מכות במנהרה, עקיצות במסע"ת: יאניס לא נרגע אחרי הלילה ההיסטורי

אחרי "מאסטרפיס של שחקן בלתי ניתן לעצירה" כולל שיאים משוגעים, אנטטוקומפו ומילווקי התעסקו בעיקר בסערת הכדור האבוד ש"נגנב" על ידי אינדיאנה, שלוותה בתקרית חריגה: "זה חרא שלא עושים"

(גודל טקסט)

כשיאניס אנטטוקומפו עצבני, מומלץ לכולם לזוז מהדרך. הכוכב היווני הגיע למשחק הלילה (בין רביעי לחמישי) מול אינדיאנה טעון ממילא, אחרי שהפסיד לה בחצי גמר טורניר אמצע העונה, במה שהיווה סוג של הפתעה.

הניסיונות של הפייסרס לעצור אותו בדרכים ספורטיביות יותר או פחות במהלך המשחק, רק הגבירו את האמוציות ותאוות הנקם. זה הסתיים עם שיא קריירה מדהים של 64 נקודות (!), שסידר למילווקי ניצחון 126:140, והמשיך את התקופה הטובה שלה.

יאניס הגיע ל-64 נקודות – שיא קריירה עבורו ושיא מועדון של מילווקי (מייקל רד שקלע 57 נקודות החזיק בו עד היום) – בלי לקלוע אפילו שלשה אחת, כשהוא מסתפק ב-28 זריקות מהשדה וקולע 20 מהן. ליאניס היו גם 24 נקודות מתוך 32 זריקות מהעונשין, ונוסף על הכל הוא גם הוריד 14 ריבאונדים, חטף 4 כדורים וחילק 3 אסיסטים. אנטטוקומפו הפך לשחקן הראשון בתולדות ה-NBA שקולע לפחות 20 סלי שדה ו-20 קליעות עונשין עם למעלה מ-70% מהשדה במשחק. הוא גם קבע את שיא הנקודות אי פעם לשחקן שלקח מתחת ל-30 זריקות מהשדה.

"יאניס בלתי עציר. אי אפשר לשמור עליו באחד על אחד", הילל אותו בסיום מאמן הבאקס אדריאן גריפין. "נכון שהוא מוקף בשחקנים ממש טובים, אבל בסופו של דבר, זה הכל הוא – הכישרון שלו, היכולות שלו, הרצון…יש לו רצון עצום לנצח, והוא מוכן לעשות הכל בדרך לשם. זאת הייתה הצגה יוצאת דופן".

יאניס ממשיך לבסס את עצמו לא רק כגדול שחקני מילווקי בכל הזמנים, אלא גם כשיאן הכמעט בלעדי של המועדון בכל קטגוריה אפשרית. כעת הוא מחזיק בשיאי המועדון בנקודות בעונה הרגילה ובפלייאוף, בשיא הנקודות למשחק ובשיא הנקודות למשחק פלייאוף.

"להגיע למספרים כאלה ולנצח, זאת תחושה נהדרת", אמר אנטטוקומפו בסיום. "אני מנסה לשחק כדורסל מהסיבות הנכונות, עד כמה שניתן. אני מנסה לשחק במטרה לנצח, במטרה לעזור לחבריי לקבוצה להצטיין, ובאותה נשימה במטרה להצליח לשבור שיאים כאלה מול הקהל שלנו, באולם שלנו. זה הכי כיף שיש".

אבל יאניס היה גם נסער במהלך המשחק ואחריו. זה החל כשדחף את כוכב הפייסרס טייריס הליברטון ברבע הראשון, נמשך כשהופל לרצפה בעבירה מלוכלכת של ארון נסמית' ברבע האחרון, והגיע לשיא כאשר שחקני אינדיאנה "גנבו" לטענתו את כדור המשחק, אותו רצה לשמור למזכרת בסיום, כנהוג ב-NBA אחרי תצוגות אישיות גדולות מהסוג הזה.

יאניס נראה שועט לעבר חדר ההלבשה של אינדיאנה ולאחר מכן מתווכח עם הליברטון, בעימות שכמעט הפך לפיזי, עד ששחקנים ומאמנים משני הצדדים התערבו והפרידו.

בסופו של דבר שחקני אינדיאנה הביאו ליאניס כדור, שעד עכשיו הוא לא משוכנע שמדובר בכדור המשחק המקורי. "קיבלתי כדור, אבל אני לא משוכנע שזה הכדור הנכון", אמר יאניס בסיום, "זה לא מרגיש כמו כדור המשחק, אלא כמו כדור חדש לחלוטין. שיחקתי 35 דקות, כך שאני יודע בדיוק איך הכדור המקורי הרגיש בידיים שלי".

המסר המסתורי של הליברטון

דמיאן לילארד הוסיף שמן למדורה כשטען ש"בוודאות, זה לא כדור המשחק", ואמר ש"בכל שנותיי ב-NBA לא נתקלתי בדבר כזה. יש בליגה כבוד מינימלי בין שחקנים, וצריך לתת ליאניס את הכדור. פשוט לא עושים חרא כזה".

באינדיאנה התעקשו שמדובר ב"אי הבנה", וטענו שאנטטוקומפו וחבריו השתוללו במנהרה, ואף היכו אנשי צוות של הפייסרס. "חבל על מה שקרה בסיום, כי מדובר באי הבנה", טען המאמן ריק קרלייל. "אנחנו תמיד לוקחים את הכדור אחרי משחקים שלנו. בכלל לא חשבנו על השיא של יאניס, אז פשוט לקחנו את הכדור, וכעבור כמה רגעים החלה המולה במנהרה. לא יודע אם היו שם אגרופים, אבל הג'נרל מנג'ר שלי קיבל מרפק לצלעות מאחד השחקנים שלהם". במקורות אחרים דיווחו שהשחקן המדובר הוא למעשה יאניס.

כך או אחרת, נראה שמדובר ביריבות בהתהוות, והמפגשים הבאים בין הקבוצות צפויים להיות רותחים. יאניס שבשלושה מפגשים מול הפייסרס העונה מעמיד ממוצעים של 51.7 נקודות ו-12 ריבאונדים, בוודאי יגיע למפגש הבא עם אש בעיניים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי