אחרי הביקורות וההדחה המוקדמת: מילווקי פיטרה את מייק בודנהולצר

play
החזיר את הבאקס ארבע שנים אחורה, והגיוני שישלם את המחיר. בודנהולצר | GettyImages, Megan Briggs
ג'ימי באטלר, מיאמי היט, מול ג'רו הולידיי, מילווקי באקס 00:09

בודנהולצר שספג אש על תפקודו בסדרה מול מיאמי סיים את תפקידו אחרי חמש שנים, למרות שהיה המאמן המצליח ב-NBA במהלך התקופה

קבוצות: מילווקי באקס
(גודל טקסט)

זעזוע במילווקי: אחרי ההדחה הסנסציונית בסיבוב הראשון של הפלייאוף, הבאקס הודיעו הלילה (בין חמישי לשישי) על פיטוריו של מייק בודנהולצר, מאמן הקבוצה בחמש השנים האחרונות. בודנהולצר, אחד המאמנים המוערכים בליגה, מסיים את התפקיד עם כמעט 70 אחוזי הצלחה בחמש השנים הללו (מאזן 120:271). מדובר באחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר ב-NBA במהלך התקופה.

בודנהולצר ספג ביקורות צולבות בתקשורת האמריקאית עקב תפקודו בסדרה מול מיאמי, אחרי שמילווקי שמטה בשני המשחקים האחרונים יתרונות דו ספרתיים. במשחק ההדחה של הבאקס, בודנהולצר לא השתמש בפסקי זמן שנותרו לו כדי לארגן תרגילים בהתקפות האחרונות והמכריעות של העונה. זה היה המשך ישיר לביקורות שהוא ספג במהלך השנים על תפקוד לקוי במהלך הפלייאוף, למרות שתחתיו זכתה מילווקי באליפות, והייתה תחרותית למדי גם בפוסט סיזן.

"ההחלטה הזו הייתה קשה מאוד", אמר ג'נרל מנג'ר מילווקי, ג'ון הורסט. "באד עזר לנו לעשות חמש שנים נפלאות, הוא היה חלק מרכזי באליפות הראשונה של הקבוצה אחרי 50 שנה והפך אותה לסיפור הצלחה. אנחנו גאים בתרבות המנצחת ובמנהיגות שבאד הביא לכאן, ויחד עם זאת מרגישים שזו הזדמנות להטעין את הקבוצה באנרגיות חדשות ולבנות משהו חדש כדי לזכות באליפות נוספת".

מאמן מילווקי באקס מייק בודנהולצר עם יאניס אנטטוקומפו
מי יהיה המאמן הבא של יאניס? בודנהולצר עם כוכב הבאקס | AP, John Bazemore

לבודנהולצר נותרו עוד שנתיים בחוזה, במהלכן אמור היה להרוויח 16 מיליון דולר. עדיין לא ברור מי יחליף אותו על הקווים ויזכה לאמן את יאניס אנטטוקומפו וחבריו, אבל שוק המאמנים הנוכחי רווי באנשי מקצוע מוערכים, ובכל מקרה הבאקס מתכוונים לקחת את הזמן כדי למצות את תהליך האיתור.

בודנהולצר יהפוך למאמן הרביעי בלבד ב-50 השנים האחרונות ב-NBA שמסיים את העונה הסדירה במקום הראשון בקונפרנס שלו, ולא ממשיך לעונה נוספת. כמו כן, בעקבות פיטוריו נותרו שלושה מארבעת המאמנים האחרונים שזכו באליפות – פרנק ווגל, ניק נרס ובודנהולצר – מחוסרי עבודה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי