לילארד נרגש, כריס פול צחק אחרון בקרב מול פטריק בברלי

play
שחקן פורטלנד טריילבלייזרס דמיאן לילארד | GettyImages, Ian Maule
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 20.12 05:50

הכוכב הפך לשיאן הנקודות של פורטלנד: "הישג מיוחד". רכז פיניקס נקם בשחקן הלייקרס, וגם: הרוקי שהחל לזרוק עונשין עם יד אחת

(גודל טקסט)

דמיאן לילארד חרט הלילה (בין שני לשלישי) את שמו בספרי ההיסטוריה של פורטלנד, כשהפך לקלע הגדול בתולדות המועדון. הרכז הנפלא היה זקוק ל-21 נקודות כדי לעקוף את השיאן היוצא קלייד דרקסלר (18,040), ולקראת סיום הרבע השלישי מול אוקלהומה סיטי הוא עשה זאת.

"זו תחושה נהדרת, להגיע לטופ", אמר לילארד, שעשה זאת במשחקו ה-730 בפורטלנד (לעומת 867 של דרקסלר). "זו היתה אחת המטרות שלי. ברשימה הזו היו כל כך הרבה שמות גדולים של המועדון, זה הישג מיוחד ואני גאה בו. ידעתי שזה יקרה מתישהו".

לילארד הפך לשחקן הפעיל העשירי בליגה, שמחזיק בשיא נקודות של מועדון מסוים. רק שלושה מתוכם – לילארד עצמו, סטפן קרי ויאניס אנטטוקומפו – מחזיקים בשיא הנקודות של הקבוצה בה הם משחקים כרגע. ברשימה הארוכה יותר ניתן למצוא גם את מייק קונלי (ממפיס), לברון ג'יימס (קליבלנד), קמבה ווקר (שארלוט), ברוק לופז (ברוקלין), אנתוני דייויס (ניו אורלינס), דמאר דרוזן (טורונטו) וראסל ווסטברוק (אוקלהומה סיטי).

"המחויבות של דמיאן למועדון הזה מגולמת בנקודת הציון היוקרתית הזו", אמר הג'נרל מנג'ר ג'ו קרונין. "ההקרבה שלו, הצניעות והעבודה הקשה היו אבני הבניין במסע שלו. בשם המועדון, אני רוצה לברך אותו ומצפה לעוד הרבה הישגים בעתיד".

לצערו של לילארד, הלילה ההיסטורי הזה הסתיים בהפסד דרמטי, 123:121 מול אוקלהומה סיטי. רגעי ההכרעה בדרך כלל שייכים לרכז, אך הפעם היה זה הרכז היריב שניצח – שיי גילג'ס אלכסנדר, שקלע את סל הניצחון ממש על הבאזר, בדרך לערב של 35 נקודות בעונת הפריצה המסחררת שלו. "הוא מרשים", אמר לילארד. "הוא שחקן טוב מאוד, לא רק ביחס לשחקן צעיר".

* פרק חדש נכתב ביריבות בין כריס פול ופטריק בברלי. לאחר שרכז הלייקרס קלע על רכז פיניקס הלילה, הוא סימן עם ידיו, כדי לרמוז ש-CP3 נמוך מדי בשבי לשמור עליו. פול צחק אחרון, עם 28 נקודות (לעומת 9 של בברלי) וניצחון מוחץ של 104:130. "אין טעם להתמקד בדברים האלה", אמר פול. "זה לא חדש". המאמן המפסיד דרווין האם אמר: "פאט זה פאט, כך הוא מתנהג, אני לא רוצה שנגיע למצב בליגה בו אי אפשר לחגוג. כל עוד לא מעליבים משפחה וילדים, אין בעיה עם טראש טוק".

* ואם ההפסד לא מספיק, בלייקרס ממשיכים לעסוק גם בפציעתו של אנתוני דייויס. לפי בריאן ווינדהורסט מ-ESPN, ייתכן ששחקן הפנים שחווה את העונה הטובה בקריירה ייעדר למעלה מחודש: "הוא יחמיץ תקופה ארוכה. זה לא טוב. זה לא סתם קרסול נקוע או נקע ברגל. ממה שאני מבין, זה משהו הרבה יותר מדאיג".

* דונובן מיטשל פגש את הקבוצה שבחרה אותו בדראפט ושלחה אותו בטרייד, קלע 23 נקודות והוליך את קליבלנד ל-99:122 קליל על יוטה. "זה היה מוזר, אבל כיף", אמר. "נוח לי בקליבלנד, כיף לי עם החבורה הזאת, העיר, האוהדים, כולם קיבלו אותי בזרועות פתוחות. זו היתה השתלבות טבעית לגמרי".

* מי שגנב את ההצגה הלילה היה הרוקי של סן אנטוניו, ג'רמי סוהן. הפורוורד בן ה-19 רושם עונת בכורה לא רעה בליגה (7.3 נקודות, 4 ריבאונדים ו-2.2 אסיסטים למשחק), אך מהקו הוא לא ממש מצליח לקלוע, עם 11 מ-24 (45 אחוז). הלילה, מול יוסטון, הוא החליט לשנות טקטיקה, וזרק פעמיים מהקו עם יד אחת. את הראשונה החטיא, אך השנייה דווקא נכנסה. לאחר מכן נשלח