתרון עליו בנתה לקראת שלבי ההכרעה.

"זרקנו כל כך הרבה משחקים בדרך ואנחנו עכשיו נמצאים במצב שאסור לנו להפסיד בירושלים", אמר אחד מאנשי מכבי במהלך הלילה, "איך שאנחנו נראינו בשבועיים האחרונים, לא ברור אם אנחנו בכלל מסוגלים לנצח שם. נצטרך לגייס כוחות כדי לצאת משם עם ניצחון".

למרות שמבחינת הטבלה הסיכוי עוד לא גמור, במכבי כבר התחילו להכיר בעובדה שגם העונה הם צפויים להישאר מחוץ לפלייאוף היורוליג. "אנחנו במצב לא ריאלי בכלל, ויותר מדאיג אותנו שבעוד כמה שבועות נתחיל להיות לא רלוונטיים בכלל במפעל", הוסיף אחד מאנשי הקבוצה. החשש הזה צפוי להוביל בסופו של דבר את ראשי המועדון לבצע את הזעזוע שנדחה כבר כמה שבועות.