"עושה הכל": דוראנט ופול מפנים את הבמה לבוקר, "הלב והנשמה של פיניקס"

play
שחקני פיניקס סאנס דווין בוקר, קווין דוראנט | GettyImages, Christian Petersen
שחקני לוס אנג'לס לייקרס אנתוני דייויס, לברון ג'יימס 01:28

הסאנס צלחו קרב עיקש בזכות התעלות של השוטינג גארד ה"אנדרייטד", דוראנט מפרגן, אבל טיירון לו והקליפרס אופטימיים: המלכודות בהגנה מצליחות לערער את פיניקס

קבוצות: פיניקס סאנס
(גודל טקסט)

"קווין דוראנט הוא הצעצוע החדש והנוצץ, אבל דווין בוקר הוא עדיין הלב והנשמה של פיניקס". כך סיכמו ב-ESPN את משחק 2 בין הסאנס לקליפרס, שהסתיים הלילה (בין שלישי לרביעי) בניצחון 109:123 של פיניקס, שאיזנה את הסדרה המרתקת ל-1:1. למרות שכל הכוכבים בשתי הקבוצות הופיעו למשחק כמו שצריך וסיפקו דו קרב פלייאוף לתפארת, בוקר ללא ספק היה הגיבור הגדול.

השוטינג גארד בן ה-26 צלף 38 נקודות באחוזים נהדרים (14 מ-22 מהשדה, 4 מ-7 מהשלוש, 6 מ-6 מהעונשין, הוסיף 9 אסיסטים והתעלה במחצית השנייה במהלכה הסאנס השתלטו על המשחק, כשהוא מזכיר לקווין דוראנט מדוע הוא הגדיר אותו בעבר כ"אחד השחקנים הכי אנדרייטד ב-NBA".

"הוא שחקן אול-אראונד. הוא מסוגל לעשות הכל על המגרש, וברמה הכי גבוהה שיש", הילל KD את בוקר בסיום. "מבחינתי, הוא רכז בגוף של פורוורד. הוא מסוגל לייצר מהלכים מכלום, גם לעצמו וגם לאחרים. הוא מסוגל לחדור לסל ולסיים בשתי הידיים. הוא מסוגל לעשות כל מה שנדרש מפוינט-גארד ברמה גבוהה".

שחקני פיניקס סאנס דווין בוקר, קווין דוראנט, כריס פול, דיאנדרה אייטון
במרכז. דווין בוקר ושחקני הסאנס | אימג'בנק GettyImages, Christian Petersen

בוקר, דוראנט וכריס פול עדיין לומדים לשחק יחד, למרות שבמשחקים בהם שלושתם שיחק יחד, פיניקס השיגה מאזן מרשים של 9 ניצחונות לעומת הפסד בודד. הלילה הכוכבים הוותיקים פינו את הבמה לסקורר הצעיר יותר, ולא התחרטו.

בכלל, נראה שדוראנט מתאים את עצמו לסיטואציה, וזה ניכר גם בקבלת ההחלטות שלו בהתקפה. הלילה הוא קלע 26 נקודות כולל 10 סלי שדה – שכולם הגיעו מחצי מרחק. דוראנט לא קלע אף שלשה, ואפילו לא זרק זריקה אחת בצבע, אזור שלפחות בשלב זה הוא משאיר לשחקנים אחרים. כריס פול, מצידו, בעיקר חגג בסיום את סיומה של ה"קללה" – אחרי 13 הפסדים רצופים במשחקים בהם שפט אותו השופט סקוט פוסטר, הוא סוף סוף ניצח. במרוצת השנים פול ביקר פעמים רבות את פוסטר, והפסיד משחקים קריטיים כשהוא שפט, אבל הפעם זה הסתיים עם חיוך.

בצד השני, הקליפרס שומרים על אופטימיות. ללא פול ג'ורג' הפצוע שיחמיץ את כל הסדרה, הקבוצה מלוס אנג'לס מצליחה למתוח את הסאנס ולתת להם פייט של ממש, לא מעט בזכות תוכנית המשחק ההגנתית המיוחדת של טיירון לו. הקליפרס מאתגרים את ההתקפה הלא מתואמת במיוחד של הסאנס ומנצלים את העובדה שהיריבה שיחקה מעט משחקים יחד עם קווין דוראנט, כדי לשלוח מולה הגנות מתחלפות בתדירות גבוהה. בינתיים זה מצליח להקשות על פיניקס. "הם החליפו הגנה כמעט בכל פוזשן. לפעמים הם שולחים שמירות כפולות, לפעמים שמירות משולשות, רגע אחד הם עוברים לאזורית, או שפתאום שומרים לחץ על כל המגרש. הם מנסים לעצור אותנו בכל מיני דרכים, ואנחנו צריכים לדעת כיצד להתמודד עם זה", אמר דוראנט.

"אני יוצא מעודד מאוד משני המשחקים האלה. אנחנו בעניינים בסדרה הזאת, ומרגישים שאנחנו יכולים לקחת אותה. השחקנים מבינים מה אני דורש מהם ומבצעים את זה בצורה מרשימה. זה נותן לי הרבה אופטימיות להמשך", אמר טיירון לו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי