אנתוני דייויס חוזר בדיוק בזמן: "חייבים לעזור ללברון ג'יימס"

play
עוד פציעה מתסכלת. דייויס | GettyImages, Harry How
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 25.1 06:21

הסנטר החלים וישחק מול הספרס, במועדון הבהירו שהטרייד על האצ'ימורה הוא רק ההתחלה. וגם: פציעות הכוכבים והשינוי בדראפט האולסטאר

(גודל טקסט)

אם היו מספרים ללברון ג'יימס שהוא יקלע 46 נקודות ויקבע שיא קריירה חדש של 9 שלשות, הוא בוודאי היה חושב שערב שכזה יסתיים בניצחון. לא. הוא הסתיים הלילה (בין שלישי לרביעי) בתבוסה של הלייקרס 133:115 בידי הקליפרס בדרבי של לוס אנג'לס, והבדלי הרמות היו ברורים – מההתחלה ועד הסיום.

"הצלחתי לקלוע כמה זריקות ולהשאיר אותנו במשחק, אבל הקליפרס ממש טובים", הודה קינג ג'יימס, שרחוק כעת 177 נקודות משיא כל הזמנים של קארים עבדול ג'באר (38,387), אותו הוא עשוי לשבור במסע משחקי החוץ הקרוב של הלייקרס. "כרגע אני לא חושב על זה", אמר. "אני פשוט מנסה לשחק בצורה הנכונה, כך תמיד שיחקתי".

"אני שמח בשביל לברון, אבל אנחנו פשוט חייבים להיות טובים יותר", אמר דרווין האם. "חייבים לעזור לו". העזרה הזו תגיע בהקדם, כך מדווחים בארצות הברית: אנתוני דייויס אמור לשוב לפרקט הלילה, למשחק מול סן אנטוניו. חמישה וחצי שבועות לאחר שנפגע ברגלו הימנית, שחקן הפנים הנהדר שהעמיד העונה 27.4 נקודות ו-12.1 ריבאונדים למשחק אמור לקחת חלק בהתמודדות אך יקבל רק 20-24 דקות. במשחקים שנעדר, העמידו הלייקרס מאזן לא רע של 10:10, בעיקר בזכות יכולת אדירה של לברון.

"זה הזמן שלו": דני אבדיה קיבל זריקת ביטחון – והשיב על הפרקט
15 נק' ו-10 ריב' לאבדיה בניצחון הדרמטי של וושינגטון בדאלאס
בדרך לאוסטרליה? בעלי ה-NBL בשיחות עם ברוני ג'יימס

עוד לפני המשחק, סיפר רוב פלינקה כי הטרייד על הרוי האצ'ימורה (שירשום הלילה בכורה) היה בגדר "הזדמנות לתת מכה מוקדמת בשוק הטריידים", והבהיר כי "זה לא אומר שסיימנו לעבוד". הג'נרל מנג'ר הודה כי הוא שוקל האם לוותר על בחירות הסיבוב הראשון ב-2027 ו-2029, שנחשבות לקלפי המיקוח העיקריים של הלייקרס, ויעשה זאת רק בעסקה שתבטיח לו להיאבק על אליפות, "לא שום דבר פחות מזה".

כשנשאל האם ללברון ולדייויס יהיה חלק בהחלטות שיתקבלו עד סגירת חלון הטריידים, השיב פלינקה: "הם ודרווין האם תמיד מעורבים במה שקורה בהנהלה. אבל לברון כבר אמר שהתפקיד שלו הוא לשחק כדורסל והתפקיד של המאמן הוא לאמן. אני מסכים עם זה. כל אחד צריך לעשות את העבוד השלו, וכולנו צריכים לעבוד יחד. כך עבדנו וכך נמשיך".

על האצ'ימורה עצמו אמר ה-GM: "המשימה שלנו היא לשפר את הקבוצה כעת ולעתיד, והרגשנו שרוי הוא דרך מושלמת לעשות את זה". דרווין האם הוסיף: "מאוד התרשמתי ממנו. הוא מגוון, חזק, אתלטי, מוכשר ואני נלהב מהאפשרות לאמן אותו. הוא ייתן לנו הרבה".

מנגד, הקליפרס חגגו ניצחון עשירי ברציפות בדרבי. "ללברון היה ערב קליעה גדול, אבל שרדנו את זה", אמר מאמנו לשעבר טיירון לו. "ניסינו פשוט למנוע מכל היתר לקלוע, ולעצור אותו באחד על אחד".

פול ג'ורג', שהוביל עם 27 נקודות, הוסיף: "אנחנו בונים פה משהו טוב, רק צריך להישאר בריאים. לברון היה מפחיד, כבר ראיתי אותו ככה בעבר, המבט הזה בעיניים. לא יכולנו לתת לו להשתלט על המשחק".

* הקפטנים למשחק האולסטאר של ה-NBA יוכרזו ביום חמישי הקרוב. לברון ג'יימס ככל הנראה יהיה אחד מהם, והשני קווין דוראנט או יאניס אנטטוקומפו, אך הפעם יש שינוי סביב האירוע הגדול של הליגה – בניגוד לעבר, אז הם בחרו את הקבוצות מספר ימים לפני המשחק, הפעם זה יקרה בשידור חי בטלוויזיה, ביום המשחק, ב-19 בפרואר בסולט לייק סיטי.

* דוראנט עצמו הבהיר: "אני רוצה מאוד לשחק באולסטאר אם אוכל, אבל לא רוצה להאיץ בעצמי". כרגע, כוכב ברוקלין הפצוע ייעדר עוד שבועיים, זכר לפציעה מול מיאמי ב-8 בינואר.

* סנטר ממפיס סטיבן אדאמס נפגע בברכו בהפסד לפיניקס וכעת מתברר שהוא ייעדר 3-5 שבועות. הניו זילנדי מעמיד העונה ממוצעים של 8.6 נקודות, 11.5 ריבאונדים ו-1.1 חסימות למשחק.

ג'ימי באטלר שבר לילד את הזה את הלב

* זאיון וויליאמסון ממשיך בהחלמה שלו מהפציעה בשריר הירך האחורי, אך ייקח זמן עד שישוב לפרקט. כוכב ניו אורלינס ייבדק שוב רק בעוד שבועיים, ואז יוחלט האם יוכל לשוב לפעילות. ברנדון אינגרם, שלא שיחק מאז ה-25 בנובמבר, אמור לחזור בקרוב.