לברון רק שמיני, ומי ראשון? דירוג השחקנים הכי טובים בפלייאוף 2023

play
נתן שיעור ללברון. יאניס חוסם את המלך | רויטרס
שחקן גולדן סטייט ווריירס אנדרו וויגינס 02:19

רגע לפני שהפלייאוף נפתח, ב-ESPN ערכו דירוג של השחקנים הכי טובים שיככבו בו ויש כמה הפתעות בנוסף ללברון. הדירוג המלא בפנים

(גודל טקסט)

משחקי הפליי אין הושלמו והערב (22:00 שעון ישראל) ייצא לדרך פלייאוף 2023 ב-NBA. גולדן סטייט האלופה תנסה להגיע רחוק גם בלי יתרון הביתיות, פיניקס עם דוראנט היא מועמדת חזקה וכמובן שאי אפשר להספיד גם את הלייקרס כשבמזרח הקבוצות שמתיימרות ללכת עד הסוף הן מילווקי, בוסטון ופילדלפיה. אבל מי השחקנים הכי טובים בפלייאוף הזה? ב-ESPN דירגו את השחקנים על פי ממוצעים ופוטנציאל ואנחנו תימצתנו לכם את עשרת המובילים.

אנתוני דייויס, לוס אנג'לס לייקרס
מי כשיר? דייויס | רויטרס

10. אנתוני דייויס (ל.א לייקרס)

ממוצע בעונה הסדירה: 25.9 נקודות, 12.5 ריבאונדים, 2.6 אסיסטים.

כמה מילים: דייויס נחשב לאחד הגבוהים ההתקפיים היעילים ביותר בליגה הזו כבר שנים, אבל הוא נמצא במגמת ירידה ומ-31.5 נקודות למשחק בפלייאוף 2015, הוא ירד עד ל-17.4 נקודות למשחק בפלייאוף 2021. לברון וחבריו מקווים שהמגמה הזו תיעצר השנה, אחרת יהיה קשה לקבוצה הזו להגיע רחוק, עם כל הכבוד ללברון.

9. דווין בוקר (פיניקס)

ממוצעים בעונה הסדירה: 27.8 נקודות, 4.5 ריבאונדים, 5.5 אסיסטים.

כמה מילים: בפעם האחרונה שבוקר שיחק בפלייאוף הוא ספג ביקורת אחרי שהודח עם פיניקס במשחק מספר 7 בסיבוב השני נגד דאלאס. כעת, הוא חוזר לפלייאוף כשלצידו קווין דוראנט וזה חתיכת שדרוג. KD מבחינתו ינסה לסייע לבוקר ולכריס פול לזכות באליפות ראשונה בקריירה.

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס | רויטרס

8. לברון ג'יימס (ל.א לייקרס)

ממוצעים בעונה הסדירה: 28.9 נקודות, 8.3 ריבאונדים, 6.8 אסיסטים.

כמה מילים: עם ארבע אליפויות באמתחתו, כולל אחת עם דייויס בלייקרס, לברון ג'יימס ינסה לשבור בפלייאוף הזה עוד כמה שיאים אישיים כשכבר עכשיו הוא שיאן המשחקים, הניצחונות, הדקות, הזריקות, הנקודות וגם האיבודים בפלייאוף. האליפות הקודמת של לברון בלייקרס היתה בעונת "הבועה" בשיא הקורונה. האם אוהדי הלייקרס יזכו לראות אותו עושה זאת שוב בגילו המתקדם?


7. קוואי לאונרד (ל.א קליפרס)

ממוצעים בעונה הסדירה: 23.8 נקודות, 6.5 ריבאונדים, 3.9 אסיסטים.

כמה מילים: קוואי, שהוליך במו ידיו את טורונטו לזכייה מפתיעה מאוד באליפות ב-2019, החמיץ את כל הפלייאוף בשנה שעברה שבו הקליפרס הגיעו עד גמר המערב לראשונה בהיסטוריה שלהם. כעת הוא חוזר ויש לו תפקיד קריטי בהתחשב בעובדה שפול ג'ורג' פצוע ובכך שהיריבה שלו תהיה פיניקס המפחידה עם בוקר ודוראנט. הסיכוי של הקליפרס בסדרה הזו נמוך מאוד, אבל כבר למדנו שאסור להספיד את קוואי.

שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום מול שחקן אינדיאנה פייסרס ארון נסמית'
טייטום הכריע בהארכה ובוסטון שרדה את הדרמה | אימג'בנק GettyImages, Dylan Buell

6. ג'ייסון טייטום (בוסטון סלטיקס)

ממוצעים בעונה הסדירה: 30.1 נקודות, 8.8 ריבאונדים ו-4.6 אסיסטים.

כמה מילים: אחרי שהפך לשחקן הראשון בהיסטוריה של הסלטיקס שמסיים את העונה הסדירה עם ממוצע של מעל 30 נקודות למשחק, ג'ייסון טייטום ינסה לקחת את הקבוצה שלו צעד אחד מעל העונה שעברה – וזה אומר זכייה באליפות. הסלטיקס לא זכו כבר 15 שנה באליפות, אבל בעונה שעברה הם היו קרובים מאוד ומתחו את גולדן סטייט בסדרת הגמר. אם טייטום ושחזר את המספרים שלו גם בפלייאוף, אף אחד לא יופתע אם הקבוצה הזו תלך עד הסוף.

5. ניקולה יוקיץ' (דנבר)

ממוצעים בעונה הסדירה: 24.5 נקודות, 11.8 ריבאונדים, 9.8 אסיסטים.

כמה מילים: אחד משלושת המועמדים לתואר ה-MVP של העונה הסדירה, שזכה כבר פעמיים בתואר ה-MVP רוצה לעבור מתארים אישיים לתארים קבוצתיים. ליוקיץ' אין אליפות והוא גם לא העפיל עם דנבר לגמר ואחרי שהוליך את הנאגטס למקום הראשון במערב, יוקיץ' ינסה לנצל הפעם את יתרון הביתיות, אולי בדרך לאליפות היסטורית.

שחקן גולדן סטייט ווריירס סטף קרי עם שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
ייפגשו שוב בפלייאוף? קרי ולברון | GettyImages, Ezra Shaw

4. סטף קרי (גולדן סטייט)

ממוצעים בעונה הסדירה: 29.4 נקודות, 6.3 אסיסטים, 6.3 ריבאונדים.

כמה מילים: סטף קרי סבל מכמה פציעות במהלך העונה הסדירה ולכן גולדן סטייט היתה רחוקה מצמרת המערב, אבל מישהו מוכן להמר נגד השחקן שהוליך את הווריירס לארבע אליפויות, כולל בעונה שעברה? קרי הוא שיאן השלשות של הפלייאוף בכל הזמנים והוא גם לא הפסיד באף סדרה במערב בפלייאוף מאז 2014.


3. ג'ואל אמביד (פילדלפיה)

ממוצעים בעונה הסדירה: 33.1 נקודות, 10.2 ריבאונדים ו-4.2 אסיסטים.

כמה מילים: מלך הסלים של העונה הסדירה עדיין מחפש תואר אליפות ראשון בקריירה, בדיוק כמו חברו לקבוצה הוותיק יותר ג'יימס הארדן. עם הרעב הגדול והכישרון הבלתי מוגבל של השניים האלו, פילי רוצה ללכת עד הסוף ולשם כך היא צריכה את אמביד במיטבו, בדיוק כפי שהיה לאורך כל העונה.

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס
יתרון הביתיות קרוב מאוד. יאניס | רויטרס

2. קווין דוראנט (פיניקס)

ממוצעים בעונה הסדירה: 29.1 נקודות, 6.7 ריבאונדים, 5 אסיסטים.

כמה מילים: דוראנט שיחק רק 47 משחקים בעונה הסדירה בגלל פציעות, רובם בברוקלין. אלא שמאז שהוא עבר לפיניקס הוא עדיין לא חווה הפסד והאחוזים שלו מדהימים. ל-KD יש שתי אליפויות עם גולדן סטייט, אבל אליפות עם פיניקס תהיה מיוחדת יותר ותוכיח שהוא יכול לזכות בתואר הנכסף גם ללא סטף קרי וקליי תומפסון לצידו.

1. יאניס אנטטוקומפו

ממוצעים בעונה הסדירה: 31.1 נקודות, 11.8 ריבאונדים, 5.7 אסיסטים.

כמה מילים: שנתיים לאחר שהוביל את מילווקי לאליפות עם יכולת הירואית ו-50 נקודות מול פיניקס במשחק המכריע, היווני המופלא ינסה לזכות בטבעת נוספת. בשנה שעברה יאניס לקח את מילווקי עד למשחק מספר 7 מול בוסטון בגמר המזרח וגם העונה פחות מגמר המזרח זו תהיה אכזבה עבור הקבוצה שמחזיקה בשחקן, לדעת רבים, הטוב בעולם.