סן אנטוניו אישרה את המדידה הרשמית: ויקטור וומבניאמה ממשיך לגבוה

play
ויקטור וומבניאמה | GettyImages
שחקן לבלואה מטרופוליטנס ויקטור וומבניאמה 02:14

אחרי אין ספור ספקולציות ודיווחים שנעו בין 2.19 מ-2.26 מטר, הספרס הודיעו מה גובהו הרשמי של הסנטר, שעל פניו בשנה האחרונה מאז גיל 18 בשני סנטימטרים נוספים

(גודל טקסט)

סן אנטוניו הודיע על הגובה הרשמי של ויקטור וומבניאמה, הבחירה מספר 1 בדראפט השנה: 2.23 מטר. מדובר במדידה ללא נעליים, לפי הנחיות ה-NBA. זה גבוה בכשני סנטימטרים ממה שאמר וומבאניאמה שהיה באוקטובר, כשהיה בלאס וגאס לשני משחקי ראווה. הגובה הרשמי שלו אז היה 2.21 מטר, כדבריו, וכעת הוא קרוב ל-2.23 מטר כאמור. אין זה מפתיע, בהתחשב בכך שהוא היה אז בן 18, ומאז מלאו לו 19, וסביר להניח שהילד עוד יגבה.

הוא נרשם על ידי אתרים שונים בגבהים שונים. בחלק מהמקומות טענו שגובהו 2.19 מטר, בחלק נטען שהוא 2.26 מטר, בין השאר בגלל האופן שבו הוא התנשא מעל שחקנים אחרים בגובה 2.20 מטר כשהוא צולם עומד לצדם. ה-NBA רשמה אותו כ-2.24 מטר במדריך הרשמי לדראפט בשבוע שעבר, אבל זה לא התבסס על שום מדידה רשמית.

הנתון הזה (7 פיט, 3.5 אינץ') מציב את וומבניאמה כשחקן השני בגובהו ב-NBA בעונה הקרובה. באופן רשמי, ה-NBA רשמה את בובאן מריאנוביץ' כ-2.24 מטר בעונה החולפת, מה שהפך אותו לשחקן הגבוה בליגה. קריסטפס פורזינגיס, ששיחק בוושינגטון ומאז הועבר בטרייד לבוסטון, רשום כ-2.21 מטר.

שחקן לבלואה מטרופוליטנס ויקטור וומבניאמה
שחקן לבלואה מטרופוליטנס ויקטור וומבניאמה | אימג'בנק GettyImages, Steve Marcus

עוד בנושא

"לפחות הוא יודע להטביע": צפו במופע ההחטאות המביך של וומבניאמה
תאמינו להייפ: סן אנטוניו תעזור לוומבניאמה להצליח היכן שקודמיו נכשלו
"גנבה את ההצגה": האחות של וומבניאמה הטריפה את הדראפט

כמעט כל שחקן בדראפט עבר מדידה רשמית על ידי ה-NBA בשבועות האחרונים, אבל וומבניאמה לא נמדד כי הקבוצה שלו בצרפת עדיין שיחקה באותה תקופה, והוא לא יכול היה להגיע לשיקגו. אבל כשהגיע לסן אנטוניו בסוף השבוע האחרון, הספרס קיבלו את הנתון הרשמי.

ה-NBA שינתה את המדיניות שלה לפני עונת 2019-20, ודרשה ששחקנים יימדדו ללא נעליים על מנת לקבוע מהו הגובה הרשמי שלהם. זה הוביל למספר שחקנים ש"התכווצו" בסנטימטר, כאשר מנגד היו שחקנים – קווין דוראנט, למשל, שעלה מ-2.06 מטר ל-2.08 – שגילו שגובהם עלה כאשר המדידה שלהם עודכנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי