"בלתי נסבל": ראסל ווסטברוק נעלב מלברון, בלייקרס מסבירים למה נמאס ממנו

play
ראסל ווסטברוק, לוס אנג'לס לייקרס | GettyImages, David Berding
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.2 05:32

רב עם המאמנים, התרכז בעצמו, לא קלט מה קורה בסביבו, רק חיפש כבוד. בארה"ב מנתחים את ההחלטה של הלייקרס לשחרר את ראסל ווסטברוק: "האווירה נהייתה רעילה"

(גודל טקסט)

אחרי 18 חודשים סוערים, הלייקרס וראסל ווסטברוק סוף סוף נפרדו. כחלק מעסקה של שלוש קבוצות עם יוטה ג'אז ומינסוטה טימברוולבס, הלייקרס העבירו בטרייד את ווסטברוק, חואן טוסקאנו-אנדרסון, דמיאן ג'ונס ובחירת סיבוב ראשון ליוטה, ובחירת סיבוב שני ב-2024 למינסוטה – וקיבלו בטרייד את ד'אנג'לו ראסל, מאליק ביזלי וג'ארד ונדרבילט. ווסטברוק נשלח לג'אז, אם כי הוא צפוי להשתחרר, וכעת מועמד לשיקגו ולקליפרס.

בכתבה נרחבת על המתיחות בלייקרס סביב ווסטברוק נכתב ב"אתלטיק": "המצב הפך לבלתי נסבל במהלך השבוע האחרון… המצב בחדר ההלבשה נהיה רעיל… בעוד שהבעלים של הלייקרס, ג'יני באס, התנגדה לרעיון לוותר על ווסטברוק, צוות האימון לחץ ואמר שזה נחוץ… מאמני הלייקרס נהיו מתוסכלים מההתנהגות של ווסטברוק, שזעם על כך ששמו הוזכר בגלוי בדיונים על טרייד".

שחקני לוס אנג'לס לייקרס ראסל ווסטברוק, לברון ג'יימס מאוכזבים
| אימג'בנק GettyImages, Michael Reaves

"מצץ את הדם" של חדר ההלבשה

הטרייד סיים את הקדנציה הזוועתית של ווסטברוק בלייקרס – שחזר הביתה והגיע לקבוצה לא יציבה, שסבלה רבות מפציעות של שני כוכביה, לברון ג'יימס ואנתוני דייויס. לאחרונה דובר על עסקאות פוטנציאליות עם ברוקלין עבור קיירי אירווינג ועם אינדיאנה עבור מיילס טרנר ובאדי הילד. ווסטברוק התעקש והצהיר ש"כמו שאמרתי, אני יודע שזה ביזנס מאז שהייתי בן 18, 19, מאז שנכנסתי אליו" – אבל הוא נפגע ולקח את הדברים באופן אישי.

כך היה למשל כאשר לברון ג'יימס הבהיר שהוא רוצה את קיירי אירווינג, כשכולם ברור שאם קיירי מגיע, זה על חשבון ווסטברוק. "זאת שאלה שהתשובה עליה היא דה!", אמר לברון כאשר נשאל אם הוא היה רוצה את קיירי. "ווסטברוק ראה בזה עלבון אישי", נכתב ב"אתלטיק".

אחר כך הגיע ההפסד לאוקלהומה סיטי, כשבמהלכו ווסטברוק ועוזר המאמן פיל הנדי ניהלו עימות מילולי – השני שלהם בחודש האחרון – שבסופו של דבר זיכה את הלייקרס באזהרה על עיכוב במשחק. זה הרגיז את הספסל והוביל לוויכוח סוער יותר במחלוקת בין ווסטברוק למאמן הראשי דארווין האם במהלך ההפסקה.

האם העיר לשחקנים על כך שהם מתמקדים יותר מדי במשחק האישי שלהם, והפציר בהם לשחק בצורה יותר נחושה ולהתחרות. ווסטברוק "לקח את זה באופן אישי. כפי שעשה כל כך הרבה פעמים בעבר", נכתב, "צוות האימון נאבק עם חוסר הרצון של ווסטברוק לקחת אחריות על משחקו, ווסטברוק לא קלט את זה… הקש האחרון, כך נראה, היה הבחירה של ווסטברוק לרדת מהמגרש לאט לאחר שהוחלף בסוף הרבע השני… עבור שני הצדדים, נושא המחלוקת הגדולה התרכז בכבוד – או היעדרו. בסופו של דבר, כשהמתח בחדר ההלבשה הוסיף שוב לאווירה הרעילה, הם הסכימו שלא להסכים".

כזכור, דארווין האם הגיע ללייקרס באמונה שיצליח להוציא מווסטברוק את המיטב, ואכן בהתחלה דובר על שינוי אנרגיות, והגארד עצמו הסכים לעלות מהספסל, אבל מהר מאוד שוב הקבוצה איכזבה, ספגה הפסדים, ווסטברוק הואשם בקבלת החלטות לא נכונה, עד שהכל התפוצץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי