"אהבה קשוחה": הקשר המיוחד בין ראסל ווסטברוק לדני אבדיה

ב"אתלטיק" התמקדו בחשיבותו של הכוכב הוותיק כמנטור לישראלי: "הוא באמת דאג לי", סיפר דני. הרכז: "כשאני רואה פוטנציאל, אני מנסה לעזור"

(גודל טקסט)

ביום שני לפנות בוקר ייערך המשחק השני והאחרון של וושינגטון וויזארדס נגד לוס אנג'לס לייקרס העונה, ובארצות הברית יודעים שעבור דני אבדיה יהיה זה מפגש מיוחד נוסף עם ראסל ווסטברוק. אמש (שישי) פורסמה ב"אתלטיק" כתבה נרחבת על הקשר בין הישראלי לכוכב הוותיק, ששימש לו כמנטור בעונת הרוקי לפני שנתיים, דבר שזוכה להערכה בקרב הארגון של הוויזארדס עד היום.

"הוא באמת דאג לי. היה לו אכפת שאני אצליח והוא רצה שאהיה חזק מנטלית", סיפר אבדיה. "בכל פעם שהוא רואה אותי הוא נותן לי עצה או אומר לי מה אני צריך לשפר, ואני אוהב את זה. יש לו המון השפעה עליי, כי הוא היה הכוכב הוותיק הראשון שפגשתי כשהגעתי ל-NBA". כך היה גם לפני שבועיים, כאשר בסיום משחק ההפסד ללייקרס בו הישראלי הושאר פנוי מחוץ לקשת פעם אחר פעם, והחטיא שבע משמונה השלשות שזרק, ווסטברוק ניגש אליו בסיום ואמר לו להמשיך לזרוק בביטחון עד שמשבר הקליעה יחלוף.

בכתבה ציינו שלמרות הבדל של 13 שנים בגיל, והעובדה שהרכז שהוכתר בעבר ל-MVP והופיע תשע פעמים באולסטאר גדל בדרום קרוליינה, לעומת אבדיה שנמצא רק בעונתו השלישית בליגה וגדל בישראל, מבחינה אישיותית יש לשניים מכנים משותפים ש"ראס" זיהה בשלב מוקדם.

"הוא ילד מיוחד", אמר ווסטברוק על אבדיה. "כמובן שהוא שיחק כדורסל מקצועני לפני שהחתמנו אותו, אבל אפשר היה לראות את הפוטנציאל שלו. מאז שאני בליגה, כשאני רואה מישהו עם פוטנציאל, אני מנסה לעזור לו בדרך הכי טובה שאני יכול ויודע. הוא ילד טוב".

דני אבדיה עם ראסל ווסטברוק
דני אבדיה עם המנטור ראסל ווסטברוק בעונת הרוקי | אתר רשמי, חשבון הטוויטר של הוויזארדס

ווסטברוק היה שם עבור אבדיה כשהאחרון לא רק פתח את עונת הבכורה שלו בליגה הכי טובה בעולם, אלא גם עבר לגור במדינה חדשה כשהוא בן 19 בלבד. עוזר מאמן וושינגטון ריאן ריצ'מן נזכר: "ראס הוא אחד המנהיגים הטובים שראיתי והייתי בסביבתם, הוא גורם לכולם לשמור על סטנדרטים גבוהים. אז עם דני, רוי האצ'ימורה והחבר'ה האלה, הוא היה מדהים. לעיתים הוא היה המבקר הכי גדול שלהם, אבל במקביל גם האוהד הכי גדול. הוא עשה עבודה טובה בלדעת מתי להרים אותם ומתי להיות קשה איתם".

אנתוני גיל, מהשרידים היחידים שנותרו בקבוצה מאותה עונה, סיפר: "בכל פעם שדני היה זקוק לאהבה קשוחה, ראס העניק לו אהבה קשוחה, כי הרבה פעמים דני לא מרוכז לגמרי. וכשדני היה ברגעים כאלה, ראס מיד היה מנסה להעיר אותו, אבל אחר כך היה עולה לאוטובוס ומתנהג כמו החבר הכי טוב. 'בוא נלך לארוחת ערב, בוא נעשה משהו', דברים כאלה. זה היה קקשר מסוג שונה, הוא ממש היה עליו כל השנה".

הישראלי מעריך זאת: "אני שמח שהיה לי מנטור קשוח כמוהו בשנה הראשונה שלי. זה עזר לי לקלוט הרבה דברים, חיזק אותי מנטלית וגרם לי להישאר מוכן בכל משחק במהלך העונה. לכן אני אוהב אותו".

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן לוס אנג'לס לייקרס ראסל ווסטברוק
ווסטברוק מנסה לחטוף לאבדיה במפגש האחרון ביניהם | רויטרס

גם בעונה שעברה זה אמנם קרה אחרי הפסד של הוויזארדס, אבל לאחר שאבדיה קלע 17 נקודות לצד 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים נגד הלייקרס של ווסטברוק, האחרון הזהיר את הפורוורד: "אני אהרוג אותך אם לא תשחק כך בכל ערב". אבדיה הבטיח: "אעשה את המיטב כדי לשמור על זה", ובלילה שבין ראשון לשני הוא יקווה להראות לחברו הטוב שהוא מיישם את עצותיו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי