לילארד השתלט על הבאקס, לברון על AD: "לא שמים *** על הביקורת"

play
| GettyImages, Kevork Djansezian
תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט 27.10 07:10

דמיאן לילארד כיכב בקלאץ', גם יאניס הודה: הוא האיש של מילווקי ברגעי ההכרעה. הקרב הגדול של דוראנט מול לברון הסתיים בניצחון ללייקרס, ובהצהרה זועמת של ה"קינג"

(גודל טקסט)

מאז שמילווקי צירפה את דמיאן לילארד בטרייד הגדול לפני חודש, הם עודדו את הכוכב החדש שלהם והבהירו לו שהם לא מצפים ממנו להשתנות, ואף דחקו בו להשתלט על משחקים ברגעי ההכרעה. וזה בדיוק מה שהוא עשה. הופעת הבכורה של לילארד בבאקס הלילה (בין חמישי לשישי) התנהלה בדיוק כפי שהקבוצה רצתה: הוא קלע 39 נקודות – שיא מועדון לנקודות בבכורה – כולל 11 הנקודות האחרונות של מילווקי ברבע הרביעי כדי לעזור לבאקס להבטיח ניצחון 117:118 על הסיקסרס.

"היו לי מספיק שיחות עם החבר'ה, במיוחד עם יאניס [אנטטוקוונמפו], כדי לדעת מה מצופה ממני", אמר לילארד לאחר המשחק. "הם מעודדים אותי להיות השחקן שישתלט על המשחק, לקבל החלטות ולהחליט מה הולך לקרות באותם רגעים".

דמיאן לילארד, מילווקי באקס
תתחילו להתרגל: איש המשחק של מילווקי. לילארד | אימג'בנק GettyImages, Patrick McDermott

מילווקי פיגרה 104:102 ארבע דקות לסיום, כאשר לילארד אכן השתלט. הוא קלע 14 נקודות בארבע הדקות האחרונות, כשהוא כמעט משתווה לבדו לתפוקה של כל שחקני הסיקסרס (15 נקודות). 1:13 דקה לסיום, לילארד סגר סיפור כשקבר שלשה כשהוא מטר מאחורי קו השלוש, מעל קלי אוברה, והוסיף תנועת את תנועת החגיגה המוכרת שלו. "זו זריקה שאני אקח שבעה ימים בשבוע," אמר לילארד.

"בסופו של דבר, הייתה לו את היד החמה ואתה חייב להמשיך להזין אותה. אתה חייב להמשיך עם מה שעובד", אמר אנטטוקוונמפו, שסיים עם 23 נקודות ו-13 ריבאונדים, "זה שחקן שיכול לתת הצגות לאורך כל הדרך. שחקן שהולך להוביל את הקבוצה. שחקן שהולך לקחת זריקות, שם אותנו בעמדה הנכונה. שחקן שהולך להיות אגרסיבי לאורך כל המשחק, ליצור לעצמו. הוא היה לא ייאמן היום".

קווין דוראנט מחבק את לברון ג'יימס, בסיום המשחק של פיניקס סאנס נגד לוס אנג'לס לייקרס
| GettyImages, Kevork Djansezian

קווין דוראנט ולברון ג'יימס נתנו קרב ראש בראש ראשון של השניים אחרי כמעט חמש שנים. דוראנט אומנם קלע יותר, אבל לברון היה זה שניצח, כשהלייקרס גברו 95:100 על פיניקס, בזמן שג'יימס מקבל עזרה מחבריו ודוראנט נותר לבדו. KD היה טוב יותר בשלושת הרבעים הראשונים, אך בסופו של דבר הוא נאלץ להודות שהוא לא יכול לעשות הכל לבד. ג'יימס מנגד קיבל עזרה מאנתוני דייויס שרשם 30 נקודות ו-13 ריבאונדים, בעוד לברון קולע 10 מתוך 21 הנקודות שלו ברבע הרביעי.

הלייקרס עלו לרבע האחרון בפיגור 12 נקודות, אבל פיניקס פתחה את הרבע עם 1 מ-14 מהשדה. ביתרון 2 בלבד, ג'יימס חדר בעוצמה לסל 1:11 דקה לסיום והבעניק לקבוצתו יתרון 92:96 מכריע. דוראנט סיים עם 39 נקודות ו-11 ריבאונדים בעודו נושא את הסאנס על כתפיו ללא עזרה מדווין בוקר ובראדלי ביל הפצועים, אבל ג'יימס, בעונתו ה-21 ב-NBA, הכריע את המשחק עם שני לייאפים רצופים ב-90 השניות האחרונות.

"היו כמה רגעים שבהם אתה פשוט מעריך את מה שהאוהדים זוכים לראות", אמר מאמן פיניקס פרנק פוגל, שאימן את שני כוכבי העל. "שניים מהגדולים של המשחק, שפשוט הולכים ראש בראש. מפגש רציני מאוד. רמת התחרותיות במשחק השני בלבד של עונת ה-NBA הייתה סופר גבוהה. זה הרגיש כמו משחק פלייאוף, כמו קרב אגרוף. לראות את שני הבחורים האלה שם על המגרש נלחמים – זה היה די מיוחד".

משיכה בחולצה: לברון ג'יימס נעצר על ידי ההגנה של פיניקס
| אימג'בנק GettyImages, Kevork Djansezian

דוראנט וג'יימס היו חברים מאז השנה האחרונה של דוראנט בתיכון לפני 17 שנים, אבל הם לא שיחקו זה מול זה במגרש NBA מאז חג המולד 2018. "זה מישהו שאתה פשוט משווה את עצמך אליו", אמר דוראנט. "אם אתה יכול להשיג להשיג חלק מהדברים שהוא עשה, סימן שאתה די יציב. זה רק מקור להשוואה עבור עצמך כשחקן, לראות כמה גדול אתה יכול להיות". דוראנט הודה שהיה לו קשה בלי בוקר וביל. "קשה לתמרן כשכולם רק מסתכלים עליי כל הזמן", אמר דוראנט. "במיוחד בשניות האחרונות, קשה למצוא זריקה טובה עם סוג כזה של הגנה".

ג'יימס והלייקרס הודו שיש תוכניות להגביל את הדקות שלו העונה, אבל התוכנית לא בוצעה בזמן שג'יימס נשאר על המגרש לאורך הרבע הרביעי כדי להשיג בשיניים את הניצחון הזה. "זה היה קשה," אמר דוראנט על לברון. "הוא די אימן את הקבוצה במהלכים האחרונים, זה מה שהוא עשה כל הקריירה שלו. … זה תמיד קרב קשה שמשחקים נגד שחקנים עם IQ גבוה".

לברון נשאל בסיום על הביקורת על אנתוני דייויס, שבמשחק פתיחת העונה נעלם במחצית השנייה ואיפשר לניקולה יוקיץ' להשתלט על המשחק בהפסד של הלייקרס. "אנחנו לא שמים *** על הביקורת על AD, לא אכפת לנו מזה", אמר לברון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי