צרפת עלתה לרבע הגמר, גם צ'כיה של ננו גינזבורג בדרך

רודי גובר
רודי גובר | FIBA

"הטריקולור" ניצחו את ליטא לאחר דרמה ברבע האחרון, המאמן הישראלי השיג ניצחון גדול נוסף על ברזיל, שנחלה הפסד ראשון במונדובאסקט. אוסטרליה ניצחה את הרפובליקה הדומיניקנית ושמרה על מאזן מושלם

(גודל טקסט)
אחרי ששלב הבתים השני של גביע העולם בכדורסל נפתח אתמול (שישי) עם משחקיהן של ספרד, סרביה, ארגנטינה ופולין, שעלו כולן לרבע הגמר, היום הבתים הנותרים המשיכו את המסע בסין ובקרב הכי צמוד מבין כולם, צרפת הדיחה את ליטא למרות שאיבדה יתרון דו ספרתי ברבע האחרון. עוד קודם לכן, ננו גינזבורג ונבחרת צ'כיה הביסו 71:93 את ברזיל. אוסטרליה ניצחה 76:82 את הרפובליקה הדומיניקנית.


צרפת – ליטא 75:78
ההפסד לאוסטרליה בשלב הקודם עלה ביוקר לליטאים, שבעקבות המפלה היום סיימו את האליפות מוקדם מן המצופה. "הטריקולור" ברחו כבר ברבע הראשון ליתרון דו ספרתי, הרבה בזכות שבע נקודות מוקדמות של ניקולה באטום ולמחצית הם ירדו בפער של 10 נקודות על היריבה. שמונה דקות לסיום צרפת עדיין הובילה באותו הפרש, אבל ריצת 1:12 של ליטא הגיעה בדיוק בזמן מבחינתה והיא עלתה ליתרון נקודה. בחמש הדקות האחרונות ההובלה התחלפה כמעט בכל פוזשן, עד שננדו דה קולו סגר עניין עם סל 15 שניות לסיום וליטא החטיאה את הניסיון האחרון מחוץ לקשת. אוון פורנייה הוביל את המנצחת עם 24, דה קולו הוסיף 21. יונאס ולנצ'יונאס היה האיש של הליטאים עם 18.



צ'כיה – ברזיל 71:93
חבורתו של ננו גינזבורג הראתה עליונות כבר מהפתיחה עם 16:20 בתום הרבע הראשון. הרבע השני היה צמוד יותר עבור הברזילאים, אך גם בסיומו הצ'כים יצאו לריצת 0:11 וירדו למחצית ביתרון 32:45. המומנטום הצ'כי נמשך גם ברבע השלישי וברזיל כבר הייתה בדרך לתבוסה. זה נגמר עם 71:93 ענק של הנבחרת האירופית כאשר תומאס סאטורנסקי כיכב עם 20 נקודות, הוסיף שבעה ריבואנדים ועוד תשעה אסיסטים.




אוסטרליה – הרפובליקה הדומיניקנית 76:82
כמו לכל אורך המשחק, המחצית הראשונה הייתה צמודה מאוד, כריס גולדינג עם 11 נקודות ופאטי מילס עם 8 ושלושה אסיסטים הובילו את האוסטרליים ל-38:40. אוסטרליה ברחה עט בחצי השני ושמרו על מרווח ביטחון עד הסיום. מילס סיים את המשחק עם ל-19 נקודות ותשעה אסיסטים. ג'ו אינגלס קלע נקודה אחת בלבד והוסיף שבעה ריבאונדים.


טורקיה – מונטנגרו 74:79
אחרי ההדחה המאכזבת בשלב הבתים, טורקיה פתחה עם משחקי הדירוג עם ניצחון מינימלי, לאחר שחזרה מפיגור דו ספרתי ולמרות שעלתה לרבע האחרון במינוס תשע. סקוטי ווילבקין רשם כמות נדירה של אסיסטים עבורו, 13, יחם תשע הנקודות שלו. צ'די אוסמן הוביל עם 19, מליח מחמוטולו הוסיף 17. ניקולה ווצ'ביץ' בלט בשורות הבלקנים, עם 20.


משחקי הדירוג
ניו זילנד – יפן 81:111
קנדה – ירדן 71:126
גרמניה – סנגל 78:89

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי