שאקיל אוניל: "היינו מנצחים בקלות את שיקגו של מייקל ג'ורדן"

מייקל ג'ורדן, שאקיל אוניל
מייקל ג'ורדן, שאקיל אוניל | VINCENT LAFORET/AFP via Getty Images

הסנטר שיחד עם קובי בראיינט הוביל את הלייקרס לשלוש אליפויות בתחילת שנות ה-2000, לא מתרגש מהקבוצה האגדית של הבולס בשנות התשעים: "הייתי הורג את השחקנים שלהם, הכל היה תלוי בי ובזריקות העונשין שלי"

(גודל טקסט)

לקראת עליית הסדרה "הריקוד האחרון" אודות מייקל ג'ורדן ושיקגו בולס בסוף שנות התשעים, אז בהחלט ייתכן שנרשמה השושלת הגדולה בתולדות הספורט, הכדורסלן הטוב בעולם עד עצם היום הזה, כך טוענים רבים כמובן, כבר החל לדבר על הסדרה וכנראה שגם להכין את הצופים לצדדים שאולי הם לא הכירו ועלולים במידה זו או אחרת לפגום במעמדו.

הבוקר (חמישי), שלושה ימים לפני עליית הסדרה לשידור ב"נטפליקס", מי שהוסיף שמן למדורה הוא שאקיל אוניל, כוכב לוס אנג'לס לייקרס שבשושלת משל עצמה זכתה בשלוש אליפויות בימי השיא שלו ושל קובי בראיינט (2000-2002), שטען כי הם היו "מנצחים בקלות" את הקבוצה של מייקל ג'ורדן, אותה האחרון הוביל לשש אליפויות בשמונה שנים.

"הייתי הורג את לוק לונגלי, ביל ווינינגטון וביל קארטרייט. אני הייתי במרכז, וגם זריקות העונשין שלי", אמר הסנטר על מי שהיו יכולים להיות יריביו מתחת לסל בצד השני, "פיל ג'קסון כנראה היה מנסה לעשות 'האק א-שאק', אבל עדיין הייתי קולע 28-29 נקודות בממוצע. אצלי זה תמיד היה 50-50 – אם הכדור היה נכנס, היינו מנצחים. אם הייתי מחטיא, היינו מפסידים".

ההנחה של שאקיל אוניל מעניינת מאוד, ולראיה אם מסתכלים על הנתונים בעונת 1994/95, אז הוא שיחק באורלנדו מג'יק, לשיקגו בהחלט לא היו תשובות לעוצמות שלו. הוא קלע בסדרה מגד שיקגו בממוצע 24.3 נקודות, קטף 13.2 כדורים חוזרים, מסר ארבעה אסיסטים וגם חסם בממוצע שני כדורים במשחק כדי להוביל את קבוצתו ל-2:4 בחצי גמר המזרח. נזכיר כי מייקל ג'ורדן היה אז בחודשים הראשונים שלו לאחר שחזר לשחק כדורסל, אחרי כשנה וחצי בבייסבול. 


שאקיל וג'ורדן (TONY RANZE/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי