מהאולסטאר לטירונות: לאורי מרקאנן התגייס לצבא הפיני

play
שחקן יוטה ג'אז, לאורי מרקאנן, מתגייס לצבא הפיני | GettyImages, ANTTI AIMO-KOIVISTO/Lehtikuva/AFP
שחקני לוס אנג'לס לייקרס אנתוני דייויס, לברון ג'יימס 01:28

פורוורד יוטה ג'אז, שעשה היסטוריה במשחק הכוכבים ב-NBA, התייצב לשירות קצר בבית הספר לספורט: "בטוח שאלמד המון"

(גודל טקסט)

אחד המתגייסים החדשים שהתייצבו אתמול (שני) לבסיס הצבא הפיני באי סנטהאמינה בלט מעל כולם, תרתי משמע, לא מעט בגלל הגובה לו הוא מתנשא – 213 סנטימטרים תמימים. היה זה לאורי מרקאנן, כוכב יוטה ג'אז שזה עתה סיים את עונת השיא שלו בקריירת NBA שהחלה ב-2017. שחקן הפנים הגיע, כמו כולם, למלא את חובתו האזרחית וישרת בבית הספר לספורט של הצבא הפיני, המכשיר צוותים לשעת חירום ומלחמה.

עבור הפינים, כמו גם כאן אצלנו בישראל, מדובר בעניין שגרתי לחלוטין. במדינה הנורדית חלה חובת גיוס וכל אזרח חייב למלא אותה בין גיל 18 ל-30, כך שרוב הטירונים לצדו של מרקאנן עדיין לא הגיעו לגיל 20, אך הכדורסלן דחה את שירותו הצבאי עד גיל 25 בגלל האתגרים הספורטיביים שלו, תחילה באוניברסיטת אריזונה ובהמשך בשיקגו בולס, קליבלנד קאבלירס ונבחרת פינלנד.

שחקן יוטה ג'אז, לאורי מרקאנן, מתגייס לצבא הפיני
ממלא את חובתו כמו כל אזרח פיני טוב. לאורי מרקאנן | אימג'בנק GettyImages, ANTTI AIMO-KOIVISTO/Lehtikuva/AFP
שחקן יוטה ג'אז, לאורי מרקאנן, מתגייס לצבא הפיני
מרקאנן פוגש לראשונה ציוד צבאי | אימג'בנק GettyImages, ANTTI AIMO-KOIVISTO/Lehtikuva/AFP

הפורוורד/סנטר, שרשם בעונה החולפת ממוצעים של 25.6 נקודות ו-8.6 ריבאונדים והפך לכדורסלן הראשון ממוצא נורדי שנבחר להופיע במשחק האולסטאר, ישרת למשך תקופה קצרה. "אני מתרגש, זה משהו שמעולם לא עשיתי ואני בטוח שאלמד המון", אמר לתקשורת הפינית כשהוא מציג תספורת צבאית למופת ומוקף בעיתונאים שהגיעו לסקר את האירוע. "זהו אתגר חדש, כמו אלה שאני פוגש על מגרש הכדורסל. אנסה לתת הכל ואני יודע שהכל יהיה בסדר".

כמובן שמרקאנן אינו הספורטאי הבכיר הראשון בפינלנד שמתגייס לצבא. בעבר עשה זאת נהג הפורמולה 1 בדימוס, קימי רייקונן שזכה באליפות ב-2007, וגם שוער ההוקי אנטי ראנטה ששיחק ב-NHL.