"שחקני ה-NBA והקבוצות גורמים לאדם סילבר להיראות כמו טיפש"

play
השחקנים לא משתפים פעולה. אירווינג | GettyImages, Justin Ford
תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט 1.11 05:46

העונה רק החלה, והכוכבים מתעלמים מהמדיניות החדשה של הקומישינר ללא בושה: "צריך להתחנן בפניהם שיופיעו לעבודה?"

(גודל טקסט)

עונת ה-NBA רק החלה, וכבר עתה יש ביקורת על המהלכים של הקומישינר אדם סילבר ועל חוסר היעילות שלהם. "שחקני ה-NBA והקבוצות גרמו לאדם סילבר להיראות כמו טיפש", נכתב ב"ניו יורק פוסט", על חוקי הליגה החדשים שניסו לכפות על הקבוצות לשלב את הכוכבים – שכרגע לא נראה שעובדים.

שחקן דאלאס מאבריקס, קיירי אירווינג
השחקנים לא משתפים פעולה. אירווינג | GettyImages, Justin Ford

"כבר בשבוע הראשון של עונת ה-NBA – שבוע הפתיחה! – כוכבים וקבוצות הבהירו שהם לא משחקים יותר, למרות ההנחיות החדשות של הקומישינר", נטען, "סילבר, כזכור, קבע מדיניות חדשה על שיתוף שחקנים לפני פתיחת העונה, בטענה שהיעדרות של כוכבים ממשחקים פוגעת במוצר. הכללים החדשים נשאו מסר פשוט: תופיעו לעבודה בתדירות גבוהה יותר, ובמיוחד כאשר יש קהל טלוויזיה ארצי.

"ה-NBA גם הפיקה 'נתונים' חדשים שמצביעים על כך שניהול עומסים לא באמת עובד. זה לא משנה שהנתונים האלה סתרו את "הנתונים המדעיים" שסילבר התייחס אליהם בסוף השבוע האולסטאר 2023 כדי לאשר מנוחה לשחקנים, כי אז הוא רצה לתמוך בהם כשהיה איתם משא ומתן על הסכם קיבוצי חדש. אבל כעת הוא מנהל משא ומתן על חוזה זכויות שידור – בשווי מיליארדי דולרים – וזקוק ליותר מחויבות מהכוכבים שלו למינוף.

"אלא שהשחקנים והקבוצות לא משתפים פעולה. עד יום שני – שבעה ימים לאחר פתיחת העונה – האולסטארים הבאים החמיצו לפחות משחק אחד: בראדלי ביל (פיניקס), דווין בוקר (פיניקס), דונובן מיטשל (קליבלנד), דריוס גארלנד (קליבלנד), קליי תומפסון (גולדן סטייט), דריימונד גרין (גולדן סטייט), ג'יימס הארדן (פילדלפיה), כריס מידלטון (מילווקי) קיירי אירווינג (דאלאס), ג'ימי באטלר (מיאמי), בם אדבאיו (מיאמי) וברנדון אינגרם (ניו אורלינס).

"חלק מהשחקנים האלה היו כשירים, ולא שותפו בהחלטת מאמן. לאחרים היו פציעות. רק גארלנד, גרין וביל היו פצועים ברשמה שהחמיצו מספר משחקים. ושוב, זה רק השבוע הראשון של העונה.

הקומישינר אדם סילבר מכריז: ויקטור וומבניאמה נבחר ראשון בדראפט ה-NBA על ידי סן אנטוניו, 2023
| רויטרס

"הבעיה עם "מדיניות השתתפות השחקנים" היא שהיא מרגישה כל כך מעליבה ולא הגונה… אתה צריך להתחנן לקבוצות ולשחקנים שלך להופיע לעבודה? אתה צריך לספק תמריצים – כמו מספר מינימלי של משחקים עבור פרסים בסיום העונה – כדי לדאוג לעונה הרגילה? אתה צריך להציג נתונים חדשים – הסותרים את הנתונים הישנים – כדי להוכיח שמשחקי העונה הרגילה אינם מזיקים פיזית? בינתיים, אתה גם מבקש מהקהל לשלם 500 דולר עבור צפייה.

הפתרון הכי הגיוני – לצמצם את מספר המשחקים – כנראה אינו אופציה. למה? זה חותך עמוק בהכנסות. אז במקום זאת, הקומישינר מאיים ודורש נוכחות, אבל כוכבים מוצאים דרכים שונות לא לשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי