נס ציונה חגגה אל תוך הלילה וחולמת על אולם חדש

שחקני נס ציונה חוגגים | ברני ארדוב

הכתומים רקדו ברחבת העירייה אחרי הזכייה ההיסטורית ביורופקאפ, האוהדים דרשו מגרש ביתי משודרג והמנכ"ל מאיר טפירו הבטיח: "זה יהיה על השולחן". וגם: הגיבור טל דן, ההתעלות של נמרוד לוי וליאור קררה והמטרה הבאה

(גודל טקסט)

רק שתי קבוצות בכדורסל הישראלי זכו בתואר אירופי עד אתמול (ראשון) וספק אם מישהו האמין שהשלישית בהיסטוריה תהיה עירוני נס ציונה – מועדון שקיים רק 16 שנים. את ההישג המדהים הזה רשמו אתמול הכתומים, שהניפו את גביע היורופקאפ של פיב"א אחרי ניצחון 74:82 על סטאל אוסטרוב הפולנית בגמר הפיינל פור, שהתקיים לעיני כמעט 4,000 צופים לבושים כתום ביד אליהו.

החגיגות על הפרקט עברו לרחבת העירייה בנס ציונה, עיר שנדיר לשמוע בה רעשים ב-1 בלילה, השעה שבה כ-500 אוהדים הצטרפו לשחקנים בראד גרינברג ולאנשי המועדון. השחקנים רקדו על גג האוטובוס עם הגביע ובהמשך ירדו אל האוהדים והצטלמו עמם, לפני שהמנכ"ל מאיר טפירו נשא דברים: "אני בטוח שראש העיר ראה את הפוטנציאל שיש לנו להקים אולם וזה יהיה על השולחן", אמר טפירו בהתייחסות לקריאות של הקהל שדרש "מה עם אולם לעירוני?". המנכ"ל המשיך: "יש לנו ראש עיר שידחוף את העגלה הזאת. יש לנו קפטן שגדל בעיר הזאת, זה יסחוף אותנו. גרמתם לי להתרגש לראשונה מאז שפרשתי".

הקפטן טל דן, שהעביר את רוב הקריירה בקבוצה ושיחק בה גם בליגה הלאומית, התקשה לעצור את הדמעות בסיום המשחק. "היה פה פרץ התרגשות וחוויה שאי אפשר לתאר", אמר דן, "קשה לי לתאר מה אני מרגיש בפנים כי עדיין לא חוויתי משהו כזה. אני מתרגש מאוד בשביל כולם וגם בשבילי, מגיע לנו שכל המדינה מסתכלת עלינו עכשיו".

הפורוורד שהתייצב לפיינל פור עם יד שבורה וגם פתח את הראש במשחק חצי הגמר, סיים את העונה ויעבור ניתוח, אבל אין ספק שהוא את שלו כבר עשה. "מרוב זריקות וכדורים שקיבלתי, אני בקושי מרגיש כאבים", סיפר בהומור. "מנטלית זה קשה מאוד לשחק עם יד שבורה ועם סיכות בראש, אבל תמיד אמרתי שאעשה הכל בשביל המועדון וזה מה שניסיתי לעשות במשחקים האלה. אני רוצה לתת קרדיט עצום לרופא הקבוצה יובל לוטן ולפיזיותרפיסטית מורן זלצברג, שהכשירו אותי לשני המשחקים האלה. לא הייתי יכול לעמוד בזה בלעדיהם".

טל דן עם היו"ר יניב מזרחי | ברני ארדוב‎
רגע היסטורי לנס ציונה. הקפטן מניף | ברני ארדוב

לצד הפורוורד הוותיק שהוביל את נס ציונה למעמד הגדול בתולדותיה דרך רוח לחימה ומסירות בלתי נגמרת, כיכבו אתמול שני שחקנים אחרים שיושבים על אותה עמדה וסחבו את הקבוצה לניצחון אתמול כשהפגינו אופי בעצמם וגם לא מעט כישרון בכדורסל: נמרוד לוי, שחקן שלא קיבל הזדמנות אמיתית במכבי תל אביב ובהפועל ירושלים, הראה מה הוא שווה בגמר אירופי והוביל את קלעי נס ציונה עם 21 נקודות. ליאור קררה בן ה-23, מי שרק לפני שנתיים עוד שיחק בליגה הלאומית, היה האקס פקטור עם 10 נקודות, 7 ריבאונדים והגנה מצוינת.

"כל הדרך שלי בקריירה התחילה בהרבה עליות וירידות. לא היה לי פשוט בהתחלה, אני תמיד בטוח בדרך שלי, אני אעבוד קשה גם אם לא אשחק. ידעתי שההזדמנות תגיע, שמח שהיא הגיעה היום והוכחתי שאני יכול וצריך לשחק", אמר קררה בסיום. "נחגוג כמו שצריך, נהנה מהרגע כי זה לא קורה בכל יום ובעוד יומיים נתחיל להתכונן למטרות הבאות. עצוב לי שטל לא יהיה איתנו, אבל נתעלה ונעשה דרך משמעותית עד לסיום הליגה".

נמרוד לוי. התעלות אדירה שלו | ברני ארדוב
קררה (מימין). אקס פקטור | ברני ארדוב

אחרי החגיגות שנמשכו גם למועדון בתל אביב בהמשך הלילה, נס ציונה תחזור לשחק כבר ביום חמישי ותפגוש את עירוני נהריה בתקווה להשיג ניצחון רביעי רצוף בליגה, לפני שהיא מתחילה בניסיונות להעפיל לפלייאוף דרך משחקי הבית התחתון. אגב, הזכייה ביורופקאפ הבטיחה לכתומים גם את הזכות לשחק במפעל בעונה הבאה, אפילו אם לא יהיו בפלייאוף ליגת העל בעונה הזו.

בריאן אנגולה, שהיה גם הוא בין המצטיינים עם 15 נקודות ו-9 ריבאונדים, חגג עם דגל קולומביה כרוך סביב הצוואר. אנגולה אמר: "כשהגעתי לכאן אמרתי שיש לנו קבוצה טובה ואחרי הניצחונות שהשגנו אמרתי שאפשר לזכות בתואר, זה מה שרצינו ועשינו את זה. עכשיו המטרה להגיע לפלייאוף. אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בסדרה, בשלושה או בחמישה משחקים. נתקדם משחק אחרי משחק".

גם אנגולה היה בין המצטיינים | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי