סקרמנטו קטעה בצורת היסטורית, בראון: "המטרה – לזכות באליפות"

הקינגס חזרו לפלייאוף אחרי 16 שנה (יותר מכל קבוצת ספורט בארה"ב), המאמן מעלה את הרף: "לא מסתפקים בזה". וגם: פספוסי הדראפט הטרגיים

(גודל טקסט)

בפעם האחרונה שסקרמנטו העפילה לפלייאוף, מייק ביבי היה הכוכב שלה ודיארון פוקס הכוכב הנוכחי היה בן 8. הבוקר (חמישי) אחרי לא פחות מ-16 שנות בצורת, הקינגס הבטיחו את מקומם בפוסט סיזון אחרי 80:120 מוחץ מול פורטלנד המפורקת. עד כמה נדירה הבצורת הזו של סקרמנטו? אם לוקחים בחשבון גם את קבוצות הבייסבול, פוטבול ואפילו הוקי – אין אף קבוצת ספורט אמריקאית מקצוענית שחוותה בצורת פלייאוף ארוכה כמו סקרמנטו.

בעונת 2005/06 סקרמנטו ניצחה 44 משחקים והעפילה לפלייאוף, אך הודחה כבר בסיבוב הראשון על ידי סן אנטוניו. מאז אותה עונה, סקרמנטו לא הצליחה לסיים אף עונה עם מאזן חיובי, עד העונה הנוכחית המוצלחה שבה דיארון פוקס ודומנטאס סאבוניס מוליכים אותה לצמרת המערב עם מאזן מרשים של 30:46.

הכישלון המתמשך הזה של סקרמנטו נבע גם בגלל בחירות דראפט כושלות, כאשר מאז 2006 הקבוצה פספסה סופרסטארים שהיתה יכולה לבחור בהם כמו סטף קרי, קליי תומפסון, קוואי לאונרד, דווין בוקר ואפילו יאניס אנטטוקומפו, לוקה דונצ'יץ' וטריי יאנג.

"המטרה שלנו לא היתה רק להעפיל לפלייאוף", אמר המאמן המאושר מייק בראון, "אנחנו רוצים לנסות לזכות באליפות. אנחנו לא קובעים לעצמנו רף נמוך כקבוצה. אנחנו מדברים בצורה חיובית על העונה שלנו מהיום הראשון ומנסים להנחיל אמונה וריכוז".

דיארון פוקס סקרמנטו מול פורטלנד
מניות רבות בהישג של סקרמנטו. דיארון פוקס | אימג'בנק GettyImages

סקרמנטו ממוקמת מקום השלישי במערב כך שלא רק שהיא תשחק בפלייאוף, היא גם תארח סדרת פלייאוף לראשונה אחרי 17 שנה. בראד מילר, שהיה סנטר סקרמנטו בפלייאוף האחרון שלה, הילל את קבוצתו: "הם לא עשו פלייאוף מאז שהייתי שם. ראיתי אותם כל השנים האלו, אמרתי לחברים שלי שזה יהיה עצום לחוות את זה שוב כאוהדים. לאוהדים כאן מגיע את זה, עכשיו נראה מה הפוטנציאל האמיתי של "גולדן1 סנטר" (האולם של סקרמנטו).