הפלייאוף ההיסטורי של דווין בוקר: "אין מילים, לא מופתעים ממנו"

play
שחקן פיניקס סאנס דווין בוקר | GettyImages, Christian Petersen
ג'ואל אמביד, שחקן פילדלפיה סיקסרס חוגג 00:55

כוכב פיניקס קלע עד כה 295 נקודות בשמונה משחקים - הנתון הכי טוב מאז ג'ורדן ב-1990 - וכל זאת ביעילות יוצאת דופן: "חלמתי על זה כילד". דוראנט הילל, מונטי וויליאמס: "זה מי שהוא". יוקיץ' הודה: "הוא היה מדהים". ובכל זאת, לא הכל ורוד בסאנס

קבוצות: פיניקס סאנס
(גודל טקסט)

הכוכבים הגדולים בהחלט הופיעו לפלייאוף ה-NBA, אך אף אחד מהם לא נוצץ בצורה בוהקת יותר מדווין בוקר. בשמונת המשחקים הראשונים שלו בפוסט-סיזן, קלע הגארד של פיניקס לא פחות מ-295 נקודות – כמות הנקודות הגבוהה ביותר לפרק הזמן הזה מאז 1990. אז, עשה זאת אחד בשם מייקל ג'ורדן (325 נקודות).

הבוקר (שבת), ללא כריס פול הפצוע, פיניקס היתה זקוקה לכל אחת מ-47 הנקודות (שווה ערך לשיא הקריירה שלו בפלייאוף) שהמטיר על הראש של דנבר. ללא כריס פול, וכשאף שחקן משנה לא קלע למעלה מ-7 נקודות, ידעו בוקר וקווין דוראנט שהם היחידים שיוכלו למנוע פיגור 3:0 בסדרה. השוטינג גארד עשה זאת עם אחוזים כמעט בלתי אפשריים (20 מ-25 מהשדה), לצד 6 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, חברו תרם 39 נקודות, 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. זה נגמר ב-114:121.

"אני מרגיש טוב, מבורך לשחק את המשחק הזה", אמר בוקר, שקולע כרגע 36.9 נקודות ב-60.2 (!) אחוז מהשדה בפוסט-סיזן. "חלמתי על זה כילד. הקדשתי את החיי לכך, התרחקתי מהמשפחה שלי כשהייתי צעיר, הכל כדי להגיע לרגעים הללו". לשם השוואה, ארבעת השחקנים היחידים שקלעו באחוזים טובים ממנו בשדה בפלייאוף הזה הם שחקני פנים (ניק קלקסטון, רודי גובר, ג'ארט אלן וקלינט קאפלה). ג'ימי באטלר בעקבותיו עם 58.5, ניקולה יוקיץ' עומד על 50.3, סטפן קרי על 48.6, דוראנט על 48.1, לברון ג'יימס על 47.7, ג'ואל אמביד על 46.3, ג'ייסון טייטום על 46.1, ג'מאל מארי על 45.3, קליי תומפסון על 43.6, דונובן מיטשל על 43.3, ג'ה מוראנט על 42.5, דיארון פוקס על 42.4, ג'רו הולידיי על 40.0, ג'יימס הארדן על 36.0 וג'וליוס רנדל על 35.9.

"זה מי שהוא, הוא לא בורח מהרגעים הקשים", שיבח מונטי וויליאמס את הכוכב שלו. "אין לי מילים", הוסיף דוראנט. "עקבתי אחריו מאז שהוא היה שחקן תיכונים והגיע למחנה שלי. תמיד שמתי עליו עין. ביום שהוא קלע 70 נקודות במשחק אחד, הבנתי שאני צריך להסתכל על הסטטיסטיקות שלו מדי משחק. ככה זה כבר 5-6 שנים. אני לא מופתע ממנו. לא אצפה ממנו ל-20 מ-25 בכל ערב, אבל ברור שהוא יכול להגיע לרמה הזו". אגב, דוראנט הוא השחקן היחיד בפלייאוף ששיחק יותר מבוקר (42.9 דקות לערב, לעומת 42.8), אך העייפות לא ניכרת – בטח שלא על הסקורר בן ה-26, שמוליך את הפלייאוף גם בחטיפות למשחק (2.1).

על הניצחון עצמו אמר וויליאמס: "לא היינו צריכים לדבר יותר, החבר'ה ידעו מה צריך לעשות כדי לנצח את המשחק", הוסיף המאמן המנצח. "בוקר ודוראנט ידעו מה צריך לעשות כדי לנצח את המשחק הזה".

בצד השני הוביל ג'מאל מארי עם 32 נקודות שלא הספיקו. "הוא ניסה לסחוב את הקבוצה על הגב", אמר המאמן מייק מאלון על הרכז, שהיה נפלא בשלושת הרבעים האחרונים אך לא תפקד במאני טיים. "הוא עושה את שלו, יש עליו שני שומרים בכל רגע". את ההגנה שהציגה קבוצתו על בוקר כינה: "בלתי מתקבלת על הדעת. חייבים לשמור טוב יותר ביום ראשון".

מארי עצמו לקח אחריות ואמר: "ציפינו לנצח. זה עלי. אני לא יכול להחטיא כל כך הרבה זריקות רצופות, חייב לקלוע במאני טיים". ניקולה יוקיץ' שסיים עם טריפל דאבל גדול של 30 נקודות, 17 ריבאונדים ו-17 אסיסטים (השחקן הראשון בתולדות הפלייאוף עם לפחות 25 נקודות, 15 ריבאונדים ו-15 אסיסטים), הוסיף: "בוקר היה מדהים, צריך לכבד אותו ליהנות מזה, אפילו אם הוא ניצח אותו. היה לו ערב מדהים. הוא ודוראנט שניים מהסקוררים הטובים בליגה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי