"אמבולנס, דחוף!": השיחה למוקד החירום אחרי שברוני ג'יימס קרס

play
ברוני ג'יימס | GettyImages
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.7 05:10

שיחת הטלפון הדרמטית וההתאוששות המהירה: פרטים חדשים נחשפים על רגעי החרדה. בינתיים לברון מתחיל לחזור לשגרה, ויריבו הוותיק אנס קאנטר מגיב לאירוע הקשה בצורה "צינית ומבזה"

(גודל טקסט)

אחרי ששוחרר לביתו מבית החולים, ברוני ג'יימס ומשפחתו מתחילים לעכל את הטראומה שעברו. בנו הבכור של לברון ג'יימס שהתמוטט על הפרקט במהלך אימון של מכללת USC ואיבד את ההכרה, נח בביתו ונראה שייקח זמן רב עד שיתברר סופית האם הוא מסוגל לחזור לשחק כדורסל.

לפי ההצהרה האחרונה מטעם משפחת ג'יימס, ברוני הובהל לבית החולים לפני שלושה ימים כשהוא בהכרה מלאה, במצב יציב ובסטטוס נוירולוגי תקין – עדות נוספת למענה המהיר והמקצועי שאנשי הצוות הרפואי של USC ששהו במקום העניק לו. לפי הדיווחים, מי שהעניקו לברוני את הטיפול הראשוני היו פרמדיק הקבוצה ומאמן הכושר.

למרות שלא היה רופא במקום, השניים תפקדו למופת, ולראייה ברוני שוחרר אתמול בלילה, כשלמעשה עדיין לא חלפו 48 שעות מאז אושפז. מדובר בחדשות טובות מאוד עבור ברוני ומשפחתו, שעדיין רוצה לקוות שחייו יחזרו למסלולם, ושיוכל להמשיך בקריירה.

לברון ג'יימס עם בנו, ברוני ג'יימס
הרבה בזכות התגובה המהירה. ברוני לצד לברון ג'יימס | GettyImages, Alex Bierens de Haan

תיעוד של הדרמה שהתחוללה במתקן האימונים של USC אחרי ההתמוטטות של ברוני, ממחיש את רגעי האימה שהתרחשו במקום. "TMZ" פרסמה הבוקר הקלטה משיחת הטלפון למוקד החירום 911, בו נשמע אחד האנשים ששהו במקום מזעיק עזרה. "אנחנו צריכים אמבולנס באופן מיידי. תקשיב לי, תביאו לכאן אמבולנס – ועכשיו!", נשמע האיש מפציר בנציג מהמוקד.

האזינו לשיחה הדרמטית למוקד 911

לברון מצידו מתחיל לנסות לחזור לשגרה, אחרי שבנו חזר הביתה. הלילה הוא כבר תועד עורך אימון אישי במתקן אימונים סמוך ללוס אנג'לס.

כמו כן, במקביל להירתמות של קהילת ה-NBA למען ג'יימס, ואחרי ששחקנים עבר והווה בליגה תמכו בברוני ברשתות החברתיות, הגיעה גם תגובה מסוג קצת אחר של אנס קאנטר. קאנטר נודע כיריב ותיק של לברון מחוץ למגרש, וביקר לא פעם את ההתנהלות של ג'יימס. בין היתר, קאנטר ביקר אותו על כך שנמנע להביע עמדה על המשבר שחוותה הליגה בעבר עם סין, ויצא נגדו כשהביע הזדהות עם בריטני גריינר כשהייתה כלואה ברוסיה.

הפעם קאנטר סיפק מה שהוגדר על ידי גולשים כ"תגובה ארסית, צינית, מבזה ומביכה" למקרה הטרגי שחוו לברון ומשפחתו – כשרמז בריאיון לרשת "פוקס" שהאירוע הלבבי שחווה ברוני, קשור בעובדה שקיבל חיסון נגד קורונה.

"זה לא סוד שלי וללברון יש חילוקי דעות מאוד יסודיים, אבל כשזה קשור לעניינים משפחתיים, חשוב מאוד שנגבה אחד את השני. ובכל זאת, המקרה הזה מעלה שאלות ותהיות: למה ספורטאים צעירים ובריאים ממשיכים לסבול מכשלים בריאותיים? מה קורה בדיוק בשנים האחרונות?", אמר קאנטר, והמשיך את הקו של מתנגדי חיסונים רבים שעשו במקרה של ג'יימס שימוש לצרכים פוליטיים.

הפרט המפתיע מאחורי הדברים של קאנטר, הוא שלפני פחות משנתיים הוא נשמע אחרת לחלוטין כשנדרש לנושא החיסונים. בזמנו, הוא ביקר את לברון דווקא משום שהביע פקפוק ביעילותו של החיסון.

"כששמעתי את הדברים שלו, הייתי מאוד מאוכזב, זה פשוט מגוחך", אמר בזמנו קאנטר על לברון על ההחלטה של לברון לא לקרוא לחבריו להתחסן. "אין ספק שלברון הוא אחד השחקנים הבולטים בליגה, הפנים של הליגה, והוא צריך להיות הראשון שאמור לצאת בפומבי ולהגיד – 'תקשיבו כולם, אני התחסנתי. ואני קורא לכולם, לקהילה שלי, לאוהדי הכדורסל, ללא אוהדים, לכולם, פשוט ללכת להתחסן, כדי שנוכל להציל חיים ולשמור על בריאותנו. כששמעתי מה שהוא אמר, לא האמנתי. עכשיו אני רק מקווה שהוא ילמד קצת על הנושא ועל החיסון, ויעודד את האנשים שסביבו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי