"הטיעונים של דיוויד בלאט מגוחכים. אולי ביל ראסל הכי גדול?"

דיוויד בלאט
דיוויד בלאט | Doug Pensinger/Getty Images

ב-'CBS ספורט' ביקרו את אמירתו של המאמן הישראלי נגד לברון ג'יימס: "אין ערך מוסף לזכייה באליפויות עם קבוצה אחת. בלאט צריך להבין זאת כי הוא החליף 11 קבוצות בקריירה"

(גודל טקסט)

מי היה מאמין שדווקא אמירתו של דיוויד בלאט על מייקל ג'ורדן תצליח לגרום סערה בארצות הברית? כזכור המאמן הישראלי שעזב לפני מספר שבועות את תפקיד היועץ המקצועי של ניו יורק ניקס היה צריך להכריע מי השחקן הגדול בכל הזמנים ואמר: "מייקל יותר גדול נכון לעכשיו, כי הוא לקח את האליפויות שהוא לקח במקום אחד ובלי יותר מדי התרכזות ב'אני', אלא ב'אנחנו'".

התגובה לא איחרה לבוא ובאתר 'CBS ספורט' תקפו את דבריו של בלאט בטענה שהמניע היה אישי בלבד: "טיעונים אלו מגוחכים, אין ערך מוסף לזכייה באליפויות עם קבוצה אחת. בלאט צריך להבין את זה כי הוא החליף 11 קבוצות בקריירה. אבל אם זוהי דעתו, אז ביל ראסל צריך להיות השחקן הגדול בכל הזמנים לאחר שהוביל את בוסטון סלטיקס ל-11 אליפויות".

"במונחים רחבים יותר לברון היה שחקן קבוצתי הרבה יותר מג'ורדן. ג'יימס מעמיד ממוצע של 7.4 לאורך הקריירה שלו, מספרים שג'ורדן הגיע אליהם בעונה אחת בלבד (1989/90). פיל ג'קסון המציא את התקפת המשולש כדי לאלץ את מייקל ג'ורדן למסור את יותר כדי להעצים את חבריו לקבוצה. לברון עצמו לא היה זקוק לכפייה הזאת".

"יש המון סיבות תקפות להעדיף את מייקל ג'ורדן על פני לברון ג'יימס, אלא שהטיעון של בלאט לא נמצא בהן. אולי הוא רמז על תקריות שקרו לו בזמן שאימון את לברון, אבל על הנייר הנימוקים שלו כלל לא הגיוניים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי