כמעט הכל פתוח: פיניקס וקליבלנד השוו ל-1:1, בוסטון עלתה ל-0:2

play
מחצית שנייה אדירה. דווין בוקר | GettyImages, Christian Petersen
שחקני לוס אנג'לס לייקרס אנתוני דייויס, לברון ג'יימס 01:28

38 נקודות של דווין בוקר סידרו לסאנס 109:123 על הקליפרס, גארלנד כיכב ב-90:107 של הקאבס על הניקס. 106:119 לסלטיקס על ההוקס

(גודל טקסט)

שלושה משחקים התקיימו הלילה (בין שלישי לרביעי) בפלייאוף ה-NBA. זה החל עם ניצחון נוסף של בוסטון על אטלנטה, נמשך עם תבוסה שהנחילה קליבלנד לניקס, והסתיים עם ניצחון של פיניקס על הקליפרס.

משחקי הלילה:

בוסטון (2) – אטלנטה (7) 106:119 (הסלטיקס עלו ליתרון 0:2 בסדרה)
קליבלנד (4) – ניו יורק (5) 90:107 (הקאבס איזנו ל-1:1 את הסדרה)
פיניקס (4) – ל.א קליפרס (5) 109:123 (הסאנס איזנו ל-1:1 את הסדרה)

דווין בוקר, פיניקס סאנס
מחצית שנייה אדירה. דווין בוקר | GettyImages, Christian Petersen
קוואי לאונרד, לוס אנג'לס קליפרס. לצידו כריס פול, פיניקס סאנס
מזכיר נשכחות, למרות ההפסד. קוואי | רויטרס

פיניקס (4) – ל.א קליפרס (5) 109:123 (הסאנס איזנו ל-1:1 את הסדרה)

הסדרה הכי מדוברת של הסיבוב הראשון עומדת בינתיים בציפיות, ובגדול. גם הפעם קיבלנו משחק משובח והפכפך, עם כוכבים שמופיעים בשיאם והרבה סלים גדולים. הפעם זה הסתיים בניצחון של הסאנס, שיגיעו כעת למשחקים 3 ו-4 בלוס אנג'לס עם רוח גבית וביטחון שחזר, ובידיעה שביום טוב של טריו הכוכבים שלהם, גם לקוואי וחבריו אין באמת תשובות. בסך הכל, במשחקים בהם קווין דוראנט, דווין בוקר וכריס פול שיחקו יחד העונה, המאזן של הסאנס עומד על תשעה ניצחונות מול הפסד אחד בלבד.

המחצית הראשונה הייתה שקולה, כשקוואי לאונרד ממשיך להזכיר נשכחות עם יכולת נפלאה, וגם ראסל ווסטברוק שהצטיין בעיקר בהגנה במשחק הראשון, צובר נקודות בקצב מהיר. הקבוצות ירדו להפסקה בשוויון, אבל המחצית השנייה הייתה חתומה על שמו של דווין בוקר. 25 נקודות היו לשוטינג גארד של פיניקס בשני הרבעים הבאים, בדרך למשחק של 38 נקודות באחוזים מצוינים (14 מ-22 מהשדדה, 4 מ-7 מהשלוש ו-6 מ-6 מהעונשין) לצד 9 אסיסטים. קווין דוראנט היה מצוין גם כן, וסיים עם 25 נקודות (10 מ-19 מהשדה), 5 אסיסטים ושתי חסימות. טורי קרייג תרם 17, כריס פול הוסיף 16 ו-8 אסיסטים ודיאנדרה אייטון להגיע לדאבל-דאבל עם 14 ו-13 ריבאונדים.

בצד השני, הקליפרס ממשיכים להציג יכולת מרשימה על אף החיסרון של פול ג'ורג', וגם אם הפעם זה הסתיים בהפסד, בהחלט יש להם סיבות לאופטימיות לקראת המשך הסדרה. קוואי לאונרד כיכב עם 31 נקודות, 8 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-3 חטיפות, ראסל ווסטברוק סיים משחק התקפי יעיל נדיר למדי בשנים האחרונות עם 28 נקודות כולל 9 מ-16 מהשדה ו-8 מ-8 מהעונשין (לצד 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), וגם אריק גורדון ונורמן פאוול הגיעו לספרות כפולות עם 12 נקודות כל אחד, אבל הפעם זה לא הספיק.

דרק ווייט, בוסטון סלטיקס
בכושר מצוין. דרק ווייט | אימג'בנק GettyImages, Maddie Meyer
טריי יאנג, אטלנטה הוקס
הנתונים בעונשין ובצבע ממחישים: זה לא באמת כוחות. טריי יאנג | אימג'בנק GettyImages, Maddie Meyer

בוסטון (2) – אטלנטה (7) 106:119 (הסלטיקס עלו ליתרון 0:2 בסדרה)

ריח של סוויפ באוויר? אחרי שהסדרה נפתחה עם משחק במעמד צד אחד, הסלטיקס עבדו קצת יותר קשה הפעם אבל גם הפעם השיגו ניצחון נינוח יחסית, וינסו להשלים את המלאכה בשני המשחקים הבאים בג'ורג'יה. ההוקס נענו הפעם לאתגר של המאמן קווין סניידר ובניגוד למשחק הראשון, עלו מרוכזים ונחושים. הם עלו ליתרון 11 ברבע הראשון, אבל ריצת 3:17 של הסלטיקס סידרה מהפך לקראת פתיחת הרבע השני, ומשם המשחק התנהל בשליטה מוחלטת של ג'ייסון טייטום וחבריו. ההפרש כבר הגיע ל-20, אבל טריי יאנג סירב להרים ידיים, אטלנטה קיזזה את ההפרש לחד-ספרתי לקראת הרבע האחרון, ו-5 דקות לסיום היתרון של הסלטיקס עדיין היה בסכנה מסוימת כשעמד על 9 בלבד – אבל ריצת 2:15 הקפיצה שוב את היתרון, והכריעה את המשחק סופית.

שני נתונים מספרים היטב את סיפור המשחק, וממחישים את העליונות הבלתי ניתנת לערעור של הסלטיקס בסדרה: בוסטון קלעה לא פחות מ-64 נקודות בצבע, הכי הרבה של הקבוצה בפלייאוף ב-25 השנים האחרונות; מנגד, אטלנטה הסתפקה ב-4 זריקות בלבד מקו העונשין, המספר הכי נמוך אי פעם של קבוצה מסוימת בפלייאוף.

ג'ייסון טייטום הוביל את רשימת הקלעים של המנצחת עם 29 כולל דאנק גדול שסגר עניין בשלהי הרבע האחרון, דרק ווייט המשיך את היכולת הטובה ממשחק 1 עם 26 ו-7 ריבאונדים, וגם ג'יילן בראון תרם את שלו עם 18 נקודות. מנגד, ההוקס קיבלו 29 מדז'ונטה מארי ו-24 מטריי יאנג, כשגם דיאנדרה האנטר (12 ריבאונדים) ובוגדן בוגדנוביץ' מגיעים ל-18 נקודות כל אחד, אבל זה שוב לא הספיק.

שחקני קליבלנד קאבלירס דונובן מיטשל, דריוס גארלנד, ג'ארט אלן
העלו הילוך בהגנה. שחקני הקאבס חוגגים | אימג'בנק GettyImages, Jason Miller
שחקני ניו יורק ניקס ג'יילן ברונסון, ג'וליוס רנדל
בחזרה לקרקע. רנדל וברונסון | אימג'בנק GettyImages, Jason Miller

קליבלנד (4) – ניו יורק (5) 90:107 (הקאבס איזנו ל-1:1 את הסדרה)

אחרי מעידה מעט מפתיעה במשחק הראשון בסדרה, הקאבס הגיעו למשחק 2 במטרה לתת הצהרה – וזה בדיוק מה שקרה. ההגנה המהודקת שהציגו כפתה על הניקס 9 איבודים שהפכו להרבה מאוד סלים קלים, בדרך ליתרון של 20 נקודות במחצית. היתרון של הקאבס הגיע בשיאו ל-29 ברבע האחרון, עד שהם הרשו לעצמם להוריד רגל מהגז ולאפשר לניקס לסיים את המשחק בהפרש סביר יחסית.

הגארבג' טיים הממושך לא מנע משחקני שתי הקבוצות להתעמת בשלהי הרבע האחרון, אחרי שג'ארט אלן ביצע עבירה מסוכנת על ג'וליוס רנדל כשהיה בדרכו לדאנק. למזלו של טום תיבודו שהשאיר את הכוכב שלו על הפרקט אחרי שהמשחק כבר הוכרע, רנדל נראה כמי שהתאושש מהמכה.

כך או כך, זה היה המשחק של דריוס גארלנד. אחרי הופעה פושרת במשחק 1, הגארד של קליבלנד התפוצץ עם 32 נקודות, 26 מהן במחצית הראשונה. קריס לוורט הוסיף 24 מהספסל ודונובן מיטשל הסתפק ב-17 נקודות והתמקד בעיקר בחלוקת אסיסטים, כשהוא מסיים עם 13 כאלה וקובע שיא קריירה בפלייאוף. את הניקס הובילו ג'וליוס רנדל עם 22 נקודות וג'יילן ברונסון עם 20, אבל ג'וש הארט, האקס פקטור של משחק 1 ואולי של העונה כולה מבחינת הניקס, שיחק עם פציעה והיה רחוק משיאו, כשהוא מסיים עם 5 נקודות בלבד.