ככה עושים היסטוריה: דנבר השלימה סוויפ על הלייקרס ועלתה לגמר ה-NBA

play
לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס | אימג'בנק GettyImages, Harry How
ג'ימי באטלר, מיאמי היט, מול ג'רו הולידיי, מילווקי באקס 00:09

הדרך המושלמת לעלות לגמר ראשון אי פעם: אחרי מחצית מופלאה של לברון ג'יימס, ניקולה יוקיץ' התעורר, החזיר את הנאגטס ממינוס 15, ושרד כל הדרך ל-111:113 גדול, תוך שהוא הופך לשיאן הטריפל דאבלים בפלייאוף. 40 נקודות של ג'יימס לא מנעו ממנו הדחה בסוויפ שלישי בקריירה

(גודל טקסט)

אין דרך יותר מתוקה מזו לעשות היסטוריה: דנבר עלתה הלילה (בין שני לשלישי) לגמר ה-NBA לראשונה בתולדותיה, אחרי שניצחה 111:113 את הלייקרס בלוס אנג'לס והשלימה סוויפ עם 0:4 מרשים בגמר המערב. לילה היסטורי שכזה עבור הנאגטס היה חייב להיות שזור בהיסטוריה פרטית של ניקולה יוקיץ', שכבר נראה שאפשר להכריז עליו כגדול שחקני הקבוצה בכל הזמנים. הסנטר הסרבי סיפק עוד משחק עילאי עם 30 נקודות, 14 ריבאונדים ו-13 אסיסטים, ובכך שבר את השיא של ווילט צ'מברליין שהחזיק 56 שנים, כשהגיע ל-8 טריפל דאבלים בפלייאוף אחד – יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה.

יוקיץ' גם היה חתום על מה שהתברר כסל הניצחון 51 שניות לסיום, והוסיף 3 חסימות בערב פנטסטי נוסף שהמחיש כמה הוא מוכן ללכת כל הדרך לאליפות ולבסס את מעמדו כאחד הסנטרים הגדולים בכל הזמנים.

בצד השני, לברון ג'יימס רשם משחק הירואי שלא הספיק. בגיל 38, כשהוא והלייקרס עם הגב לקיר, קינס ג'יימס רשם מחצית ראשונה אדירה עם 31 נקודות – הכי הרבה שלו אי פעם במחצית כלשהי בפלייאוף – והצעיד את הלייקרס ליתרון בטוח. הוא סיים את משחק ענק בו לא נח אפילו לשנייה אחת עם 40 נקודות, 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אבל ירד מאוכזב אחרי שהחטיא חצי דקה לסיום, ונחסם בהתקפה האחרונה של המשחק על ידי ארון גורדון. בשורה התחתונה, ג'יימס מודח בסוויפ בפעם השלישית בקריירה, והלייקרס מסיימים פלייאוף מפתיע עם מפח נפש.

פרטים נוספים בהמשך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי