נאתכו: "אנשים מאבדים צלם אנוש ומנצלים את הדת שלי בשביל זה"

play
ביברס נאתכו, פרטיזן בלגרד | אימג'בנק GettyImages
כלי שיט של צה"ל תקף עמדות תצפית של הכח הימי של חמאס 8.10.23 00:14

קפטן הנבחרת לשעבר כואב את האסון: "לא יכול להישאר בשקט, אלוהים רואה הכל". גלזר עם חולצת "עם ישראל חי" ודגל ישראל, סולומון: "החמאס לא עשה דבר למען הפלסטינים, רק רוצה למחוק את העם היהודי. זה כמו לתמוך בפיגועי ה-11 בספטמבר". עדכונים שוטפים

(גודל טקסט)

מבצע "חרבות ברזל" נכנס ליומו השלישי ואיתו נמשכות גם התגובות וההתפתחויות בעולם הספורט. אנו ממשיכים לעדכן באופן שוטף בכל הנוגע לזווית הספורטיבית של המלחמה.

23:30: קשר פרטיזן בלגרד וקפטן נבחרת ישראל לשעבר, ביברס נאתכו: "אנשים מאבדים צלם אנוש ומנצלים את הדת שלי בשביל זה – אני לא יכול להישאר בשקט. אלוהים רואה הכל, אל תשכחו את זה. הלב שלי שבור ואני מייחל לימים טובים יותר. אני מצטער עלה האובדן של כל החפים מפשע, שאלוהים יעניק נחת למשפחותיהם".

23:25: מנכ"ל מכבי תל אביב בן מנספורד שיתף פוסט באינסטגרם: "I Stand With Israel".

22:20: ה-NHL, ליגת ההוקי קרח האמריקאית, עם הודעת תמיכה בישראל: "הליגה ואיגוד השחקנים שלה כואבים את אובדן החיים בישראל ומגנים את פעולות הטרור. אנו מייחלים לימים שבהם יושג שלום".

22:00: הודעתה של הפועל ירושלים בכדורסל: "משפחת הפועל ירושלים מתאבלת וכואבת את מותו של אביב ברעם ז"ל, מהמסורים והאדוקים שבאוהדי הפועל. אביב, תושב כפר עזה, חירף את נפשו ולחם בגבורה בעת שהגן על ביתו כלוחם בכיתת הכוננות". אביב בן ה-33 השאיר אחריו אישה ושני ילדים בין ארבע וחצי ושנה וחצי.

21:45: אוהדי טלקום בון הניפו שלטי תמיכה בישראל במהלך משחק הליגה שלהם בבונדסליגה הגרמנית. "המחשבות והתפילות שלנו עם החברים מהפועל ירושלים. תישארי חזקה, ישראל". כזכור, הקבוצות נפגשו במאי האחרון בגמר ליגת האלופות בכדורסל.

21:20: יוני סטויאנוב מהפועל באר שבע, שחקנה של נבחרת בולגריה, תקוע בארץ ובינתיים לא מצליח להמריא כדי להצטרף לחבריו לנבחרת. בולגריה תפגוש בחלון הקרוב את ליטא במוקדמות היורו ואת אלבניה למשחק ידידות.

21:10: ברק בכר פרסם באינסטגרם סרטון עם התמונות המזעזעות מהמלחמה וכתב באנגלית: "צריך לספר את הסיפור הזה. העולם חייב לדעת על האסונות שישראל סובלת מהן".

21:05: שחקנה של פנרבחצ'ה, ים מדר, עלה עם סרט שחור על היד למשחק מול קרשיאקה בליגה הטורקית. פנרבחצ'ה הפסידה 84:79, ים מדר קלע 14 נקודות, ליקט 5 ריבאונדים ומסר 7 אסיסטים ב-35 דקות.

21:00: נציגי מכבי חיפה נכחו הערב בלוויתו של אופיר ציוני ז"ל, חייל תושב העיר יקנעם שנרצח במהלך היום הראשון של המלחמה. מלבד מאות רבות של אנשים, הגיעו גם מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה, שחקן העבר ועובד המועדון ג'ובאני רוסו וכן מנהלת קשרי האוהדים דין יודוביץ'. מלבד שלושת הנציגים הרשמיים הגיעו להלוויה גם אוהדים עטופים בצעיפים של המועדון. ציוני היה אוהד מושבע של הירוקים, שצפויים באופן מצער לשלוח נציגים גם בהמשך להלוויות של אוהדי הקבוצה.

דן גלזר
המחווה של דן גלזר | באדיבות המצולמים

19:45: מנור סולומון בסטורי: "ביומיים האחרונים המדינה, המשפחה, החברים והעם האהוב שלי חווה גינהום. למעלה מ-800 ישראלים נרצחו, הכי הרבה ביום אחד מאז השואה. למעלה מ-150 נחטפו – כולל נשים, ילדים, תינוקות וקשישים. אלפי טילים כוונו לעבר אזרחים. חמאס מעולם לא עשתה דבר למען העם הפלסטיני. זה ארגון טרור עם מטרה אחת – למחוק את היהודים מעל פני האדמה. לתמוך בהם זה לתמוך בטרור, בדיוק כמו תמיכה באל קעידה, דאע"ש ומתקפת ה-11 בספטמבר. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, התפללו עבורה".

19:40: מרצל ליצ'קה, מאמנו של אלי דסה בדינמו מוסקבה, התייחס להתמודדות של המגן עם המלחמה בישראל: "דיברנו איתו על המצב. כדורגל זה דבר חשוב, אבל דיברנו יותר על המשפחה שלו כרגע. המצב במדינה שלו קשה, אבל המשפחה שלו בסדר. האם חשבנו לתת לו מנוחה? שחקנים תמיד רוצים לשחק כי הם אוהבים כדורגל וזה מסיח דעת. משהו משתנה להם בראש".

19:18: דן גלזר שיחק היום 90 דקות בניצחון אופי כרתים 3:5 בחוץ על חאניה, בדרבי של האי שבסיומו הוא וחבריו עלו שלב נוסף בגביע היווני. גלזר, חשוב לציין, לפני המשחק העלה לסטורי שלו תמונה מחדר ההלבשה עם דגל ישראל, עלה לכר הדשא עם דגל ישראל בידו וגם בסיום המשחק הניף את הדגל על כר הדשא ביחד עם רעייתו, כשהוא לובש חולצה שעליה כתוב "עם ישראל חי". לאחר המשחק אמר: "קשה מאוד לראות מרחוק את מה שקורה במדינה שלנו. אמנם פיזית אנחנו לא בארץ אבל הראש והלב רק שם. עברנו אסון כבד וייקח זמן לעכל אם בכלל. יחד עם זאת אנחנו בטוחים שנצא מזה חזקים יותר, מעריצים ומחזקים את צבא הגנה לישראל, ואת העם המיוחד שלנו שמגלה אחדות שמאפיינת רק אותנו".

19:00: אוהדי הפועל באר שבע מרכינים ראש: "משפחת וסרמיליה משתתפת בצערו הכבד של אחד מחברינו בעמותה נאור אואקרט על רצח בת זוגתו חן בן אבי, חן נרצחה על ידי נבלות אדם בעת ששהתה במסיבה שהתרחשה בקיבוץ רעים".

15:58: אייזיאה וויטהד, הגארד האמריקאי של עירוני נס ציונה. בציוץ תמיכה: "התעוררתי בבוקר כאשר חיי בסכנה, אבל זו הייתה מערכת כיפת ברזל הישראלית ששמרה עליי. אני עומד לצדם! תודה לך ישראל".

שוער באיירן מינכן דניאל פרץ
שומר על כושר עם קבוצת המילואים. דניאל פרץ | אימג'בנק GettyImages, Rico Brouwer/Soccrates

15:15: באנגליה שוקלים להאיר את הקשת שמעל אצטדיון וומבלי בצבעי דגל ישראל לפני משחק הידידות של הנבחרת מול אוסטרליה בשישי הקרוב, כך דווח ב"דיילי מייל". ראשי ההתאחדות דנים באפשרות לקיים את מחווה זו, כשברקע קיים חשש מתגובה לפיה הם "תפסו צד" בסכסוך. אופציה נוספת שעל הפרק הינה קיום דקת דומיה לכבוד ההרוגים משני הצדדים.

14:50: מנהלת הליגות בכדורגל הודיעה שגם מחזור מספר 7 בליגת העל, ומחזורים 8-9 בלאומית, יידחו בגלל המצב הביטחוני. "ליבנו עם החיילים והאזרחים הרבים שנמצאים ברצועת עזה ואנו מתפללים שישובו הביתה במהרה ובשלום", מסר היו"ר ארז כלפון.

14:41: מאמנה האוסטרי לשעבר של נבחרת ישראל, אנדי הרצוג, בפוסט תמיכה באינסטגרם: "היו לי שנתיים נפלאות בישראל כמאמן לאומי וכחבר. בהצלחה".

14:04: אחרי ביטול הנסיעה שלו לארץ, דניאל פרץ התאמן הבוקר עם קבוצת המילואים של באיירן מינכן. כידוע, מרבית שחקני הקבוצה הראשונה הצטרפו לנבחרות שלהם עם תחילת הפגרה, אלא שהמפגש בין ישראל לשוויץ בוטל בעקבות המלחמה ובינתיים השוער נותר בגרמניה.

14:00: ביפן מדווחים – בשל פרוץ המלחמה וביטול משחקה של נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2024, שחקן גמבה אוסקה נטע לביא שהיה בדרך לארץ, עצר בטורקיה. "יש אישור שהוא בטוח".

13:40: איגוד השופטים פרסם הודעה בעקבות נפילתו של סמל בן רובינשטיין ז"ל, מדריך בלוט"ר שטרם גיוסו היה חלק מסגל השופטים באזור השרון. "בחור מקסים, חייכן, אוהב הארץ ומורעל על הצבא. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים", נכתב בהודעה.

13:34: חלוץ הפועל תל אביב, עומר סניור, הגיע למלון הרודס לשחק עם ילדים שפונו מישובי הדרום ולהנעים את זמנם בשעתם הקשה.

13:27: שוער ריאל מדריד ונבחרת בלגיה, טיבו קורטואה שנשוי למישל גרציג הישראלית: "אני מאוד עצוב נוכח המצב הנוכחי. אני שולח אהבה ותמיכה לכל חבריי ומשפחתי בישראל, תוך תקווה שהסיוט הזה יסתיים בקרוב".

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה
תומך. ארבלדזה | יוסי ציפקיס

13:13: איגוד ההתעמלות הודיע: "אנו נאלצים להודיע רשמית וסופית לאור המלחמה כנגד ישראל ובהתאם להנחיות משרד הספורט והשב"כ על ביטול יציאת משלחת האייג' גרופ לאליפות האירופאית באקרובטיקה אשר עתידה להתחיל בבולגריה. המשלחת הישראלית היתה אמורה להיות הגדולה ביותר בתחרות ומנתה מעל ל- 60 חברי משלחת, 46 מתעמלות ומתעמלים ו-17 אנשי צוות. בנוסף נעדכן כי משלחת התעמלות מכשירים ממשיכה מבלגיה למחנה אימונים באירופה ולאחר סיומה תשוב לישראל".

12:44: מאמן מכבי תל אביב לשעבר, שוטה ארבלדזה, שיגר מכתב תמיכה ובו כתב: "זה הכאב הכי גדול לראות ילדים, בני נוער וזקנים מתים במתקפה הברוטלית והלא מוצדקת על ישראל. בו באותו זמן, זה לא משתווה לאחידות והכוח שהאנשים בישראל מראים ברגעים הקשים הללו. אנחנו אבלים על מאות מתים ומאחלים בריאות והחלמה לניצולים. אני מקווה שהתקופה הקשה הזו תסתיים במהרה ושכל הנעדרים יתאחדו עם משפחותיהם. אני מאחל למשפחת מכבי תל אביב ואוהדיה, ולכל אזרחי ישראל שיהיו סבלניים ואמיצים. מתפלל למענכם, אוהב, שוטה ארבלדזה".

כריסטופר פטרסון, קשר הפועל באר שבע
מפוחד. כריסטופר פטרסון | לירון מולדובן

11:41: בהנחיית יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, עדכנו ההתאחדות ומנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר את אופ"א כי צוותי השיפוט, מבקרי השופטים והמשקיפים הישראלים לא יקחו חלק במשחקים אליהם שובצו במוקדמות אליפות אירופה לנבחרות בוגרות וצעירות או במשחקים בעתיד הקרוב, זאת בשל המצב הביטחוני בארץ. אוראל גרינפלד שובץ למשחק נבחרות במוקדמות היורו כשזיו אדלר אמור היה לשמש כשופט המסך לצדו, גל ליבוביץ' היה אמור לשפוט משחק נבחרות עד גיל 21. (יניב טוכמן)

11:36: שחקן הפועל באר שבע כריסטופר פטרסון השבדי, שעזב את הארץ, אמר ל"טלחרף" ההולנדי שפנה אליו בשל עברו באוטרכט בין היתר: "אנחנו בטוחים עכשיו. היה יום קשה לכולנו, מתוך כבוד לאנשים שעדיין שם אני לא יכול להגיד מעבר לזה. המחשבות שלי עם כל מי שמעורב, המשפחה שלי ואני מעולם לא חווינו משהו כזה".

11:14: קבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב הביעה צער על מותם של אוהדי הקבוצה: ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין שנרצח כשיצא להגן על קיבוצו כפר עזה מפני מחבלים, ירון שי שנהרג בלחימה באזור כרם שלום ועידן רז שנפל בבסיס אוגדת עזה. "אין מילים שיקלו את הכאב על האובדן העצום, משפחת הפועל כאן בשבילכם כדי ללוות ולתמוך בתוך החושך הגדול. יהי זכרם ברוך", מסרו האדומים.

11:08: הפועל חדרה שבה הבוקר לאימונים, ללא הזרים סמי בוראר וארון לייה איסקה שבחרו לעזוב בשלב זה את הארץ, בלי טוני גומז שהצטרף לנבחרת גינאה ביסאו וללא הקפטן מנשה זלקה שגויס למילואים.

המאמן ניסו אביטן אמר לשחקנים לפני תחילת האימון: "ימים לא קלים עוברים על המדינה שלנו. אני בטוח שזה נוגע בכל אחד מכם, ועדיין בחרנו לקיים אימון היום. אין לזה הרבה ערך מקצועי, היה רצון להתכנס כולנו ביחד, קצת לרוץ, חלק מהשחקנים הזרים עזבו את הארץ, זה בסדר גמור ואנחנו מכבדים את זה. חלק בחרו להישאר ואנחנו עוד יותר מעריכים ומכבדים את זה. אני פונה לכולם – תמיד לזכור שיש פה אנשים שלא קשורים לאירוע, ולדאוג להם. תמיד לזכור שיש לנו חבר לקבוצה שלא מבין מה קורה בחדשות, שמישהו כל הזמן יגדיל ראש וידאג להם, בנוסף לצוות שעושה את זה. נאחל לעצמנו ימים טובים ושקטים, נקווה שמנשה לא יסכן את עצמו יותר מדי ויחזור והכל יהיה בסדר, ושנחזור מהר להתעסק בכדורגל".

6:45: באופן לא מפתיע, אוהדי הכדורגל בעולם הערבי מתייצבים לצידם של הפלסטינים. אלפי אוהדי ראחה קזבלנקה המרוקאית הניפו אמש דגלי פלסטין באצטדיון הביתי, במפגן תמיכה מיוחד. גם באצטדיון הביתי של אל אהלי המצרית באלכסנדריה, יציעים שלמים שרו שירי תמיכה בעזה. הסרטונים למעלה.

6:41: אחרי הסערה סביב אוהדי סלטיק, גם חברי האולטראס של פריז סן ז'רמן הביעו תמיכה פומבית בפלסטינים. בשלטים שהניפו חברי האולטראס נכתב בין היתר: "ויווה פלסטין, מפריז ועד עזה", והונפו דגלי פלסטין.

6:35: אחרי ההחלטה על דחיית המשחק של נבחרת ישראל נגד שוויץ, מיגל ויטור בדרך לפורטוגל מולדתו. בלם הפועל באר שבע והנבחרת איחל לחיילים בהצלחה במערכה, וכתב באינסטגרם: "לא מגיע לישראל לעבור את זה". לידיעה המלאה

6:25: אחרי ששורה של שחקני NBA הביעו סולידריות ותמיכה בישראל בשתי היממות האחרונות, כעת מגיעה הודעה גם מהליגה עצמה, שהצטרפה לגינויים למתקפה הפלסטינית. "אבלים על אובדן החיים הנורא בישראל ומגנים את מעשי הטרור האלו. עומדים לצד ישראל ומתפללים לשלום באזור כולו", נכתב בתגובה רשמית מטעם ה-NBA.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי