"הופעה מגוחכת של מועדון שלא הולך לשום מקום": הקריסה המפוארת של וושינגטון

דני אבדיה וחבריו סיימו את המשחק מול טורונטו ב-21:1, עם שורה של רגעים מביכים - כולל "אחד הדברים הכי מטופשים שנראו במגרש כדורסל". הישראלי שקיבל מחמאות על המחצית הראשונה נעלם בשנייה, וגם: הנתון האומלל של ג'ורדן פול

(גודל טקסט)

פתיחת העונה הקשה של וושינגטון נמשכה גם הלילה (בין שני לשלישי). הוויזארדס דווקא נראו מצוין למשחק שניים וחצי רבעים – דני אבדיה קלע 9 נקודות במחצית הראשונה וסייע לקבוצה מהבירה לברוח ליתרון דו-ספרתי מבטיח. "אבדיה אחד המרוויחים הגדולים מהקצב המהיר של וושינגטון השנה, הוא יוצר נהדר בהתקפות מעבר", צייץ העיתונאי צ'ייס יוז, אחרי עוד אסיסט נאה של הישראלי. "דני בכל מקום על המגרש", הוסיף הריסון פייגון מ-SBNATION – אלא שאז הכל התהפך.

אבדיה עצמו סיים ללא אף נקודה במחצית השנייה. טורונטו חזרה אט לאט לעניינים, אך גם היא בוודאי לא האמינה שהשלמת הקאמבק תהיה כל כך קלה. 7:30 דקות לסיום עוד הוליכו הוויזארדס 96:106 – אולם משם והלאה קלעו נקודה אחת בלבד (!), החטיאו את עשר הזריקות האחרונות שלהם מהשדה, וראו את היריבה סוגרת עניין עם ריצה משפילה של 1:21.

הישראלי, שהיה חלק מההתפרקות הגדולה, שב מהספסל 5:23 דקות לסיום. לאחר מכן הספיק להיחסם על ידי כריס בושה, והוסיף איבוד גורלי 56 שניות לבאזר. את המפלה חתמו ג'ורדן פול עם החטאה וקייל קוזמה עם איבוד שסתם את הגולל על ניצחון של האורחת. ביום ראשון אפשרה וושינגטון לברוקלין להשלים ריצה מאוחרת של 0:15, וכעת שוב קרסה, בדרך להפסד שביעי בשמונת משחקיה האחרונים. רק פעם אחת בהיסטוריה וושינגטון שמטה יתרון גדול יותר בדרך להפסד (35, בינואר שעבר מול הקליפרס).

"הגענו לטבעת, קשה לבקש יותר", התעקש המאמן ווס אנסלד ג'וניור, אולם השחקנים שלו שוב סיפקו שורה של שגיאות מביכות. אחת מהן היתה של קוזמה, שרצה לערער על שריקת שיפוט, אך לא שם לב שהמהלך ממשיך ואפשר לטורונטו לקלוע סל קל. "זה אחת הדברים הכי מטופשים שראינו במגרש כדורסל", נכתב באתר The Big Lead.

שלושת המהלכים האחרונים של הוויזארדס היו מופרכים לא פחות: שבע שניות לבאזר דרך קוזמה בחוץ; לאחר מכן הוא וחבריו אפשרו לדניס שרודר לבזבז שניות יקרות, עדיין בפיגור 109:107; ולסיכום, עם 2.2 שניות לשעון, בהזדמנות אחרונה לחולל נס, חיפש קוזמה את אבדיה במסירה נוספת שנחטפה. "הופעה מגוחכת של מועדון שלא הולך לשום מקום", נכתב בתקשורת האמריקאית.

אם זה לא מספיק, ברשת צץ סרטון של ג'ורדן פול "מקשיב" לפסק זמן של אנסלד במשחק מול ברוקלין. כך זה נראה:

"ג'ורדן פול מגלה מה זה להיות ה-שחקן", צייץ פול פירס. "כשדוחות הסקאוטינג מתעסקים רק בך זה קשה". ואכן, אקס גולדן סטייט שאמור היה להיות הכוכב החדש של וושינגטון שוב נראה רע – הלילה היו לו 14 נקודות ב-6 מ-16 מהשדה, עם מדד הפלוס-מינוס הגרוע ביותר מבין שחקני החמישייה (-9). הוא עומד העונה על 14.7 נקודות ב-41.7 אחוז מהשדה (הכי נמוך מבין השחקנים שמקבלים למעלה מ-20 דקות למשחק), 30 אחוז ל-3 (הכי נמוך בקבוצה) ו-2.7 איבודים (הכי נמוך בקבוצה).

למעשה, פול אחרון בכל הליגה גם במדד הפלוס-מינוס העונתי, עם -131. לאבדיה יש -52 לשם השוואה, כשמבין שחקני הרוטציה שמקבלים למעלה מ-20 דקות למשחק בוושינגטון, רק לבילאל קוליבאלי מדד חיובי (+11).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי