לברון ודוראנט מחזקים את מעמדם ההיסטורי, ובארה"ב מתווכחים: מי יותר גדול?

ג'יימס הגיע ל-39 אלף נקודות בקריירה והודה ש"זה מופרע", KD עקף את אלווין הייז וגאה להיות "בין הגדולים בכל הזמנים", וכעת בארה"ב שוב משווים, כולל אמירה מפתיעה: "טייטום עבר את שניהם"

(גודל טקסט)

האובססיה האמריקאית לסטטיסטיקות ומספרים נראית לעיתים מוגזמת, אבל כשזה נוגע ללברון ג'יימס וקווין דוראנט, נראה שכבר אין צורך באף נתון כדי להוכיח שמדובר בשחקנים בקנה מידה היסטורי.

הלילה (בין שלישי לרביעי) שניהם הגיעו לציוני דרך מרשימים. זה התחיל עם דוראנט, שטיפס למקום ה-11 בטבלת הקלעים של כל הזמנים בליגה, אחרי שקלע 31 נקודות בניצחון של פיניקס 107:120 על פורטלנד. KD, שעקף את אלווין הייז ומתקרב לאט ובטוח לטופ 10, ציין את המאורע במה שהיה משחקו ה-1,000 בקריירה, אותו פתח בסערה עם 6 מ-6 מהשדה, שהקפיצו אותו שלב בטבלה ההיסטורית.

"להיות בין הגדולים שבגדולים, להיות מוזכר לצד השמות האלה, לצד שחקנים שהפכו את ה-NBA לליגה שהיא כיום, זה כבוד עצום", אמר דוראנט בסיום. "אני די מגניב, וגורם לי לרצות להמשיך לדחוף, ללכת הלאה להישגים הבאים".

KD מציג יכולת נפלאה העונה, ומתחילת חודש נובמבר הוא עומד על ממוצעים אדירים של 33 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים למשחק ב-53.5% מהשדה. כעת הוא עומד על 27,330 נקודות בקריירה, ולא נראה שהוא מתכוון לעצור. "זה פשוט מדהים", אמר מאמן פיניקס פרנק ווגל. "הוא ללא ספק אחד השחקנים הגדולים בתולדות הליגה כבר עכשיו, והוא לא מראה סימני האטה".

קווין דוראנט, פיניקס סאנס, לצד לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס
שניהם גדולים, שניהם היסטוריים. לברון ודוראנט | GettyImages, Kevork Djansezian

ובזמן שדוראנט עושה שמות בליגה בגיל 35, לברון ג'יימס ממשיך לעשות את אותו דבר גם בגיל 38. הלילה לברון אמנם הסתפק ב-17 נקודות "בלבד" לצד 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים בניצחון של הלייקרס על יוטה, אבל המשיך לקבע את מעמדו ההיסטורי כשהפך לשחקן הראשון אי פעם שמגיע ל-39 נקודות בקריירה. לברון, שיאן הנקודות של הליגה בכל הזמנים, הגיע למשחק בכושר פנטסטי, כשהוא מעמיד ממוצע של 26.4 נקודות לערב, הכי הרבה אי פעם לשחקן בעונתו ה-21 בליגה.

"המאמנים והחברים לקבוצה בירכו אותי, והאמת היא שעוד לא הייתה לי את ההזדמנות לעכל את זה ולהבין את המשמעות של ההישג", אמר לברון בסיום. "עברו בליגה כל כך הרבה שחקנים גדולים, וחלקם היו סקוררים אדירים. להיות במקום הראשון זה יפה מאוד, ולהגיע ל-39 אלף נקודות בקריירה זה ללא ספק מופרע לגמרי".

ובזמן שכל אחד מהשניים חוגג בנפרד את ההישג שלו, בארצות הברית חוזרים להשוואות. שחקן העבר רשאד מקנטס, ששיחק בין היתר גם בהפועל תל אביב, התארח בפודקאסט של גילברט ארינאס וסיפק כמה אמירות מפתיעות שהפכו ויראליות בקרב חובבי ה-NBA.

לדבריו של מקנטס, "מי שמבין כדורסל באמת, יודע שדוראנט יזכר בהיסטוריה כשחקן טוב יותר מלברון. בסוף הדרך, כששניהם יסיימו את הקריירה, יבינו ש-KD גדול יותר".

ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס
כמה אפשר לעשות על רגל אחת? טייטום | אימג'בנק GettyImages, Maddie Meyer

גם פול פירס התייחס להשוואה המדוברת, וסיפק הצהרה לא פחות מפתיעה. "לברון או KD? נכון לעכשיו, השחקן האמריקאי הטוב ב-NBA הוא בכלל ג'ייסון טייטום. לדעתי, הוא עקף את שניהם. השחקן שיחיד שיכול להתחרות איתו עכשיו הוא סטף קרי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי