ברשימה אחת עם מסי, רונאלדו, סוארס והזאר: הנתון המדהים של סאנצ'ו

ג'יידון סאנצ'ו
ג'יידון סאנצ'ו | LARS BARON/POOL/AFP via Getty Images

האנגלי של דורטמונד, שכיכב עם שלושער ראשון בקריירה, הפך לחמישי מאז 2006 שכובש ומבשל מעל 15 שערים בעונה אחת והראשון בבונדסליגה. פאברה: "עייפנו את היריבים"

(גודל טקסט)

בקצב צבירת הנקודות של באיירן מינכן, קשה לראות תסריט בו האלופה הגאה תאבד את התואר השמיני ברציפות, אבל סגניתה בורוסיה דורטמונד הוכיחה אמש (ראשון) כי היא לא מתכוונת להרים דגל לבן כל כך מהר ובתצוגת תכלית דרסה 1:6 את נועלת הטבלה פאדרבורן.

בעקבות ההופעה המרשימה בבנטלר ארנה דורטמונד שברה שיא מועדון נוסף לאחר שהגיעה ל-80 כיבושים ב-29 מחזורי בונדסליגה והיא במרחק של שני שערים בלבד משיאה הכולל שנקבע בתום עונת 2015/16 לאחר שכבשה 82 שערים ב-34 מחזורים. בקצב הנוכחי נראה שלא יהיה דבר שימנע ממנה לקבוע ציון דרך חדש.

אבל עם כל הכבוד לשישייה, המשחק הזה רשום על שחקן אחד – ג'יידון סאנצ'ו. האנגלי בן ה-20 כיכב עם השלושער הראשון שלו בקריירה ורשם נתונים שרק הגדולים באמת הגיעו אליהם. קודם כל, בעקבות שלושת השערים מאזנו עלה ל-17 שערים ו-16 בישולים והפך לשחקן הראשון בליגה הגרמנית שמגיע ללפחות ל-15 שערים ו-15 בישולים באותה עונה.


כמו ליאו מסי. גם סאנצ'ו נכנס לליגה של הגדולים (David Ramos/Getty Images)

כמה עשו זאת קודם בשאר הליגות הבכירות? לא הרבה ומי שעשה זאת הגיע הכי רחוק שאפשר. מאז עונת 2006/07 הגיעו למדד ארבעה שחקנים בלבד – ליאו מסי שעשה זאת ארבע פעמים, אדן הזאר פעמיים, כריסטיאנו רונאלדו, לואיס סוארס ועכשיו גם ג'יידון סאנצ'ו. 

סאנצ'ו, שלאחר שערו הראשון במשחק הוריד את החולצה וחשף אחרת עם הכיתוב "צדק עבור ג'ורג' פלויד", אזרח אמריקאי כהה עור שנחנק למוות בעת מעצרו, ניצל גם את הטוויטר כדי להעביר את המסר ולקחת חלק במחאה העולמית נגד גזענות שניצתה: "שלושער ראשון שלי בקריירה וזה רגע מריר כי יש דברים חשובים יותר בעולם שעלינו להתייחס אליהם ולעזור כדי לשנות. עלינו להתאחד ולהילחם עבור צדק. ביחד אנחנו חזקים יותר!".

מי שרשם נתון הזוי לא פחות הוא מרסל שמלצר, שנכנס כמחליף בדקה ה-80, הספיק לבשל ולכבוש לראשונה בבונדסליגה אחרי שימו לב – 2079 ימים. ובאופן כללי זה היה השער השלישי בבונדסליגה ושביעי בסך הכל בבורוסיה דורטמונד. אך יש לציין כי מספר הבישולים שלו גבוה בהרבה – 34.

אחרי המשחק המאמן לוסיאן פאברה, סיפר מה אמר אחרי המחצית שהסתיימה ב-0:0: "בהפסקה אמרתי רק משפט אחד, עלינו להמשיך ככה והגול יגיע. לחצנו טוב, עייפנו את היריבים שלא היו יכולים להתמודד מול הקצב הזה לאורך 90 דקות. המשכנו באותה עוצמה ורק שינינו מעט את התנועה של שחקני הכנף. בסופו של דבר זה הסתיים ב-1:6. שמלצר? הוא מצוין באימונים וגם על המגרש וגם היום הוא שיחק מצוין ועזר לנו עם גול".


"ידעתי שהגול יגיע אם נמשיך כך". לוסיאן פאברה (LARS BARON/POOL/AFP via Getty Images)

מאטס הומלס הוסיף: "היינו חסרי זהירות במחצית הראשונה ונתנו לפאדרבורן בדיוק את מה שהם רצו. לרוע המזל לעיתים רחוקות סיימנו התקפה כמו שצריך. במחצית השנייה עמדנו טוב יותר, המאמן ביצע שינוי קטן בהפסקה שעבד טוב מאוד. לפעמים דווקא הדברים הקטנים מכריעים משחקים כאלה. היום זה עבד מצוין".

השוער רומן ברוקי שנבעט לכיוונו כדור אחד למסגרת וגם הוא היה בפנדל, דיבר גם הוא בסיום: "למרבה המזל, פאדרבורן לא עשתה שום דבר במחצית הראשונה. לאחר מכן שלטנו על המשחק בהתאם. השחקנים המהירים שלנו הם נשק מסוכן מאוד. אנחנו יכולים להיות מרוצים מכיוון שפאדרבורן היא יריבה לא נוחה בכלל, בעיקר בביתה. האם היה פנדל? מנקודת המבט שלי לא היה פנדל, אבל בכדורגל קביעה זו תמיד תהיה שנויה במחלוקת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי