סיאקם בשורה אחת עם ג'ורדן, נרס: "שיחק עם הרבה קור רוח"

פסקל סיאקם
פסקל סיאקם | Gettyimages

הקמרוני הצעיר כיכב במשחק הגמר הראשון שלו ושל טורנטו אי פעם עם 32 נק' וסחף את קבוצתו לניצחון ענק על האלופה גולדן סטייט. מאמנו: "ניצל יפה את המצבים שלו". סטיב קר: "הם היו טובים יותר, קדימה למשחק הבא"

(גודל טקסט)
היסטוריה נעשתה הלילה (בין חמישי לשישי) ב-NBA: לראשונה אי פעם נערך משחק בסדרת הגמר של הליגה הטובה בעולם מחוץ לגבולות ארה"ב, כשטורנטו ראפטורס אירחה את גולדן סטייט ווריירס למשחק הראשון בסדרה. זוהי הפעם הראשונה שטורנטו, אחת הקבוצות הצעירות בליגה (הצטרפה ב-1995), מעפילה למעמד הנחשק ומתמודדת על האליפות, והיא פתחה את הופעת הבכורה שלה ברגל ימין עם 109:118 גדול על האלופה הבלתי מעורערת גולדן סטייט.


בשורות הראפטורס משחקים שמות גדולים כמו קוואיי לאונרד, מארק גאסול וקייל לאורי, אבל הלילה היה אחראי על הניצחון שחקן אחד: פסקל סיאקם בן ה-25, שקלע 32 נקודות בגמר הראשון שלו והוביל את קבוצתו לניצחון היוקרתי וההיסטורי.


סיאקם נבחר על ידי טורונטו בדראפט 2016, מה שהופך אותו לשחקן הרביעי אי פעם שקולע מעל 30 נק' במשחק גמר לפני שהשלים שלוש עונות על הפרקט. הוא מצטרף לרשימה מכובדת בה חברים כרים עבדול ג'באר, האקים אולג'ואן וטים דאנקן. בנוסף, סיאקם קלע 11 זריקות רצופות. היחיד שעשה זאת בגמר לפניו? אחד בשם מייקל ג'ורדן.




מאמן הראפטורס ניק נרס שיבח את הכוכב הצעיר: "לפסקל היה לילה התקפי גדול. לדעתי הוא שיחק עם הרבה מאוד קור רוח. הוא ניצל את המצבים שלו והיה סבלני, והיו לו כמה מצבים קשים שהוא הצליח בהם".


ההתחלה לא היתה קלה עבור הקבוצה מקנדה, שהיה נראה ששחקניה עדיין מתרגשים מהמעמד כשהחטיאו את הזריקות הראשונות מחוץ לקשת. נרס דווקא היה מרוצה מהפתיחה הזאת: "אני אוהב את זה, כי הדבר היחיד שאנחנו חייבים לעשות זה פשוט ללכת קדימה בכל הכוח. הראנו שאנחנו לא מפחדים ופשוט הלכנו על זה".


בצד השני, מאמן גולדן סטייט סטיב קר לא התחמק מאחריות: "זה לא היה הלילה הטוב ביותר שלנו", אמר, "ההגנה שלהם היתה מצוינת. הם היו טובים יותר, פשוט מאוד. קדימה למשחק הבא".





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי