חשש ב-NBA: "אם העונה לא תחודש, בשנה הבאה תהיה שביתה"

NBA לוגו
NBA לוגו | Jeenah Moon/Getty Images

על רקע התנגדות השחקנים לשוב לפעילות, מאמן של אחת מקבוצות המערב אמר ל-ESPN: "נראה ליגה שונה לחלוטין אם לא נחזור לשחק". מה יהיו ההשלכות הכלכליות?

(גודל טקסט)

התנגדות שחקני ה-NBA לחזור לפרקט, בין אם בשל רצונם להתרכז במחאות הקהילה השחורה ובין אם בגלל החשש מפציעות או מהשהות ב"בועה" באורלנדו, מטרידה את אחד המאמנים בליגה שחזה תרחיש מדאיג: בעונה הבאה עלולה להיפתח שביתה.

"אני חושב שהמשא ומתן על ההסכם הקיבוצי ייפתח מחדש, תהיה שביתה ב-2020/21 ונראה משהו דומה למה שקורה כרגע בבייסבול", אמר מאמן של אחת הקבוצות בחוף המערבי ל-ESPN, "ה-NBA תהיה שונה לחלוטין בעתיד, אם באמת לא נחזור לשחק העונה". בליגת הבייסבול האמריקאית (MLB) החליטו על עונה מקוצרת, אלא שזו עדיין לא נפתחה בעקבות מחלוקות בין השחקנים לבעלי הקבוצות על רקע פיננסי.

סירוב של כדורסלני ה-NBA לפתוח מחדש את העונה הנוכחית עשוי לגרום לבעיות כלכליות קשות בליגה. על פי רשת החדשות האמריקאית, המנהלים העריכו את ההפסדים בשכר השחקנים בכ-1.2 מיליארד דולר, כאשר לקבוצות צפוי אובדן הכנסות שינוע בין מיליארד לשני מיליארד דולר, מה שיוביל לירידה של כ-25 או 30 מיליון דולר בתקרת השכר.

טלטלה כלכלית שכזו תוביל לשינויים דרסטיים בשוק השחקנים החופשיים, שכן לקבוצות יהיה מעט מאוד כסף להציע ומעבר לכך, משא ומתן מחודש על ההסכם הקיבוצי יכול להעמיק את הקרע בין השחקנים לבעלי המועדונים.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי