בגלל דני אבדיה: דנילו גלינארי ישחק עם המספר שמזוהה עם נאציזם

play
דנילו גלינארי, נבחרת איטליה | GettyImages, Giuseppe Cottini
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 2.10 05:12

האיטלקי ילבש את גופייה מספר 88, האסורה במולדתו בגלל הקונוטציה להיטלר, כי הספרה 8 בה השתמש כל הקריירה נתפסה על ידי הישראלי

(גודל טקסט)

סיפור משונה התגלה ביום המדיה של וושינגטון וויזארדס כשדנילו גלינארי התייחס למספר הגופייה החדש שלו. הפורוורד האיטלקי שהועבר לקבוצה בטרייד במהלך הקיץ האחרון, סיפר כי ישחק עם המספר 88 על הגב בגלל שהגופייה מספר 8, עמה שיחק במשך כל הקריירה, נתפסה על ידי לא אחר מאשר דני אבדיה.

הבעייתיות לא קשורה לשינוי עצמו, אלא למספר שבחר גלינארי: 88, HH בגלל המיקום של האות באלפבית הלועזי, מזוהה עם הקריאה הנאצית "הייל היטלר" ותנועות ניאו נאציות ברחבי אירופה עדיין עושות בו שימוש. "אני מתכוון לומר לדני מדי יום שאני לא מרוצה", התלוצץ הפורוורד החדש של הוויזארדס.

במולדתו של גלינארי פחות יצחקו ככל הנראה: רק בסוף חודש יוני האחרון הוצא באיטליה חוק האוסר לשחק עם המספר 88 בשל אותה קונוטציה לנאציזם.

אבדיה עבר לגופייה מספר 8 לקראת העונה שבפתח, לאחר שבשלוש השנים הראשונות שלו בוושינגטון שיחק עם המספר 9.

דני אבדיה
דני אבדיה | ברני ארדוב

גלינארי בן ה-35 חתם אשתקד על חוזה לשנתיים בבוסטון, אבל פספס את כל העונה הקודמת בעקבות קרע ברצועה הצולבת בברכו השמאלית. לפני שלושה חודשים וחצי שלחו אותו הסלטיקס לוושינגטון, במסגרת הטרייד בו קריסטאפס פורזינגיס עשה את הדרך ההפוכה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי