דייויס ככל הנראה לא סובל מזעזוע מוח, הווריירס שוב מאמינים

כוכב הלייקרס ספג מכה מלוני ופונה על כיסא גלגלים לחדרי ההלבשה, עדיין לא ברור האם ישחק במשחק 6. קר התמוגג משחקני גולדן סטייט: "זה מי שאנחנו". גרין: "המאמן שלנו אחד הווינרים הגדולים בהיסטוריה, רוצים לחסל אותנו אבל שכחו מה עשינו בעבר"

(גודל טקסט)

כל הלחץ היה הלילה (חמישי) על גולדן סטייט. עם הגב אל הקיר, האלופה ידעה שהיא חייבת לנצח את לוס אנג'לס לייקרס אם ברצונה להישאר בחיים בפלייאוף. זה בדיוק מה שקרה, ולא בפעם הראשונה בקריירה של סטיב קר – כמאמן הווריירס, הוא עומד כעת על מאזן של 2:8 במשחקי הדחה פוטנציאליים. שחקניו הובילו פחות או יותר מהפתיחה עד הסיום, ניצחו 106:121, וצימקו את סדרת חצי גמר המערב המרתקת ל-3:2. המשחק השלישי ייערך ב-LA בלילה שבין שישי לשבת, ואם ישרדו גם אותו, הם יכפו משחק שביעי ומכריע בביתם, בערב או בלילה של יום ראשון.

"לחבורה שלנו יש אמונה, זה מי שהם", אמר קר. שלא כמו במשחקים אחרים בסדרה, הפעם זה לא היה המופע של סטפן קרי. הכוכב אמנם הוביל עם 27 נקודות, אך קיבל סיוע כמעט מכל אחד ואחד מחבריו לקבוצה. חמישה שחקנים נוספים קלעו בספרות כפולות עבור הווריירס, כשאנדרו וויגינס (25 נקודות) ודריימונד גרין (20 ו-10 ריבאונדים) היו מצוינים. "זה היה המשחק הכי טוב של אנדרו מאז שהוא חזר אלינו", אמר המאמן. "כשדריימונד אגרסיבי ככה, ומחפש לתקוף, הוא מוסיף לקבוצה שלנו מימד נוסף. אהבתי מאוד את הגישה שלו, וכמה אגרסיבי הוא היה".

"יש לנו הרבה ביטחון שאפשר לחזור בסדרה הזו", הוסיף סטף. "אנחנו יכולים לשחק יותר טוב. לא קלענו כמו שצריך מבחוץ. קליי לא מאוד יציב, ואנחנו יכולים לקחת עוד צעד קדימה. זה היופי בפלייאוף – לכל משחק יש סיפור משלו".

גרין החמיא בחזרה לקר ואמר: "יש לנו מאמן שהוא אחד הווינרים הגדולים בהיסטוריה, ואנחנו נשענים עליו במצבים הללו – כולם מרגישים את השלווה שלו, וזה מחלחל. בכל פעם שדברים לא עובדים לנו, אנחנו יכולים להישען על היסודות שלנו. אנחנו האלופים, אז יש לחץ בכל רגע שאנחנו עולים לפרקט, אנשים רוצים לחסל אותנו, אנשים שוכחים את כל הדברים שעשינו בעבר".

עוד ב-NBA

ברונסון לא נח לשנייה, הניקס ניצחו 103:112 וצימקו ל-3:2 מול מיאמי
ג'יי ג'יי רדיק התראיין למשרת המאמן הראשי בטורונטו
יוקיץ' (שוב) עשה היסטוריה והתעמת עם דוראנט, פיניקס בונה על CP3
אמביד ה-MVP והארדן ה"קוסם" שברו את בוסטון: "אם אין דם, אל תעלו למגרש"

מנגד, ההפסד עצמו לא הדאיג את הלייקרס כפי שהדאיגה פציעתו של אנתוני דייויס – באמצע הרבע האחרון ספג אצבע בעין מגארי פייטון, ולאחר מכן מכה חזקה ולא מכוונת לראשו, מקוון לוני. הכוכב נזקק לכיסא גלגלים כדי לרדת לחדרי ההלבשה, שם נבדק. "הוא חטף מכה בראש ונראה לי שהוא בסדר", אמר דרווין האם, מספר דקות לאחר שריקת הסיום. "לא ראיתי את המכה שספג, רק את מה שקרה אחרי. הצוות הרפואי אמר שהוא משתפר, וזה מה שחשוב", הוסיף לברון, בעוד אוסטין ריבס חרץ: "אני מאמין שהוא ישחק במשחק הבא".

בתקשורת האמריקאית דווח כי דייויס נראה מסוחרר אולם לפי כריס היינס, "הבדיקות הראשוניות ככל הנראה שוללות זעזוע מוח. מצבו של דייויס הרבה יותר טוב כעת". יש לציין כי במקרה של זעזוע מוח, לליגה יש פרוטוקול מאוד ברור – השחקן הפגוע חייב לנוח 24 שעות, ואז לעבור סדרת בדיקות לפני שיורשה לשוב לפרקט. בדרך כלל, כל התהליך הזה לוקח כשבוע. במקרה כזה, דייויס יחמיץ גם את משחק 6 וגם את משחק 7, אם יהיה כזה.

הדיווח של כריס היינס

דייויס יוצא בכוחות עצמו מהאולם, כשעה לאחר הפציעה

פרוטוקול זעזועי המוח ב-NBA

בסיום המשחק הרביעי, טענו אנשי הווריירס שהיריבה מבצעת פלופים ומקבלת שריקות על עבירות שלא היו. הפעם הטענות היו של הלייקרס, שהגיעו לקו 15 פעמים בלבד (כמו הווריירס, יש לציין). "אני כבר לא יודע מה זה פאול", טען האם. גם לברון התייחס לכך ואמר: "התכנית שלנו היא לתקוף את הצבע. אנחנו לא מחפשים פלופים, זה פשוט לא אנחנו. מעולם לא הייתי בקבוצה שמחפשת פלופים ב-20 השנים שלי בליגה".

טוני ג'ונס מ"האתלטיק" צייץ: "המרפק של לוני לראשו של דייויס לא היה מכוון, אבל זו היתה דוגמא של איך השופטים אפשרו לווריירס לשחק הלילה, בניגוד לאיך שאפשרו ללייקרס לשחק. יכול להיות שהכרטיס החופשי הזה הפך את הסדרה. אם הוא אכן סובל מזעזוע מוח, גולדן סטייט ניצחה את הסדרה".