כמו לברון בשיאו: טייטום הוכיח שהוא באמת "אחד הטובים בעולם"

play
| GettyImages, Adam Glanzman
ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס 00:11

דווקא אחרי משחק 6, דווקא מול הארדן ואמביד, כוכב בוסטון הוכיח מה זו ווינריות, והראה שלא השתחצן כשסיפק את ההצהרה שבכותרת. המחמאה מדוק ריברס, המספרים היבשים שלא מספרים את כל הסיפור והתגובות ברחבי ה-NBA: מאחורי ההצגה הגדולה של הפלייאוף

(גודל טקסט)

ג'ייסון טייטום הוכיח: ככה מגיבים ווינרים אמיתיים. בזמן שג'ואל אמביד, ג'יימס הארדן ודוק ריברס כתבו עוד פרק עגום בהיסטוריית הפלייאוף שלהם, בעוד ערב שהם מצדיקים את תווית הלוזרים, כוכב בוסטון הראה להם איך עושים את זה נכון. דווקא אחרי אחד המשחקים הגרועים בקריירה במשחק 6, טייטום סיפק כנראה את משחקו הטוב בקריירה, ועשה היסטוריה.

51 נקודות היו לטייטום, הכי הרבה אי פעם במשחק 7 ב-NBA, והוא עשה את זה בסטייל, ובקטלניות. הוא סיים את המשחק עם 17 מ-28 מהשדה, הוסיף 13 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, והפך לשחקן החמישי בלבד בתולדות הליגה שמגיע ל-50 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים במשחק פלייאוף. זה היה המשחק החמישי של טייטום בפלייאוף עם לפחות 50 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים – שיא כל הזמנים לשחקן של הסלטיקס, הרבה מעל אגדות כמו לארי בירד (שרשם שני משחקים כאלה), ג'ון האבליצ'ק (1) או פול פירס (1).

כשצוללים עוד יותר עמוק אל תוך המספרים, מגלים עד כמה ההצגה של טייטום הייתה יוצאת דופן, גם מעבר לסטטיסטיקה היבשה. טייטום גילה אחריות וקור רוח אדירים כשסיים את המשחק ללא אף איבוד כדור, מה שהפך אותו לשחקן הראשון אי פעם עם למעלה מ-50 נקודות ו-0 איבודים במשחק פלייאוף; אף סל שקלע לא בא בקלות, כשאת כל 51 הנקודות שלו הוא קלע בהתקפות עומדות של הסלטיקס, מול חמישה שומרים שונים. בפוזשנים מול ג'ואל אמביד, ה-MVP של הליגה, הוא קלע 17 נקודות. בסך הכל, טייטום היה אחראי בנקודות או באסיסטים ל-62 נקודות. אמביד והארדן, לשם השוואה, הגיעו יחד ל-44 נקודות.

"אחרי משחק 6, ג'ייסון שמע את כל הביקורות, הוא שמע את כל הדיבורים עליו. הערב הוא פשוט הגיב", הסביר מרכוס סמארט, וטייטום הסביר: "זה אולי יישמע מטורף, אבל לפני משחק 6 הייתי יותר מדי מרוכז, יותר מדי מתוח. חשבתי יותר מדי על מה אני צריך לעשות, כמה אני צריך לקלוע…והיום הייתי פשוט עצמי. לפני המשחק הייתי רגוע, צחקתי עם החברים, חייכתי. וכשאני נהנה, אני משחק הרבה יותר טוב".

MVP? יש מי שחושב שטייטום לפחות היה צריך להיות בדיון

פול פירס מודה: גם אני לא הגעתי לרמה הזאת

אחרי משחק 6 המדובר, בו קלע 5 נקודות בשלושת הרבעים הראשונים לפני שהתעשת והכריע את המשחק לטובת הסלטיקס ברבע האחרון, נשמעו לא מעט תהיות בנוגע לטייטום וליכולת שלו לסחוף את הסלטיקס לאליפות – המטרה שהקבוצה בסופו של דבר הציבה לעצמה. טייטום אמר שלשום בסיום המשחק: "בכל הצניעות, אני חושב שאני אחד השחקנים הכי טובים בעולם". הלילה הוא הוכיח את זה, וגם שועל קרבות ותיק כמו דוק ריברס הודה שלא ראה הרבה הצגות מרשימות יותר מזו בפלייאוף.

"ראיתי הופעה אחד דומה של שחקן יחיד בפלייאוף, והיא התרחשה כאן בבוסטון. והיום כולם מדברים על המשחק הזה בתור המשחק הכי גדול בקריירה של לברון ג'יימס", אמר ריברס, כשהוא מכוון להצגה הגדולה של ג'יימס במשחק 6 של גמר המזרח בשנת 2012, בו המטיר 45 נקודות נגד בוסטון – שבזמנו הייתה מאומנת על ידי דוק ריברס. "ג'ייסון באמת היה בלתי ייאמן היום. זו הייתה הופעה אדירה".

עד כמה אדירה? לדבריו של מרכוס סמארט, זה היה "כמו לצפות בסרט בקולנוע, "אבל בסרט ממש טוב ואיכותי".

"אתה נשען לאחור, אוכל את הפופקורן שלך ופשוט צופה בהנאה", סמארט מסביר.

ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס
בלתי נשכח. טייטום | אימג'בנק GettyImages, Adam Glanzman
ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס
| GettyImages, Adam Glanzman

עכשיו בוסטון מגיעה לגמר המזרח עונה שנייה ברציפות, וחמישית בשבע השנים האחרונות. בגמר היא תפגוש יריבה מוכרת שפגשה שלוש פעמים בארבע השנים האחרונות, מיאמי. אחרי ששוב מחקה פיגור 3:2 בסדרה – זו הפעם השביעית אי פעם שהסלטיקס עושים זאת, הכי הרבה בתולדות הליגה – היא יודעת שיש לה גם את הכוכב הגדול כדי להתמודד עם ג'ימי באטלר, גם את האופי כדי להסתדר עם הקשיחות המפורסמת של ההיט, וגם את הכימיה הנכונה כדי להמשיך הלאה.

"נשארנו יחד כל הזמן הזה, נשארנו מפוקסים בכל שנייה", התגאה אל הורפורד. "פילי קבוצה טובה מאוד, והסדרה הזאת הייתה יכולה להיות בקלות גם גמר המזרח, או אפילו גמר ה-NBA. הם עד כדי כך טובים, וחייבים לתת להם קרדיט. אבל אני מאוד מעודד מהאופי שהראינו בסדרה הזאת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי