השלישית שזוכה בתואר אירופי? נס ציונה חוגגת העפלה לגמר

שחקני עירוני נס ציונה חוגגים | ברני ארדוב

דמעות של אושר על הפרקט ביד אליהו הפכו במהרה לדריכות רבה בקבוצה לקראת המשחק ההיסטורי שמצפה להם נגד סטאל אוסטרוב. מזרחי מצפה לכ-4,000 צופים, סלדן סיפר על יום אמוציונלי במיוחד שעבר עליו וטל דן סחט מחמאות

(גודל טקסט)

ביום הגדול ביותר בתולדות המועדון, לפחות עד משחק הגמר מחר (ראשון), עירוני נס ציונה חגגה אתמול ניצחון 80:81 דרמטי על פארמה פרם הרוסית בחצי גמר היורופקאפ ופתחה בצורה חלומית את אירוע הפיינל פור המתקיים בישראל. הכתומים נהנו מתמיכה של 3000 אוהדים בהיכל מנורה מבטחים וניצלו אותה כדי להדיח יריבה בעלת תקציב גדול בהרבה, בדרך לרשום את ההישג הבכיר שלהם מאז הקמת המועדון – שרחוק ניצחון אחד מהפיכתו לשלישי אי פעם בישראל שזוכה בתואר אירופי.

המשחק הסתיים בדמעות של שמחה על פניו של היו"ר יניב מזרחי, אך דווקא התחיל עם בשורה טרגית מבחינת מי שהיה הגיבור על הפרקט. וויין סלדן, קולע שלשת הניצחון שהעניקה לקבוצה של בראד גרינברג את הניצחון, שמע כי חבר ילדותו טרנס קלארק נהרג בתאונת דרכים. גם במהלך 40 הדקות התמודדה נס ציונה עם קשיים, בדמות בעיית עבירות של שחקני מפתח ופציעה בראשו של הקפטן טל דן, שממילא עלה לשחק עם אצבע שבורה. אלא שהקבוצה הצנועה, שרק ב-2013 הופיעה לראשונה בליגת העל, הפגינה את רוח הלחימה שהביאה אותה עד כאן וחזרה מפיגור בן שמונה נקודות ברבע השלישי לניצחון גדול.

"אני יודע שזה ניצחון כל כך חשוב לנס ציונה ולמדינה, אנחנו מודים שהייתה לנו הזכות להיות בסיטואציה הזאת. מחכים לראות את כל האוהדים שוב ביום ראשון ולשמח אותם פעם נוספת", אמר סלדן, שהצטיין עם 24 נקודות ודייק ב-4/6 לשלוש.

הגארד שיתף בתחושות מהיום האמוציונלי שעבר: "קמתי בבוקר להודעות הטקסט ולא ידעתי איך להגיב. הייתי בשוק. טרנס היה כמו אח קטן בשבילי. חשבתי עליו עד תחילת המשחק, ידעתי שאני צריך לתת הכל בשבילו כי החיים קצרים ואנחנו לא יודעים מתי ההזדמנות תסתיים".

וויין סלדן חוגג | ברני ארדוב

"וויין קלע שלשה ענקית וזה כל כך הגיע לו. היה לו יום קשה, זה יום מיוחד עבורו", סיפר נמרוד לוי, שסיפק את הופעתו הטובה ביותר העונה ושיחק תפקיד מפתח בניצחון, עם 14 נקודות וארבעה ריבאונדים, תוך חיפוי הגנתי מצוין בדקות שבהם ג'רום מיינסי וטל דן ישבו על הספסל. "היינו כולם בטירוף, על הפרקט ועל הספסל. ידענו שצריך לעבור את זה. זה היה קשה, אבל ידענו שאם אנחנו רוצים לנצח נצטרך לעשות הגנה ומהלכים גדולים".

היו"ר מזרחי תיאר כיצד חווה את הדרמה בסיום: "בשלשה של סלדן הלב שלי ירד למקומות שהוא לא היה בהם. וכשזה נגמר, תחושה מדהימה. בכיתי, התרגשתי מאוד. כל המשחק דיברנו על זה שאנחנו צריכים להמשיך עם מה שאנחנו עושים, עם ההגנה שלנו. וויין קלע את השלשות והצלחנו להמשיך למרות המומנטום שלהם".

בנס ציונה מאמינים כי כל 4,000 הכרטיסים למשחק הגמר יימכרו. בקבוצה יודעים כי מדובר במשחק עם חשיבות כפולה, שכן ניצחון לא רק יהווה זכייה היסטורית בגביע אירופי, אלא גם יבטיח השתתפות ביורופקאפ גם בשנה הבאה. גרינברג ושחקניו, שלא השתלבו בבית העליון בליגת העל, עלולים למצוא את עצמם מחוץ לפלייאוף בישראל ובעקבות כך לאבד את הזכות לכרטיס לאירופה, אולם במקרה שיגברו על סטאל אוסטרוב יוכלו להמשיך לשחק במסגרת בינלאומית גם ב-2021/22.

"מעולם לא ראיתי משחק של נס ציונה עם כמות כזו של קהל. זה קהל שעודד ודחף לאורך כל המחצית השנייה", סיכם מזרחי וקרא לאוהדים להגיע שוב מחר, "אנחנו צריכים את הקהל בגמר באותה אנרגיה של החצי השני ובכמויות יותר גדולות. אף אחד לא נשאר בבית. כל נס ציונה מגיעה לגמר".

אוהדי נס ציונה | ברני ארדוב‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי