טייטום הפצוע: "הייתי צל של עצמי". בארקלי קטל: "בוסטון שיחקו כמו מטומטמים"

play
ג'ייסון טייטום אחרי ההפסד של בוסטון סלטיקס למיאמי, מברך את אדבאיו | GettyImages, Adam Glanzman
שחקני מיאמי היט חוגגים עם הגביע, אחרי שניצחו במשחק 7 והוכתרו כאלופי המזרח 00:25

הסלטיקס מתוסכלים אחרי ההפסד במשחק 7, בראון איכזב: "נכשלנו". טייטום צלע בסיום: "התקשיתי לזוז, זה היה מתסכל מאוד". בארקלי: "נוראי לראות את הסלטיקס משחקים"

(גודל טקסט)

בוסטון כבר הרגישה שזה אצלה בידיים. אומנם הסיכויים היו לרעתה, כי אף קבוצה בתולדות ה-NBA לא הצליחה למחוק פיגור 3:0 בסדרת פלייאוף ולנצח 3:4, אבל הדבר הזה כבר קרה בעבר בבוסטון, בבייסבול, כשהרד סוקס הדהימו את היאנקיז ועשו היסטוריה. בנוסף, בוסטון היא הראשונה שמארחת את משחק 7 אחרי שמחקה פיגור 3:0, כך שהמומנטום ללא ספק היה שלה, אחרי סל הניצחון הדרמטי של דרק ווייט במשחק 6. לצערם של הסלטיקס, זה נגמר מאוד. ג'ייסון טייטום נפצע כבר בפתיחה, ומיאמי הגיעה נחושה וממוקדת, בדרך לניצחון 84:103 במשחק 7 והעפלה לגמר ה-NBA.

ג'יילן בראון, בוסטון סלטיקס
איפה היית אדוני? בראון | אימג'בנק GettyImages, Adam Glanzman
ג'ייסון טייטום עם המאמן ג'ו מאזולה, בוסטון סלטיקס
נפצע כבר בפתיחה. טייטום | אימג'בנק GettyImages, Maddie Meyer

טייטום נפגע בקרסול, ונראה צולע לכל אורך המשחק. "ראיתי את הסרטון של הפציעה שלי, הקרסול שלי… זה קשה, כי ה השפיע עליי כל המשחק, האט אותי, תסכל אותי, הייתי צל עצמי, התקשיתי לזוז, זה היה מתסכל מאוד.

"אבל אני לא רוצה שירחמו עליי, פציעות זה חלק מהמשחק", אמר טייטום, שצלע ודידה במסיבת העיתונאים, "עד עכשיו היה לי מזל, לא החמצתי משחקים, שיחקתי 95 אחוז מהמשחקים, הייתי מקום שני בדקות בליגה, כך שזה היה חוסר מזל להיפצע במהלך הראשון. איכשהו הצלחתי להילחם כדי להישאר במשחק".

אומנם קשה להגיד שהעונה של בוסטון היא כישלון, אחרי שסיימה במקום השני במזרח והעפילה לגמר האזורי בפעם החמישית בשבע שנים, אבל הסלטיקס יודעים שפספסו הזדמנות להעפיל לגמר מול דנבר עם יתרון ביתיות, ונכנעו לקבוצה אומנם חזקה כמו מיאמי, אבל לא בלתי מנוצחת, אחרי שסיימה את העונה הרגילה במקום השביעי בלבד.

מי שבעיקר לא פגע היה ג'יילן בראון, שקלע 19 נקודות אבל רק ב-1 מ-9 מהשלוש, כולל 8 איבודי כדור (בכל הסדרה היו לו רק 7 שלשות). כעת עומדת על הפרק האופציה של המועדון להארכת החוזה השמן של בראון. "ציפיתי לנצח היום", אמר בסיום באכזבה, "ולהעפיל לגמר. רק על זה חשבתי. ונכשלנו. אני נכשלתי. וכרגע קשה לחשוב על כל דבר אחר. נחצה את הגשר כשנגיע אליו". מבחינת טייטום, הסלטיקס חייבים להשאיר את בראון. "זה חשוב מאוד", אמר טייטום על הארכת החוזה של חברו, "הוא אחד השחקנים הכי טובים בליגה".

הסלטיקס ספגו ביקורת חריפה מאוד מהפרשן צ'ארלס בארקלי במהלך המשחק. "אנחנו אף פעם לא יודעים איך הקבוצה הזאת תשחק", אמר בארקלי, "זאת הקבוצה הכישרונית הכי לא עקבית שראיתי, יש לה שני כוכבים, את שחקן ההגנה של העונה, השחקן השישי של העונה, ובחודש האחרון היו מה פעמים שאתה שואל 'מה לעזאזל קרה, עם משחקים מול אטלנטה ופילדלפיה, ואז הם הפסידו שלוש המשחקים רצוף, ואז ניצחו שלושה משחקים רצוף… אני לא בהלם שמיאמי ניצחה. אני בהלם שהיא ניצחה ב-20 הפרש". אחרי המחצית הראשונה, בארקלי אמר ש"הסלטיקס המטומטמים האלה עשו לי כאב ראש… אתה לא יכול להגיע למשחק ולהגיד 'נזרוק שלשות ואם ננצח ננצח, ואם נחטיא נפסיד'… הם 4 מ-21 מהשלוש. זה נוראי לראות אותם משחקים. אין הנעת כדור, אין תנועה של שחקנים, הם פשוט משחקים בטיפשות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי