מייקל ג'ורדן הצטרף למחאה: "כואב לי ואני עצבני, סבלנו מספיק"

מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן | Kevork Djansezian/Getty Images

בניגוד לימי התהילה בהם בחר שלא להתערב בנושאים פוליטיים, "הוד אוויריותו" נקט עמדה ותמך במשפחתו של ג'ורג' פלויד במקביל למהומות בארה"ב: "צריכים ללחוץ את המנהיגים או להשתמש בקול שלנו שישתנו החוקים"

(גודל טקסט)

אין עוררין על כך שמייקל ג'ורדן הוא אחד מגדולי הכדורסלנים בכל הזמנים ולא בכדי הדעה הרווחת היא שהוא הגדול ביותר, אבל זהו לא סוד שמחוץ לפרקט הוא היה בן אדם שגרם ללא מעט רגעים שנויים במחלוקת – ומי שהיה זקוק לתזכורת, בסדרה התיעודית "הריקוד האחרון" היה אפשר להיחשף לצדדים נוספים באישיותו, לטוב ולרע.

אחד המקרים שבארצות הברית לעולם לא ישכחו לו ועל כן גם הוזכר בדוקו המצליח של "נטפליקס", הוא הרגע בו החליט שלא להביע תמיכה במועמד הדמוקרטי והאפרו-אמריקאי הארווי גאנט. במקום לדבר בשבחו, הוא אמר "גם רפובליקאים קונים נעליים", במטרה לקדם את המותג "אייר ג'ורדן". הלילה (שני), בתגובה למחאה שפרצה בארצות הברית והפכה לעולמית בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, אזרח אמריקני כהה עור שנחנק למוות על ידי שוטר, החליט "הוד אוויריותו" להשמיע דעה – כפי שגם עשה לברון ג'יימס, שהיה אחד הראשונים שהתבטא בנושא והצית את המחאה.

"אני מאוד עצוב, כואב לי ואני עצבני", כתב ג'ורדן באמצעות טוויטר, "אני רואה ומרגיש את הכאב, את הזעם והתסכול. אני עומד עם כל אלה שנלחמים בגזענות ובאלימות כלפי אנשים שחומי עור במדינה שלנו. עברנו מספיק. אין לי את התשובות, אבל הקול של כולנו מעביר עוצמה ומראה שאי אפשר להפריד בינינו.

"עלינו להקשיב אחד לשני, להראות אמפתיה ולעולם לא להפנות את הגב לאלימות חסרת היגיון", המשיך MJ, "עלינו להמשיך להביע את הרגשות שלנו נגד חוסר צדק ולדרוש שוויון. אנחנו צריכים ללחוץ את המנהיגים שלנו כדי שישנו את החוקים, או להשתמש בקול שלנו כדי לגרום לשינוי. כל אחד צריך להיות חלק מהפיתרון ועלינו לעבוד יחד למען צדק לכולם. הלב שלי יוצא אל משפחתו של ג'ורג' פלויד ועוד רבים אחרים שבמהלך חייהם סבלו מאלימות, גזענות וחוסר צדק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי