לברון ג'יימס מתרגל למעמדו החדש, גולדן סטייט מתרגלת לכריס פול

play
| GettyImages
מושלמת: הפועל תל אביב מחצה 72:111 את המבורג ביורוקאפ 02:41

הלייקרס פתחו את העונה עם הפסד, והודו: לברון, השחקן המבוגר בליגה, יקצץ העונה בדקות: "לא מופתע או מוטרד". דוראנט קיבל אהבה מגולדן סטייט, כריס פול איכזב אבל קר מרוצה

(גודל טקסט)

המשחק הראשון של עונת ה-NBA הזכיר לכולם מי האלופה ומי הכוכב שלה: דנבר נאגטס פתחה הלילה (בין שלישי לרביעי) את מסע ההגנה שלה על תואר ה-NBA הראשון שלה עם ניצחון 119:107 על לוס אנג'לס לייקרס.

"אנחנו לא יכולים לחשוב על השנה שעברה יותר מדי", אמר ג'מאל מארי אחרי הניצחון, שהגיע אחרי טקס מהנה שכלל את הרמת דגל האליפות לתקרת האולם. אבל יש על מה לבנות: ניקולה יוקיץ' רשם טריפל דאבל כבר במשחק הראשון כשסיים עם 29 נקודות, 13 ריבאונדים ו-11 אסיסטים. לדברי הסנטר, הנאגטס ניזונו מההתרגשות מטקס ההכתרה, ורצו ליתרון מוקדם של 18 נקודות, שהחזיק מעמד גם אחרי שהלייקרס צימקו את הפער לשלוש ברבע הרביעי. "אני חושב ששלטנו במשחק כל הזמן", אמר יוקיץ'. מארי הוסיף 21 נקודות, קנטביוס קאלדוול-פופ קלע 20, ארון גורדון קלע 15 ומייקל פורטר ג'וניור 12.

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס
| GettyImages

כל שחקני החמישייה של אל.איי מנגד קלעו גם בספרות כפולות, ובראשם 21 נקודות של ג'יימס ב-29 דקות בלבד. למה? הלייקרס מאשרים שדקות המשחק שלו יהיו תחת פיקוח ומעקב בתחילת העונה ה-21 שלו. לברון שיחק כחמש דקות פחות ממה שהוא רגיל. "זה עזר קצת", הודה מארי בחיוך.

"כלומר, אני תמיד רוצה להיות על הפרקט", אמר ג'יימס, "במיוחד כאשר יש לך הזדמנות לנצח משחק או מרגיש שאתה יכול להשפיע. אבל אני מניח שיש תוכנית ואני אמלא אותה". ג'יימס, השחקן המבוגר ביותר בליגה בגיל 38, הדגיש,"שאני לא מופתע או מוטרד" על כך שהלייקרס עוקבים אחר הדקות שלו עם תחילת העונה.

"קל איתו להיסחף עם לברון לרגש של המשחק ואתה נוטה לשכוח שהוא רוצה לשחק את פרקי הזמן הארוכים האלה, אבל כדי שהוא יהיה כמה שיותר יעיל, עלינו להיות מודעים למספר הדקות שלו ולפרקי הזמן שלו על המגרש", אמר המאמן דרווין האם.

קווין דוראנט מקבל אהבה מאוהדי גולדן סטייט
| אימג'בנק GettyImages
קווין דוראנט מול סטפן קרי, פיניקס סאנס מול גולדן סטייט ווריירס
| אימג'בנק GettyImages

בסן פרנסיסקו הווריירס פתחו את העונה עם הפסד לפיניקס, 108:104, בלילה שבו קווין דוראנט חזר לראשונה לשחק מול הקהל של גולדן סטייט מאז שהוביל את הקבוצה לאליפות. על המסכים הגדולים הוקרן סרטון מיוחד לכבודו, עם הרגעים הגדולים שלו במדי הקבוצה, והקהל הריע ל-KD. "זה נהדר שיודעים להעריך את העבודה הקשה, כך שזהיה מרגש שאנשים שלא ראו אותי כבר תקופה ארוכה קיבלו אותי כל כך יפה. לקהל פה יש רק אהבה וכבוד כלפיי כאדם וכשחקן, וזה כל מה שאני יכול לבקש".

דוראנט סיים עם 18 נקודות ב-7 מ-22 מהשדה, אבל לשמחתו היה לצדו את דווין בוקר שקלע 32, ויוסוף נורקיץ' הוסיף 14 ו-14, כולל סל מכריע 10 שניות לסיום. מנגד, סטף קרי שוב בלט בגולדן סטייט עם 27, אבל קליי תומפסון שוב התקשה בהתקפה עם 6 מ-18 בלבד, וכריס פול בבכורה קלע 14 ב-4 מ-15 מהשדה ו-0 מ-6 מהשלוש.

למרות זאת, סטיב קר אהב את היכולת של כריס פול: "הוא נראה נוח על המגרש, הזריקות לא נכנסו לו אבל היו טובות, הוא סיים עם 9 אסיסטים ואיבוד אחד אז אני חושב שהוא שלט במשחק. אחד הדברים החשובים מבחינתנו זה האיבודים, היינו במקום האחרון בליגה בעונה שעברה, ואני חושב שכריס יעזור לנו מאוד בתחום הזה". על קליי תומפסון, ששמר על קווין דוראנט: "הוא היה נהדר. אין הרבה מה לעשות כשקווין עולה גבוה, צריך להקשות עליו לפני שהוא זורק, אבל קליי היה טוב מבחינה הגנתית". זה לא עזר לווריירס, שסיימו עם 23 אחוז מהשלוש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי