פוטבול או כדורסל? זאיון וויליאמסון ה"ווינר" דוהר, ו"פאקינ' תתרחקו מהדרך"

זאיון כיכב עם 43 נקודות בניצחון ניו אורלינס, כולל 14 האחרונות, והודה: "רוצה שיזכרו אותי כווינר". חבריו כבר טוענים שהוא ה-MVP ומודים ש"לא ראינו דכר כזה בחיים", אבל יריבו רומז לחוסר הגינות: "אנחנו לא יכולים לגעת בו"

(גודל טקסט)

זאיון וויליאמסון מודה: שיניתי גישה, אני רוצה שיזכרו אותי כווינר. כוכב ניו אורלינס נחשב לכישרון ייחודי עוד כשהיה במכללות ובתיכונים, תמיד ציפו ממנו להיות שחקן משמעותי עם תרומה גדולה, אבל רק העונה הוא מצליח לממש את הפוטנציאל האדיר שלו, שהלילה (בין רביעי לחמישי) הגיע לשיאו: זאיון רשם שיא קריירה של 43 נקודות בניצחון של ניו אורלינס 118:119 על מינסוטה, ויותר מזה: קלע את 14 הנקודות האחרונות של קבוצתו הלוהטת. מבחינת חברו לקבוצה סי-ג'יי מקאלום, תוכנית המשחק של הפליקנס בדקות האחרונות הייתה ברורה, ומשקפת היטב את מעמדו החדש של וויליאמסון: "תנו את הכדור לזאיון, ופאקינ' תתרחקו מהדרך".

זאיון וויליאמסון חטוף כדור מכריע במהלך הניצחון של ניו אורלינס פליקנס על מינסוטה
חטיפה למסירה של ראסל, שנותר מתוסכל. זאיון | אימג'בנק GettyImages, Sean Gardner

במצב של שוויון 116:116 וויליאמסון הצליח לחטוף כדור לד'אנג'לו ראסל, לרוץ למתפרצת ולהטביע 39.1 שניות לסיום כדי להעניק לניו אורלינס יתרון. אנתוני אדוארדס עוד השווה, אבל אז זאיון שוב קיבל את הכדור, סחט עבירה שישית מרודי גובר וקלע אחת מהקו, והחטאה של אדוארדס בזריקה האחרונה קבעה: הווינריות של זאיון עשתה את כל ההבדל.

"ראיתי הרבה שחקנים אולד-סקול, וניסיתי לפענח את הראש שלהם, ולכולם הייתה אותה דרך חשיבה – שאנשים זוכרים ווינרים", אמר זאיון בסיום, אחרי ערב של 14 מ-21 מהשדה ו-14 מ-19 מהעונשין, "אז, כשיגיע יומי ואפרוש מכדורסל, אני רוצה שאנשים יגידו שהייתי ווינר. וסי-ג'יי הסתכל עליי ואמר לי, 'אם אתה רוצה להיזכר כגדול, זה הזמן שלך להתעלות'. וזו כל המוטיבציה שהייתי צריך".

זאיון וויליאמסון מקבל שטיפת כבוד על ידי חבריו לקבוצה, ניו אורלינס פליקנס
| אימג'בנק GettyImages, Sean Gardner
זאיון וויליאמסון חוגג ניצחון, ניו אורלינס פליקנס
"לא יודע אם אי פעם נראה מישהו עם כזאת עוצמה, כזה כוח, כזאת מהירות, עם היכולת לקפוץ ולנתר ימינה ושמאלה ולמעלה" | GettyImages, Sean Gardner

מקאלום, שכבר שיחק לצד דמיאן לילארד וראה כמה רגעים מיוחדים של כוכב, אומר על זאיון: "אני לא חושב שאי פעם ראיתי דבר כזה. לא יודע אם אי פעם נראה מישהו עם כזאת עוצמה, כזה כוח, כזאת מהירות, עם היכולת לקפוץ ולנתר ימינה ושמאלה ולמעלה. הוא יכול לנתר לכל כיוון ולקלוע, וזה קשה, וזה קשה עוד יותר לשמור עליו".

מבחינת טריי מרפי, חברו לניו אורלינס, זאיון "הוא ה-MVP של הליגה. תראו, אנחנו אחת הקבוצות הטובות במערב. הוא המנהיג שלנו. הוא קלע 43 ב-21 זריקות. הוא קלע את 14 האחרונות. הוא שונה, בנאדם. בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה. אני מרגיש זכות להיות לצדו בקבוצה".

מי שראה את הדברים אחרת הוא ד'אנג'לו ראסל ממינסוטה, שסבור שוויליאמסון משחק קצת פיזי מדי ומקבל הנחות מהשופטים. בפיגור 116:114 זאיון חדר לסל וניער מעליו את ראסל עם תנועת יד חזקה, ולאחר מכן כאמור חטף את הכדור המכריע מג'יידן מקדניאל אחרי מסירה מרושלת של ראסל. "הוא פשוט דרס את החבר שלי ולקח את הכדור", אמר ראסל על זאיון, "הוא משחק פוטבול, ואנחנו כדורסל. אנחנו לא יכולים לגעת בו או לשמור עליו, אז יופי לו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי