קוואי לאונרד הוביל את הקליפרס לניצחון בדרבי של לוס אנג'לס

קוואי לאונרד, דוק ריברס
קוואי לאונרד, דוק ריברס | Jayne Kamin-Oncea/Getty Images

הפורוורד כיכב ברבע האחרון והוביל את קבוצתו ל-106:111 על היריבה העירונית, לברון ג'יימס נחסם בזריקה המכרעת ורשם שיא שפל בקריירה. גולדן סטייט הדהימה את יוסטון, ניו אורלינס הפתיעה את דנבר

(גודל טקסט)

אחרי תצוגות נפלאות של ג'יילן בראון וג'ואל אמביד, שסחפו את בוסטון ופילדלפיה לניצחונות על טורונטו ומילווקי בהתאמה, במשחקים המוקדמים של מחזור חג המולד המיוחד ב-NBA, במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) הגיעה המנה העיקרית בדמות הדרבי של לוס אנג'לס שבו הקליפרס עלו למאזן 0:2 במפגשים עם הלייקרס, במשחק שהצית את הדמיון לקראת סדרת גמר אזורי אפשרית בין שתי היריבות העירוניות. עוד לפני כן, גולדן סטייט הדהימה את יוסטון גם ללא כוכביה הגדולים, בעיקר בגלל ערב קליעה מזעזע של ראסל ווסטברוק.

לוס אנג'לס לייקרס – לוס אנג'לס קליפרס 111:106
קוואי לאונרד וחבריו השיגו ניצחון שני העונה על היריבה העירונית וסיפקו איתות נוסף לכך שהשליטה על עיר המלאכים עברה לצד של הקליפרס. הסגולים-זהובים ירדו להפסקה ביתרון 12, אך הקבוצה של דוק ריברס ניצחה את הרבע השלישי 23:35 וקוואי קלע 11 מתוך 35 הנקודות שלו ברבע המכריע, שבו חתם ריצת 0:7 של קבוצתו עם שלשה שהשוותה את התוצאה ל-101:101, קצת יותר מחמש דקות לסיום. בפוזשן האחרון של הלייקרס, לברון ג'יימס נחסם בזריקה לשלוש על ידי פטריק בוורלי ואף נגע אחרון בכדור, מה שסגר עניין בדרבי.

"המלך" הגיע לחג המולד עם פציעה במפשעה שהקשתה עליו להציג את האגרסיביות האופיינית לו ולקח 12 זריקות מחוץ לקשת, ש-10 מתוכן הסתיימו בהחטאה – שיא שלילי בקריירה שלו. לברון היה רחוק ריבאונד אחד מטריפל-דאבל, עם תשעה כאלה, יחד עם 23 נקודות ו-10 אסיסטים, מה שלא הספיק כדי למנוע הפסד של הלייקרס. קייל קוזמה היה הקלע הבולט בשורות המפסידה עם 25 נקודות, אנתוני דיוויס סיים עם 24.

קוואי לאונרד הזכיר פעם נוספת מדוע הוא ה-MVP המכהן של סדרת הגמר והצטיין עם 35 נקודות ו-12 כדורים חוזרים, כאשר מונטרז הארל סייע לו עם 18 מהספסל. פול ג'ורג', שנעדר מהדרבי בערב פתיחת העונה עקב פציעה, התקשה להיכנס לקצב בהתקפה וסיים עם 17 נקודות בלבד, אך תרם רבות בהגנה ורשם שלוש חסימות.

פטריק בוורלי חוגג אחרי החסימה המכרעת (Jayne Kamin-Oncea/Getty Images)
פטריק בוורלי חוגג אחרי החסימה המכרעת (Jayne Kamin-Oncea/Getty Images)

גולדן סטייט ווריירס – יוסטון רוקטס 104:116
החבורה מסן פרנסיסקו הייתה זו שעצרה את הטקסנים בפלייאוף בכל חמש העונות האחרונות, אך הלילה היה מדהים עוד יותר לראות שיוסטון לא מצליחה לנצח את גולדן סטייט גם כשסטף קרי וקליי תומפסון אינם וגם קווין דוראנט, שעזב מזמן. הרוקטס ירדו לפיגור של שמונה נקודות ברבע הראשון, אך התאוששו והספיקו לעלות ליתרון 13 עוד לפני ההפסקה. אלא שבמחצית השנייה, המארחת החליטה לתפוס מרחק מראסל ווסטברוק ולאפשר לו לזרוק באופן חופשי מחוץ לקשת, כשגארד לא מצליח לקלוע אף אחד משמונה הניסיונות שלו וכך נתקעה אחת ההתקפות הטובות בליגה על 36 נקודות בלבד בשני הרבעים האחרונים.

הניצחון הלילה היה השלישי ברציפות של הווריירס, שעד לפני שבוע לא הצליחו לייצר רצף חיובי במשך כל העונה. דריימונד גרין הציג את היכולת שהתרגלנו לראות ממנו בשנים האחרונות וקלע שיא עונתי של 20 נקודות, יחד עם 11 ריבאונדים. דיאנג'לו ראסל הוסיף 20 משלו ודמיון לי הוביל את הקלעים, עם דאבל-דאבל של 22 ו-15 כדורים חוזרים. ווסטברוק סיים עם 30 נקודות והוריד 12 ריבאונדים בצד של יוסטון, שנעצרה אחרי ארבעה ניצחונות רצופים. ג'יימס הארדן, שרבים ציפו לראות אותו מסתער על שיא הנקודות בחג המולד שעומד על 60, תרם 24 בלבד וחילק 11 אסיסטים.

ערב נוראי מחוץ לקשת. ראסל ווסטברוק (Thearon W. Henderson/Getty Images)
ערב נוראי מחוץ לקשת. ראסל ווסטברוק (Thearon W. Henderson/Getty Images)

דנבר נאגטס – ניו אורלינס פליקנס 112:100
הפליקנס שובצו בספיישל חג המולד בעיקר בגלל בחירתו של זאיון וויליאמסון בדראפט, אבל גם ללא הרוקי הפצוע הם יצאו מקולורדו עם ניצחון מכובד על אחת הקבוצות החזקות במערב וקלקלו את החגיגה של הנאגטס, שזכו לשחק בכריסמס לראשונה מזה 25 שנים. אף קבוצה לא הצליחה לפתוח פער גדול מ-8 נקודות עד שלונזו בול קלע מחוץ לקשת כארבע דקות לסיום והעלה את האורחים ליתרון דו ספרתי, שסגר את הסיפור.

ברנדון אינגרם הפציץ שיא קריירה של שבע שלשות בדרך ל-31 נקודות שהציבו אותו כקלע הבולט של המנצחת, ג'רו הולידיי סייע לו עם 20 ו-8 אסיסטים וג'וש הארט תרם 16 ו-9 כדורים חוזרים. בצד המפסיד, ניקולה יוקיץ' סיים עם 23 נקודות ו-10 ריבאונדים, ג'רמי גראנט הוסיף 17.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי