ג'יימס הארדן מכוון לטרייד לקליפרס: "רוצה לשחק שוב לצד ווסטברוק"

היחסים בין הארדן לדריל מורי התערערו: "מופעל לחץ כבד להעביר אותו מפילדלפיה". המטרה: חידוש שיתוף הפעולה מ-OKC ויוסטון

(גודל טקסט)

בזמן שה-NBA עסוקה בעיקר בשאלת עתידו של דמיאן לילארד בפורטלנד, בימים האחרונים גוברת חרושת השמועות על מעמדו של כוכב אחר בליגה, ג'יימס הארדן.

המזוקן נראה נחוש לעזוב את פילדלפיה וכמו לילארד שמנסה לנווט את דרכו למיאמי, גם לו יש יעד נבחר: לוס אנג'לס, או ליתר דיוק לוס אנג'לס קליפרס.

לפי הדיווחים האחרונים בארצות הברית, הארדן "נעול" על מעבר לקבוצת הכוכבים של טיירון לו, בעיקר בשל השאיפה לחדש את שיתוף הפעולה עם ראסל ווסטברוק, לצידו שיחק באוקלהומה סיטי וביוסטון. לפי "ספורטס אילוסטרייטד", הארכת החוזה של ווסטברוק בקליפרס "חיזקה עוד יותר את הרצון של הארדן להגיע לקבוצה" מאחר שהשניים שמרו על יחסים קרובים, ורוצים לשחק שוב יחד.

ג'יימס הארדן, פילדלפיה סיקסרס
הפעם זה נראה הרבה פחות טוב. הארדן | רויטרס

בעונה האחרונה בה ווסטברוק והארדן שיתפו פעולה ביוסטון, שניהם נבחרו לחמישיות העונה של ה-NBA והעמידו ממוצעים מרשימים – הארדן קלע 34.3 נקודות, ו-ווסטברוק עמד על 27.2.

שיקול נוסף בהחלטה של הארדן לא להמשיך בפילדלפיה, נובע ממתיחות שנוצרה בינו לבין דריל מורי, ג'נרל מנג'ר הסיקסרס ומי שנחשב במשך שנים לגדול המאמינים בהארדן. מורי ששיתף פעולה עם הארדן במשך עשור מאז ימי יוסטון, לא שש להעניק להארדן חוזה מקסימום שהיה מבטיח לו למעלה מ-200 מיליון דולר, ולפי שאמס צ'ראניה מ"האתלטיק", "מערכת היחסים ביניהם במצב חמור, האמון נשבר לחלוטין לאורך התהליך".

בפילדלפיה חוששים שהארדן יכפה את המעבר לקליפרס בכל דרך אפשרית, ויופיע למחנה האימונים של הסיקסרס ללא חשק, ולא בכושר. "כולנו כבר יודעים איך הארדן יודע להתנהל כשהוא לא רוצה להיות במקום מסוים", אמר צ'ראניה.